Πολιτική|29.12.2018 15:44

Τσίπρας: Ολοκληρωμένο το 95% του Μετρό Θεσσαλονίκης (vid)

Newsroom

Είναι στο 95% ολοκληρωμένο το έργο σε ό,τι αφορά την κατασκευή των 13 πρώτων σταθμών και αυτό που λείπει είναι δύο πράγματα: οι συρμοί και ο ιδιοκτήτης του έργου, δηλαδή οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που δικαιούνται μετά από τόσα χρόνια αναμονής να έχουν τη δυνατότητα μιας σύγχρονης υποδομής που θα αλλάξει την ποιότητα της ζωής τους και την καθημερινότητα τους.

Το πρώτο εξάμηνο του 2019 οι δοκιμές των συρμών

Είπε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2019 θα γίνουν οι δοκιμές των συρμών και τόνισε την πεποίθησή του ότι «όχι στο τέλος του 2020, αλλά τον Φλεβάρη του 2020 οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα είναι σε θέση να κάνουν χρήση ενός εργαλείου που το έχουν ανάγκη».

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ - ΜΠΕ ο πρωθυπουργός είπε ότι «δεν μπορώ να αποφύγω τις μνήμες που έρχονται στο μυαλό μου, τις εικόνες του έργου που ως πρωθυπουργός αντίκρισα όταν παραλάβαμε τα έργα στις αρχές του 2015: ερειπωμένα εργοτάξια, λαμαρίνες σε όλη την πόλη, μεγάλες διαφωνίες για την επίλυση τεχνικών ζητημάτων, νομικές εμπλοκές διεκδίκηση απίστευτων αποζημιώσεων για τις καθυστερήσεις, για το 30% του έργου που ανέρχονταν σε ποσά μεγαλύτερα από ό,τι το συνολικό συμβασιοποιημένο τίμημα του έργου».

Αυτό είπε ο Αλ. Τσίπρας εξηγώντας ότι 900 εκατομμύρια ήταν όλο το έργο, ενώ 1,1 δισ. ήταν οι απαιτήσεις που ζητούσαν για το 30% του έργου. «Προχωρήσαμε σε δύσκολη διαπραγμάτευση, συμφωνήσαμε τελικά διαιτητικά δικαστήρια και ανώτατο πλαφόν αποζημίωσης και τελικά οι αποφάσεις όρισαν τελικά 188 εκατομμύρια ευρώ αντί για 1,1 δισ.». «Κάτι περισσότερο από 900 εκατομμύρια,  σώθηκαν από τα χρήματα του ελληνικού λαού», σημείωσε.

«Βαλτωμένο το έργο του μετρό»

Ο Αλ. Τσίπρας είπε ότι το έργο του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν σταματημένο, βαλτωμένο, μαζί με την ανάπτυξη της πόλης, την προοπτική της, την ελπίδα των Θεσσαλονικέων. «Ένα έργο που αντί να δώσει τις οριστικές λύσεις στο μεγάλο πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, των αστικών συγκοινωνιών, διαίρεσε την κοινωνία, υπονομεύοντας στην κοινή γνώμη και το ίδιο το έργο αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά», προσέθεσε.

Τόνισε πως όμως «όχι μόνο προχώρησε αλλά ολοκληρώνεται σε χρόνο συντομότερο από όσο κανείς θα μπορούσε να φανταστεί, σε σχέση με τη πορεία των εργασιών όταν αναλάβαμε, σε σχέση με την απίστευτη χρονοτριβή και κωλυσιεργία όλα τα προηγούμενα χρόνια μέχρι να αναλάβουμε».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι αυτό οφείλεται στο ότι υπήρξε μια άλλη πρακτική και αντίληψη για τα πράγματα που επιτρέπει και την ολοκλήρωση του έργου και την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. Σπάσαμε το ψευτοδίλημμα που έλεγε ή αρχαία ή μετρό και καταλήξαμε σήμερα να έχουμε και αρχαία και Μετρό, είπε ο Αλ. Τσίπρας.

«Σήμερα, λοιπόν, είμαστε περήφανοι που ολοκληρώθηκαν οι σταθμοί και το πρώτο εξάμηνο του 2019 ξεκινά η δοκιμαστική λειτουργία. Είμαστε περήφανοι γιατί το μετρό θα λειτουργήσει στο σύνολο της βασικής του διαδρομής, μέχρι τον σιδηροδρομικό σταθμό. Είμαστε περήφανοι γιατί λίγους μήνες αργότερα θα λειτουργήσει και η επέκταση προς την Καλαμαριά», είπε.

Τόνισε ότι «κυρίως όμως είμαστε περήφανοι γιατί ολοκληρώνουμε ένα ολιστικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, με όλα τα διαθέσιμα μέσα», για να σημειώσει ότι «ολοκληρώνουμε και υλοποιούμε υποδομές που δίνουν τα όπλα στην Θεσσαλονίκη αλλά και στην Βόρεια Ελλάδα για να γίνει το οικονομικό, παραγωγικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο των Βαλκανίων».

