Πολιτική|30.10.2020 23:01

Παππάς: Οδηγοί του ΟΣΥ σε γραφεία υπουργών - Τα λεωφορεία κάθονται

Μαρία Λιλιοπούλου

Τέσσερις οδηγοί από την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) έχουν αποσπαστεί ήδη από το 2019 στο υπουργείο Μεταφορών, όπως κατήγγειλε στην Ολομέλεια της Βουλής σήμερα ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, καταθέτοντας όλες τις σχετικές αποφάσεις στα πρακτικά και υπογραμμίζοντας ότι όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που οι ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό στην εταιρεία αποτελούν έναν από τους λόγους, για τους οποίους δεν μπορούν να βγουν στο δρόμο για να εκτελέσουν δρομολόγια αρκετά λεωφορεία.

Ο κ. Παππάς μάλιστα απευθυνόμενος στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην αίθουσα, του ζήτησε να άρει την απόσπαση οδηγού της ΟΣΥ που έχει και ο ίδιος στο γραφείο του: «Κάντε μια γενναία κίνηση να άρετε την απόσπαση οδηγού του ΟΣΥ που έχετε στο γραφείο σας. Δεν το ξέρετε; Έχω εδώ την απόφαση και θα την καταθέσω στα πρακτικά» επεσήμανε ο κ. Παππάς προσθέτοντας ότι συνολικά 15 οδηγοί της εταιρίας, η οποία να σημειωθεί ότι έχει να κάνει προσλήψεις από το μακρινό 2006, έχουν αποσπαστεί και απασχολούνται αυτή τη στιγμή σε υπουργικά και βουλευτικά γραφεία.

Αναφερόμενος στους οδηγούς που έχουν αποσπαστεί στο υπουργείο Μεταφορών κάλεσε τον κ. Γεωργιάδη να πει «στον κ. Καραμανλή ότι είναι ανήθικο να έχει τέσσερις οδηγούς του ΟΣΥ στο γραφείο του. Τέσσερις οδηγούς. Αναρωτιέμαι αν μπορούν να κρατήσουν κοινωνικές αποστάσεις εκεί μέσα» είπε.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα και με το ρεπορτάζ του «ethnos.gr» την 21η Οκτωβρίου, μόνο μέσα στο 2020 τη χρονιά του κορονοιού και παρά το γεγονός ότι εξαιτίας των μεγάλων ελλείψεων σε προσωπικό δε φαίνεται να περισσεύει κανείς, σύμφωνα με τις σχετικές αναρτήσεις της εταιρίας στη «Διαύγεια» για τη διαγραφή προσωπικού στο πλαίσιο της κινητικότητας, έχουν μετακινηθεί σε άλλες υπηρεσίες 47 άτομα στην πλειονότητά τους οδηγοί και τεχνίτες.

Την ίδια στιγμή, όπως επανέλαβε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, υπάρχουν 270 οχήματα της ΟΣΥ, τα οποία εάν επισκευάζονταν με επιδιορθώσεις που διαρκούν, σύμφωνα με τους τεχνικούς, από τρεις ημέρες έως ένα μήνα, θα μπορούσαν να εκτελέσουν δρομολόγια: «Έχουν έναν κοινό παρονομαστή όλες αυτές οι επιλογές να αποδείξετε ότι ο δημόσιος φορέας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει για να πάτε κακήν κακώς σε συμβάσεις που αρνείστε να φέρετε και ενώπιον του κοινοβουλίου» τόνισε.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Μεταφορών, την προσεχή Τετάρτη ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, αναμένεται να ενημερώσει διεξοδικά την αρμόδια Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες.

Βάσει του προγραμματισμού του υπουργείου έως το τέλος της χρονιάς, θα έχουν προστεθεί στα οχήματα που θα εκτελούν δρομολόγια στην Αθήνα άλλα πεντακόσια, εκ των οποίων τα 200 θα προέρχονται από τα ΚΤΕΛ, η σύμβαση με τα οποία «τρέχει» ήδη, και τα 300 θα αφορούν οχήματα έως 10ετίας, τα οποία θα αποκτηθούν μέσω leasing από την ΟΣΥ.

Αν και ο σχετικός διαγωνισμός λήγει σήμερα και ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον από πλευράς των εταιριών, το υπουργείο Μεταφορών ήδη από τις 27 Οκτωβρίου δέσμευσε πίστωση συνολικού ύψους 949.200 ευρώ, για την κάλυψη των δαπανών της Ο.Σ.Υ Α.Ε. για τη βραχυχρόνια μίσθωση 300 λεωφορείων λόγω COVID-19 προκειμένου να προχωρήσει ταχύτερα η διαδικασία.

Παράλληλα χθες εγκρίθηκε και η δέσμευση πίστωσης προς τον ΟΑΣΑ συνολικού ύψους 5.865 εκατομμυρίων ευρώ για την πληρωμή ως επιχορήγηση του Οργανισμού για την ανάθεση εκτέλεσης μέρους του εκτελούμενου από τον ΟΜΙΛΟ ΟΑΣΑ συγκοινωνιακού έργου, στο συγκοινωνιακό φορέα με την επωνυμία «Κ.Τ.ΕΛ. Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ» λόγω του κορονοϊού.

Αν και η εν λόγω σύμβαση δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμα ώστε να είναι σαφές ακριβώς σε ποιο χρονικό διάστημα αφορά η συγκεκριμένη δόση, πηγές κοντά στην υπόθεση σημείωναν ότι πρόκειται για την αποζημίωση προς το ΚΤΕΛ Αττικής για τους μήνες του 2020.



λεωφορείαΜΜΜΚορονοϊόςΝίκος ΠαππάςΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΟΑΣΑ