Κόσμος|20.11.2020 16:11

Κορονοϊός - EasyJet: Ζημιές για πρώτη φορά στην 25χρονη ιστορία της

Newsroom

Θύμα του κορονοϊού έπεσε και η EasyJet, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών είχαν ως αποτέλεσμα να καταγράψει ζημίες προ φόρων ύψους 1,27 δισ. στερλινών (περί τα 1,68 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που έληξε στα τέλη Σεπτεμβρίου, έναντι κερδών 430 εκατ. στερλινών το 2019.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι είναι η πρώτη φορά στην 25ετή ιστορία της που η βρετανική εταιρεία, που κατέχει μία από τις ηγετικές θέσεις στην ανταγωνιστική αγορά των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, καταγράφει ζημίες.

Ενδεικτικό της «αιμορραγίας» που έχουν υποστεί οι αεροπορικές εταιρείες εξαιτίας της καραντίνας και των lockdown για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, είναι το γεγονός ότι φέτος με την EasyJet πέταξαν μόλις 48 εκατ. επιβάτες, έναντι 96 εκατ. το 2019, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 50%.

Η αναιμική ανάκαμψη που σημειώθηκε την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου, οπότε και χαλάρωσαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στους περισσότερους προορισμούς που εξυπηρετεί η EasyJet, δεν στάθηκε αρκετή για να συμπαρασύρει ανάλογα και την κερδοφορία της εταιρείας ενώ από τον Σεπτέμβριο και μετά οπότε και το δεύτερο κύμα της πανδημίας άρχισε να γίνεται πιο απειλητικό καταγράφηκε και νέα μείωση των κρατήσεων.

Αντίστοιχες προκλήσεις αντιμετώπισαν όλοι οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, μεταξύ των οποίων και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές της EasyJet, Ryanair και Wizzair.

Κόντρα στους αιθέρες

Οι τελευταίες εξελίξεις επαναφέρουν στο προσκήνιο την κόντρα του ιδρυτή και μεγαλύτερου μετόχου της EasyJet, Στέλιου Χατζηιωάννου, με το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας.

Ο Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας είχε διαχωρίσει το τελευταίο διάστημα τη θέση του αναφορικά με τα σχέδια ταχείας επέκτασης της εταιρείας, ζητώντας μεταξύ άλλων ακόμη και την ακύρωση της παραλαβής νέων αεροσκαφών από την Airbus. Παρά το γεγονός ότι τελικά η πρόταση δεν έγκριθηκε, αποφασίστηκε η μείωση του στόλου της εταιρείας κατά 40 αεροσκάφη, καθώς και η μετάθεση της παραλαβής νέων αεροσκαφών μετά από το 2025.

Στέλιος ΧατζηιωάννουCovid-19αεροπορικές εταιρείεςAirbusEasyJetΚορονοϊός