Η μετεξέλιξη της Θεσσαλονίκης

«Η Θεσσαλονίκη μετεξελίσσεται από "συμπρωτεύουσα", από φτωχό συγγενή και ουραγό σε διεθνές κέντρο, σε μια σύγχρονη πόλη ευρωπαϊκή, σε μια πρωτεύουσα των Βαλκανίων», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας. Ανέφερε ειδικότερα ότι -τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται το έργο της διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας- Θεσσαλονίκης. Όταν η εταιρεία το θέσει σε λειτουργία το τρένο θα κάνει 3 ώρες και 17 λεπτά.

-Ολοκληρώνεται επίσης η ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης Ιδωμένης.

-Προχωρά η υλοποίηση της συμφωνίας για τη διασύνδεση των λιμανιών της Β. Ελλάδας με τα λιμάνια του Εύξεινου Πόντου.

-Ολοκληρώθηκε το σιδηροδρομικό, οδικό και έργο ανάπλασης στην Μενεμένη, που δίνει σημαντική λύση μέσα στον υποβαθμισμένο αστικό ιστό.

-Ενώ ολοκληρώνονται οι μελέτες για τον αναβάθμιση του προαστιακού προς Έδεσσα και ολοκληρώθηκαν οι αντίστοιχες προς Γιαννιτσά.

«Όταν μιλάμε για δίκτυο αστικών συγκοινωνιών σε μια μεγάλη σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη όπως είναι η Θεσσαλονίκη, κύρια λύση είναι το μετρό και ο προαστιακός. Τα μέσα σταθερής τροχιάς», τόνισε ο Αλ.Τσίπρας.

Ανακοίνωσε ότι εντός του 2019 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες της πόλης, «εκείνες που παραδοσιακά οι κυβερνήσεις με τα μεγάλα λόγια για την πόλη συνήθιζαν να ξεχνούν μαζί με τους πολίτες και τις ανάγκες τους». Πρόσθεσε ότι αυτή η επέκταση δεν θα δώσει μόνο πνοή στο πιο λαϊκό κομμάτι της πόλης, αλλά και θέσεις εργασίας.

«Ο στόχος μας είναι το μετρό να εκτείνεται από το αεροδρόμιο ως τις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, ο προαστιακός να συνδέει τις όμορες περιοχές της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης και ο ΟΑΣΘ και τα ΚΤΕΛ στο χώρο ευθύνης τους ο καθένας να μεταφέρουν τους πολίτες στους πλησιέστερους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς», είπε. Συμπλήρωσε ότι μελετάται επίσης η βιωσιμότητα των αστικών ακτοπλοϊκών μεταφορών στο Θερμαϊκό.

«Αυτός ο στόχος δεν είναι ένα όραμα», είπε ο πρωθυπουργός, «δεν είναι μία εξαγγελία από αυτές που συνήθως ακούτε κάθε Σεπτέμβρη στη ΔΕΘ, αλλά εδώ και λίγα χρόνια είναι ένας ολοκληρωμένος σχεδιασμός που υλοποιείται παρά τις δυσκολίες, τα εμπόδια, την στρεβλή κληρονομιά που έχουμε αναλάβει».

Nέο διεθνές Πανεπιστήμιο με τμήματα σε 6 πόλεις της Β. Ελλάδας

Tην ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη και Τμήματα σε 6 πόλεις της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Κιλκίς, Δράμα, Κατερίνη) ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας, στη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, στο γραφείο του στη Θεσσαλονίκη.

Το νέο Διεθνές Πανεπιστήμιο θα προκύψει από τη συνέργεια τριών ΤΕΙ (Θεσσαλονίκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης) και του μέχρι τώρα Διεθνούς Πανεπιστημίου, και όπως είπε ο πρωθυπουργός, «θα είναι κατ΄εξοχήν εξωστρεφές Πανεπιστημιακό Ίδρυμα με ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών που, βασιζόμενο στο σημαντικό έργο που έχει ήδη παραχθεί από το ανθρώπινο δυναμικό του στα τέσσερα Ιδρύματα τα οποία το συγκροτούν, θα καλύπτει μια πληθώρα γνωστικών αντικειμένων, συνδεδεμένων τόσο με το διεθνές γίγνεσθαι όσο όμως και με τις τοπικές αλλά και περιφερειακές εξειδικεύσεις».

«Ένα νέο μεγάλο Πανεπιστήμιο με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον», δήλωσε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι θα πλαισιωθεί από ερευνητικά Ινστιτούτα βασικής έρευνας στις επιστήμες όπου δοκιμάζονται στην πράξη καινοτόμες παραγωγικές τεχνικές. Είναι ένα εγχείρημα που δίνει μια ακόμα ευκαιρία στη Βόρεια Ελλάδα και τη βοηθάει να ενταχθεί στη νέα εποχή που χαράσσει η κυβέρνηση για τα εληνικά Πανεπιστήμια προκειμένου να γίνουν ένας αξιόλογος εκπαιδευτικός κόμβος στο εκπαιδευτικό χάρτη της Ευρώπης.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, η υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης Κατερίνα Νοτοπούλου, ο επικεφαλής του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Γιώργος Αγγελόπουλος και εκπρόσωποι των διοικήσεων των τεσσάρων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που θα συμπράξουν για την ίδρυση του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου. Πριν τη σύσκεψη παιδιά από τον Σύλλογο Συνδρόμου Down είπαν τα κάλαντα στον πρωθυπουργό.

Αλέξης ΤσίπραςΑττικό Μετρό