Οικονομία|02.04.2020 16:08

Κορονοϊός: Το σχέδιο του υπουργείου Τουρισμού για την επόμενη μέρα

Μαρία Λιλιοπούλου

Στροφή στον εσωτερικό τουρισμό θα επιχειρήσει η βιομηχανία του κλάδου με στόχο να μπορέσει να διασωθεί ό,τι σώζεται από τη φετινή σεζόν, η οποία επί του παρόντος φαίνεται χαμένο στοίχημα όχι μόνο για την ελληνική αγορά αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οπως επεσήμανε στη σημερινή πρώτη – μετά το ξέσπασμα του κορονοιού - τηλε-συνέντευξη τύπου με αφορμή την παρουσίαση της online πλατφόρμας Greece From Home, μιας πρωτοβουλίας για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να εκτιμηθεί το πότε ακριβώς θα τελειώσει αυτή η κρίση και με αυτό το δεδομένου πρέπει να κινηθούμε.

Ο ίδιος υπογράμμισε την παγκόσμια διάσταση αυτής της σφοδρής κρίσης, γεγονός, το οποίο κάνει ακόμα πιο δύσκολη – όπως είπε – την επίλυση αυτού του σταυρόλεξου.

«Ο εσωτερικός τουρισμός που παραδοσιακά δεν ήταν αντικείμενο του υπουργείου θα αποτελέσει μία διέξοδο για τη στήριξη της βιομηχανίας σ΄αυτή την πολύ δύσκολη χρονιά. Μας απασχολεί η δυνατότητα όλων των επιχειρήσεων να επιβιώσουν, κάτι το οποίο δεν εξαρτάται μόνο από τη χώρα μας. Υπάρχουν κομμάτια της αλυσίδας που επηρεάζονται από αποφάσεις που θα πάρουν οι κυβερνήσεις άλλων χωρών, αλλά θα έχουν επιπτώσεις και στη δική μας χώρα» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Πέντε πυλώνες

Οι πυλώνες, στους οποίους θα στηριχθεί η προσπάθεια ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου θα είναι:

  • Η έμφαση στον εσωτερικό τουρισμό.
  • Η στήριξη της ζήτησης σε ευρωπαικό και εθνικό επίπεδο.
  • Το γρήγορο άνοιγμα των συνόρων της Ελλάδας με προυπόθεση την ασφάλεια και η μεθοδολογια με την οποία θα γίνει αυτό. Εάν κάτι τέτοιο επιτευχθεί νωρίτερα συγκριτικά με άλλες αγορές θα προσδώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα.
  • Η δυνατόττα και η ικανότητα να αντιμετωπιστεί από τη χώρα μας η υγειονομική απειλή με αποτελεσματικότητα. Πρώτο μέλημα παραμένει η ασφάλεια πολιτών και τουριστών, ωστόσο τα οφέλη από μία αποτελεσματική αντιμετώπιση της πανδημίας σε σχέση με τον διεθνή μέσο όρο, θα είναι προφανή.
  • Η επέκταση της τουριστικής περιόδου, καθώς σύμφωνα με τα μηνύματα του κλάδου πιθανότανα θα υπάρχει ζήτηση που έχει συγκρατηθεί στο πρώτο μισό της χρονιάς και αναγκαστικα θα υλοποιηθεί στο δεύτερο. Ωστόσο και σε αυτήν την προοπτική παραμένει το ερωτηματικό του λεγόμενου δεύτερου κύματος του ιού που σύμφωνα με μέλη της επιστημονικής κοινότητας ενδέχεται να ενσκήψει το προσεχές φθινόπωρο.

«Ολη μας η προσπάθεια είναι να καταφέρουμε να εκκινήσουμε το συντομότερο δυνατό τον ελληνικό τουρισμό αυτήν την περίοδο της πρωτόγνωρης για την ανθρωπότητα κατάστασης» σημείωσε ο κ. ­Θεοχάρης προσθέτοντας ότι η χρονιά ξεκίνησε με ανοδική πορεία σε ποσοστό 24% και ενώ αναμενόταν έτος – ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, πλέον πρέπει να ξαναχτίσουμε σε μεγάλο βαθμό πολλά πράγματα αpό την αρχή».

