Πολιτική|07.12.2021 15:14

Μ. Γκάλκος (Initiative) για λίστα Πέτσα: Εμείς προτείναμε η κυβέρνηση ενέκρινε

Αλέξανδρος Διαμάντης

Τον τρόπο με τον οποίο έγινε η επιλογή των ΜΜΕ που συμπεριλήφθηκαν στις διαφημιστικές καμπάνιες «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» ανέλυσε ο πρόεδρος και διευθύνοντας σύμβουλος της Initiative (εταιρείας που ανέλαβε την καμπάνια). Όπως ο ίδιος εξήγησε ναι μεν η εν λόγω εταιρεία πρότεινε και η αναθέτουσα αρχή (εν προκειμένω η κυβέρνηση) ενέκρινε, ωστόσο υποστήριξε ότι δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση! « Υπήρχαν δύο βασικοί άξονες στην επιλογή των ΜΜΕ. Η πρώτη ομάδα είναι τα ποσοτικά κριτήρια, τηλεθεάσεις, ακροαματικότητας, κυκλοφορίες, διπλοκαλύψεις σε συνδυασμό με εμπορικές πολιτικές των μέσων. Ότι αριθμητικό μπορεί αν υπάρξει, οτιδήποτε ποσοτικό χαρακτηριστικό, ακόμα τον τελευταίο καιρό βάζουμε στα νούμερά μας τη διαδραστηκότητα στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης. Σαφώς εκεί πάνω έρχεται ο ειδικός και κάνει διορθώσεις. Ένα μεγάλο κομμάτι είναι ποσοτικό δηλαδή! Λόγω ανάπτυξης του διαδικτύου προσοχή δίνουμε στο λεγόμενο brand safety! Και φυσικά αν το μήνυμα ταιριάζει με το μέσο», είπε αρχικά εξηγώντας τα κριτήρια με τα οποία «μοιράστηκε» στα ΜΜΕ το δημόσιο χρήμα. Πηγαίνοντας ένα βήμα παρακάτω επισήμανε ότι η διαδικασία είχε ως εξής: « Εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή».

Εντούτοις, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Μπάμπη Παπαδημητρίου ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση στο έργο του και λίγο αργότερα αφόρισε τα όσα λέγοντας περί «λιστών Πέτσα», κάνοντας λόγο για άδικες τόσο για το υπουργείο όσο και για την εταιρία του αναφορές.

Ο κ. Γκάλγκος απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών έκανε ειδική αναφορά στην εφημερίδα «Φιλελεύθερος» καθώς επίσης και στο Documento αλλά και στην περίπτωση του Μένιου Φουρθιώτη. Σε ό,τι αφορά τον «Φιλελεύθερο» ισχυρίστηκε ότι το εν λόγω μέσο είχε αφενός μεγάλη διαδραστικότητα ενώ το κοινό του αποτελείτο από μεγαλύτερης ηλικίας πολίτες, στους οποίους «στόχευε» η καμπάνια. «Τα οικονομικά θέματα έχουν οι αναγνώστες τους μεγάλη πιστότητα», σημείωσε ενώ σε ό,τι αφορά την υπόθεση Φουρθιώτη παρείχε εξηγήσεις.

Συγκεκριμένα, παραδέχτηκε ότι δόθηκαν χρήματα, ωστόσο αργότερα διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχε ροή ενημέρωσης και ζητήθηκαν απαντήσεις από τη διοικήσει του μέσου. « Στη δουλειά μας ήταν η παρακολούθηση εκτέλεσης! Διαπιστώσαμε μετά από μια βδομάδα ότι δεν ανανεωνόταν το περιεχόμενο στα site, επικοινωνήσαμε μαζί του μας είπε ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα και του είπαμε ότι πρέπει να κατέβει η καμπάνια! Και έτσι έγινε».

Τέλος, αναφορικά με το Documento υπογράμμισε ότι εκείνη την περίοδο η εφημερίδα του Κ. Βαξεβάνη είχε αντίθετα μηνύματα σε σχέση με αυτά της καμπάνιας. «Τo Documento θα μπορούσε να συμπεριληφθεί αν βασιστούμε στα ποσοτικά κριτήρια στην καμπάνια μας», παραδέχτηκε αρχικά και προσέθεσε: «Το περιεχόμενο εκείνη τη συγκεκριμένη όμως περίοδο ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με τα μηνύματα που ήθελε να περάσει η καμπάνια».

Στα ύψη το θερμόμετρο

Την ίδια ώρα, ένταση επικράτησε ανάμεσα στους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Δημοκρατίας όταν ο κ. Γκάλκος παρέθεσε πιο αναλυτικά τη διαδικασία, με την οποία επιλέγονταν τα μέσα. Μάλιστα, τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν αποκάλυψε ότι υπήρχε επικοινωνία ανάμεσα σε ΜΜΕ, την κυβέρνηση και την ομάδα του, προκειμένου να συμπεριληφθούν στην καμπάνια. «Στη διαδικασία μέσα παίρνανε τηλέφωνα σε μας και την αναθέτουσα αρχή! Μέσα επικοινωνούσαν με την ομάδα εργασίας τη δική μου εμένα και της αναθέτουσα αρχή! Κάθε Σάββατο μαζεύαμε προτάσεις και αν κάποιο μέσο συμπεριλαμβανόταν στο σχεδιασμό μας, αν κάποιοι δεν υπήρχε, ειδικά τα περιφερειακά μέσα, ιδιοκτήτες επικοινωνούσαν μας δίνανε τα στοιχεία τους. Το ίδιο συνέβαινε και με την αναθέτουσα αρχή, που μας τα περνούσε σε μας αξιολογούσαμε και κάθε Σάββατο συζητούσαμε διαδικτυακά! Ήταν δυναμική επικοινωνία και αλλαγή του πλάνου», τόνισε, με τον Γ. Ραγκούση να τινάζεται από το έδρανό του. «Μας περιγράφετε ότι όποιος έμαθε και άκουσε ότι πάει η κυβέρνηση να δώσει λεφτά χτύπησε τη πόρτα σας και αυτοπροτάθηκε. Μόλις μαρτυρήσατε ότι χωρίς καμία δημόσια πρόσκληση στα ΜΜΕ υπήρξαν αυτοπροτάσεις που τελικά εντάχθηκαν στην καμπάνια γιατί ως τέτοια σας διαβιβάστηκαν από την αναθέτουσα αρχή», τόνισε, με τον πρόεδρο, Γ. Κεφαλογιάννη να προτρέπει τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ να μη «μεταφράζει» όπως επιθυμεί τα λεγόμενα του μάρτυρα. «Δεν ξέρω σε ποια χώρα της Λατινικής Αμερικής γίνονται αυτά», επανήλθε ο Ραγκούσης, με τον γαλάζιο βουλευτή Β. Υψηλάντη να απαντά ειρωνικά: «Στη Βενεζουέλα κ. Ραγκούση».

λίστα Πέτσαμένουμε ασφαλείςΜΜΕΜένουμε Σπίτι