Μετωπική Πιερρακάκη - Ανδρουλάκη: «Στον ανταγωνισμό σας με τον Τσίπρα είστε έτοιμος να εισβάλλετε στο Νομισματοκοπείο»
Αφροδίτη ΓκόγκογλουΤα ξίφη τους διασταύρωσαν στην Ολομέλεια της Βουλής Νίκος Ανδρουλάκης και Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, όπου περιλαμβάνεται και η τροπολογία για τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη. Η κόντρα υπουργού Οικονομικών και αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης επεκτάθηκε και πέραν της εν λόγω τροπολογίας, με αναφορές στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα, τα μνημόνια, τα «Ζάππεια» και την «εισβολή» στο Νομισματοκοπείο.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ σημείωσε πως, η κυβέρνηση δεν αναλαμβάνει κάποια «γενναία» πολιτική πρωτοβουλία, με τη νομοθέτηση για τους δανειολήπτες των κόκκινων δανείων, αλλά αναγκάζεται να συμμορφωθεί με την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου. «Δεν ακούσατε την κοινωνία, σας ανάγκασε η απόφαση του Αρείου Πάγου να νομοθετήσετε. Είναι μια απόφαση συμμόρφωσης, όχι μια πραγματική πολιτική πρωτοβουλία», είπε και ζήτησε να σταματήσουν τα «επικοινωνιακά παιχνίδια» στις πλάτες των δανειοληπτών.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης διερωτήθηκε, «τι θα γίνει με όλους εκείνους που δεν άντεξαν; Είναι χιλιάδες άνθρωποι. Οι τράπεζες τους ζητούσαν παράνομα χρήματα και δεν τήρησαν τη ρύθμιση» και σχολίασε πως, η κυβέρνηση τους γυρνά την πλάτη. «Δεν είναι δυνατόν να εφαρμόζεται επιλεκτικά η νομιμότητα», υπογράμμισε. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρόσθεσε πως αξίζουν μία δεύτερη ευκαιρία οι πολίτες που δεν άντεξαν την πίεση από καταχρηστικές πρακτικές και ζήτησε, κάθε καταγγελία σύμβασης, να θεωρηθεί αυτοδικαίως άκυρη.
Απαντώντας, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε στην επιλογή της κυβέρνησης για τη νομοθέτηση της αναδρομικότητας, ισχυριζόμενος πως, η κυβέρνηση εφαρμόζει «παραπάνω από την απόφαση». Όσων αφορά τους δανειολήπτες που αποκλείονται γιατί έχασαν τη ρύθμιση, ισχυρίστηκε ότι, το 70% δεν είχε πληρώσει ούτε μία δόση. Υποστήριξε, ακόμα, πως το ενδεχόμενο να ανοίξουν αυτές οι υποθέσεις, θα οδηγούσε σε μεγάλη νομική αβεβαιότητα και σε αναδρομικό έλεγχο χιλιάδων φακέλων. «Δεν σας λέω ότι όλα πάνε καλά. Σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα. Όλες οι κινήσεις μας για το χρέος και τη στήριξη της κοινωνίας, εκεί κατατείνουν. Κρύβουν αλήθεια κι όχι υπερβολή, όχι το να τάζεις τα πάντα σε όλους», είπε.
«Καλύτερα από ποιον; Από την Ελλάδα των μνημονίων; Από την Ελλάδα της χρεοκοπίας;», ανταπάντησε ο Νίκος Ανδρουλάκης και επισήμανε πως, «εμείς συγκρίνουμε την Ελλάδα με την Ευρώπη του σήμερα». Στη συνέχεια, σχολίασε και το πολιτικό παρελθόν του Πιερρακάκη, υπογραμμίζοντας ότι, «σήμερα δεν του αρέσει πολύ ο νόμος Κατσέλη, όμως είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολλά βίντεο στα οποία θα τον εξυμνούσε πριν μερικά χρόνια». «Είμαι μέλος της ΝΔ από το 2015 και είμαι εξαιρετικά περήφανος γι’αυτό και για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω, ακριβώς γιατί δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς που αναφέρατε εσείς και η Κοινοβουλευτική σας Ομάδα», απάντησε στις αιχμές, ο υπουργός Οικονομικών και έριξε το δικό του «καρφί», σχολιάζοντας πως, «πολλές φορές αισθάνομαι ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλλετε στο Νομισματοκοπείο».
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ δεν άφησε αναπάντητο το σχόλιο Πιερρακάκη. Παίρνοντας ξανά τον λόγο, υποστήριξε πως, «οι βαθμοί ελευθερίας που έχει σήμερα η χώρα είναι αποτέλεσμα των θυσιών ενός κόμματος που κι εσείς κι ο Τσίπρας πολεμήσατε με τα “Ζάππεια”».