Η πλατφόρμα Greece From Home

Αμεσα αντανακλαστικά στη διαχείριση της κρίσης εξαιτίας της πανδημίας του κορονοιού έδειξαν οι φορεις του τουρισμού δημιουργώντας μέσα σε χρονικό διάστημα μόλις δύο εβδομάδων την online πλατφόρμα Greece From Home, μια πρωτοβουλία για την ενίσχυση της εικόνας της χώρας μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τη συνεργασία του υπουργείου, του ΕΟΤ, της Google και της Marketing Greece.

Η πρωτοβουλία Greece From Home, με βασικό μήνυμα «από το σπίτι», έχει τρεις κεντρικούς στόχους: να βοηθήσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο να μείνουν σε επαφή με τον ελληνικό πολιτισμό και την κουλτούρα μας, να ανακαλύψουν και να εμπνευστούν από τις ομορφιές της Ελλάδας και να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες, όλα αυτά μένοντας σπίτι.

«Η κυβέρνηση σήμερα εκτός από μέτρα για την προάσπιση της δημόσιας υγείας, τη θωράκιση και επανεκκίνηση της οικονομίας και την ανασυγκρότηση της ελληνικής κοινωνίας, παίρνει πρωτοβουλίες και για την ενίσχυση και διαχείριση της εικόνας της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού στο πλαίσιο της συνολικής στρατηγικής αντιμετώπισης της πανδημίας του ιού COVID-19» επεσήμανε ο κ. Θεοχάρης.

Προσέθεσε μάλιστα ότι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται άψογα και δουλεύουν με εντατικούς ρυθμούς για να δώσουν έγκαιρα το στίγμα του ελληνικού τουρισμού σε ένα δύσκολο παρόν, προετοιμάζοντας παράλληλα την επόμενη μέρα.

Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας Greece From Home έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Steve Vranakis και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και τη Google.

Online προώθηση

Ο ΕΟΤ προχωρά άμεσα στην online προώθηση της πλατφόρμας στοχεύοντας στις κύριες αγορές προέλευσης επισκεπτών της χώρας μας μέσω των γραφείων του στο εξωτερικό ώστε μέσω του Greece From Home να διατηρήσει τη σχέση του brand της Ελλάδας με το διεθνές κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας του ιού Covid – 19.

«Ο ελληνικός τουρισμός δηλώνει έμπρακτα παρών μέσα σε μία πρωτοφανή κρίση. Όσο οι επισκέπτες μας μένουν σπίτι, εμείς ως brand και ως προορισμός βρισκόμαστε κοντά τους, από το σπίτι μας, από την Ελλάδα, μέσω του Greece From Home» σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.

«Ζούμε συγκλονιστικές στιγμές και αυτό που οφείλουμε όλοι μας να κάνουμε, είναι να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η Ελλάδα και ο ελληνικός τουρισμός έχουν ανάγκη να στείλουν όσο πιο μακριά γίνεται το δικό τους μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας, πως οι μέρες αυτές θα φύγουν και θα είμαστε ξανά όλοι μαζί. Μέχρι να έρθει αυτή η ώρα, προσκαλούμε το διεθνές ταξιδιωτικό κοινό να ονειρευτεί από την ασφάλεια του σπιτιού του τη στιγμή που θα επισκεφθεί τη χώρα μας και θα ζήσει το ελληνικό καλοκαίρι» δήλωσε για την πρωτοβουλία η Ιωάννα Δρέττα, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece.

Ο τρίτος άξονας της πρωτοβουλίας Greece From Home, που αφορά στην εκπαίδευση, απευθύνεται πρωτίστως στους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού και υλοποιείται με την υποστήριξη της Google, η οποία διαθέτει σημαντικά ψηφιακά εργαλεία για δωρεάν διαδραστική εκπαίδευση από το σπίτι μέσω του προγράμματος Grow Greek Tourism Online.  

Από την πλευρά της η κα. Πέγκυ Αντωνάκου, γενική διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης ανέφερε: «Η περίοδος που διανύουμε αντιπροσωπεύει μια πρωτόγνωρη πρόκληση για την κοινωνία και την οικονομία μας. Άμεση προτεραιότητα τώρα είναι η υγεία, είναι όμως σημαντικό να συνεχίσουμε να επικοινωνούμε, να δημιουργούμε και να μαθαίνουμε».

«Βλέπω, ταξιδεύω, μαθαίνω»

Η πρωτοβουλία #greecefromhome αποτελείται από 3 πυλώνες:

 Βλέπω

Ο κόσμος ενθαρρύνεται και εμπνέεται να μείνει σπίτι, παραμένοντας συνδεδεμένος με τον πολιτισμό της χώρας, μέσα από το κανάλι του ΕΟΤ Visit Greece στο YouTube. Το κανάλι θα προσφέρει νέο και επιλεγμένο περιεχόμενο από Έλληνες δημιουργούς από όλο τον κόσμο και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ελληνική μουσική, γαστρονομία, θέατρο, χορό, αθλητισμό, μόδα, καθώς και βίντεο με προορισμούς και εμπειρίες από όλη την Ελλάδα.

Ταξιδεύω

Στόχος εδώ είναι να μπορούν όλοι να «επισκέπτονται» την Ελλάδα από το σπίτι τους. Μέσα από το www.discovergreece.com δημιουργείται μια ψηφιακή πύλη με πλούσιο περιεχόμενο και συναρπαστικές ψηφιακές εμπειρίες. Τα αρχαιολογικά αξιοθέατα και τα μουσεία, τα χωριά και οι παραδόσεις, η γαστρονομία, η περιήγηση, η απόλαυση της φύσης… όλα από την ασφάλεια του σπιτιού μας. 

Στην κατεύθυνση αυτή θα χρησιμοποιηθεί και το YouTube, το οποίο μετρά πάνω από 2 δισεκατομμύρια μηνιαίους χρήστες και περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο ώρες προβολής βίντεο την ημέρα.

Μαθαίνω

Προκειμένου να ενισχύσει τις επιχειρήσεις του τουρισμού με τις κατάλληλες δεξιότητες, η πρωτοβουλία Greece From Home σε συνεργασία με το πρόγραμμα  Grow Greek Tourism Online της Google, παρουσιάζει μια σειρά νέων πρωτοβουλιών εκμάθησης από το σπίτι. Οι εκπαιδεύσεις αυτές είναι διαθέσιμες από τις 2 Απριλίου και θα προσφέρονται δωρεάν σε καθημερινή βάση. Περιλαμβάνουν διαδραστικά διαδικτυακά ομαδικά σεμινάρια, καλύπτοντας μια πληθώρα θεμάτων, από το πώς να δημιουργήσετε ένα πλάνο ψηφιακού μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας, μέχρι το πώς να εργαστείτε εξ αποστάσεως και πολλά άλλα. Προσφέρεται επίσης η δυνατότητα για κατ’ ιδίαν διαδικτυακές συναντήσεις απευθείας με έναν από τους εξειδικευμένους συνεργάτες της Google, ώστε κάθε επιχείρηση να μπορεί να λάβει προσωποποιημένες συμβουλές για την ψηφιακή της παρουσία, προσαρμοσμένες στις ανάγκες της. 

Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να μάθει περισσότερες πληροφορίες και να δηλώσει συμμετοχή μέσω της σελίδας  g.co/greektourism/seminarsfromhome. Με την ολοκλήρωση των σεμιναρίων οι συμμετέχοντες θα λαμβανουν πιστοποιητικό παρακολούθησης από την Google, το Υπουργείο Τουρισμού και την ΙΑΒ Ευρώπης.

ελληνικός τουρισμόςΚορονοϊόςυπουργείο ΤουρισμούΧάρης ΘεοχάρηςΕΟΤ