Στενά του Ορμούζ: Κρίση για την παγκόσμια οικονομία αν κλείσουν - 180 ελληνόκτητα πλοία στην περιοχή
NewsroomΟ Βασίλης Κικίλιας αναφέρθηκε αναλυτικά στο πώς το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ θα επηρεάσει τα ελληνικά πλοία αλλά και όλη την παγκόσμια οικονομία.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης του στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δήλωσε πως αν προκύψει τελικά το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ - πράγμα που θα αποτελούσε το χειρότερο δυνατό σενάριο - θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την ναυτιλία, καθότι τα πλοία και ο εμπορικός στόλος, παγκοσμίως, που διακινεί το 90% του εμπορίου, θα πρέπει να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής, προκειμένου να μπορέσει να φτάσει σε λιμάνια ευρωπαϊκά, αμερικανικά κ.ο.κ.».
Ο κ. Κικίλιας τόνισε πως πρόκειται για μια πολύ ευμετάβλητη συντεταγμένη «καθότι ανέβηκαν οι τιμές του πετρελαίου 7-10% τις τελευταίες μέρες, λόγω αυτής της τεράστιας κρίσης» και επανέλαβε για ακόμη μία φορά, ότι προτεραιότητα αποτελούν «οι ναυτικοί μας και τα πλοία μας».
«Δεν έχει υπάρξει καμία επίθεση, σε κανένα πλοίο»
Ο υπουργός επισήμανε στη συνέχεια ότι «έχουμε κατά μέσο όρο 170 με 180 ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή του κόλπου του Περσικού και 70 με 80 πλοία περνάνε ανά εξάωρο ή οκτάωρο, από τα στενά του Ορμούζ και 15 με 20 πλοία με ελληνική σημαία».
«Μελετάμε πολύ προσεκτικά τις κινήσεις μας. Ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκδίδει notice, δηλαδή προειδοποιητικές ειδοποιήσεις, ανά πάσα στιγμή, προς όλα τα πλοία μας και τους πλοιοκτήτες μας» ανέφερε ο κ. Κικίλιας και επιβεβαίωσε ότι δεν έχει υπάρξει καμία επίθεση, μέχρι στιγμής, σε κανένα πλοίο στην περιοχή.
Αναφερόμενος στις στρατηγικές επενδύσεις που διασφαλίζουν την εσωτερική ασφάλεια της χώρας, ο Βασίλης Κικίλιας τόνισε πως, ήδη, τρέχουν διαγωνισμοί για την προμήθεια drone, σενσόρων, δορυφορικών λήψεων, καμερών Inflared και ειδικών τεχνολογικών δεδομένων για το Λιμενικό Σώμα «έτσι ώστε, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου, να μπορεί να έχει τα μάτια του στο Ανατολικό Αιγαίο και να βλέπει τα πάντα».
Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «Εάν στους 15 μήνες που προηγήθηκα στην Πολιτική Προστασία, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, που υλοποίησα το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα προμηθειών στην Πολιτική Προστασία και τώρα είμαστε State of the Art, διαλειτουργικοί με τεχνητή νοημοσύνη Engage 112 κλπ, το ίδιο έχω υποχρέωση να κάνω - και θα κάνω - στους επόμενους μήνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κάτι παραπάνω. Οι λιμενικές υποδομές, που είναι βαριά έργα και απαιτούν περιβαλλοντικούς όρους, είναι υποχρέωσή μου και υποχρέωσή μας να τα προχωρήσουμε, καθώς η Ναυτιλία, ο Τουρισμός, οι υπηρεσίες και το Real - Estate, λίγο έως πολύ, είναι το σύνολο των εσόδων που έχουμε ως χώρα».
Βίντεο στο Χ καταγράφει την κίνηση στα Στενά του Ορμούζ
Ένα βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας και αναρτήθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζει με ακρίβεια τον τεράστιο όγκο δραστηριότητας στα Στενά του Ορμούζ, προκειμένου να γίνουν πλήρως αντιληπτές οι επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει το κλείσιμό τους στην παγκόσμια οικονομία.
Το εν λόγω βίντεο, δημιουργήθηκε από τον Βρετανό Κρεγκ Τέιλορ και καταγράφει και απεικονίζει την κίνηση μόνο των δεξαμενόπλοιων μέσω του στενού του Ορμούζ, κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ημέρας, και συγκεκριμένα της Παρασκευής 13 Ιουνίου, λίγες μόνο ώρες μετά την Ισραηλινή επίθεση στο Ιράν.
- Ο αντίκτυπος της ομιλίας Τσίπρα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, η απάντηση Φάμελλου για τα περί ιδιοτέλειας και ο υπερ-γουρλής Μαγειρίας που πήρε δώρο μια Ferrari
- Από το Καστέλι μέχρι τον ΒΟΑΚ και το μετρό: Αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατ. ευρώ απειλούν μέχρι και να διπλασιάσουν το κόστος των μεγάλων έργων
- Κακοκαιρία Byron: «Βροχή» τα 112 όλη τη νύχτα - Πώς θα κινηθούν οι καταιγίδες τις επόμενες ώρες
- Αμετακίνητοι οι αγρότες στα μπλόκα - Ποιες κινήσεις εξετάζει η κυβέρνηση