Κόσμος|30.05.2022 23:20

Μπαράζ ληστειών ή δαιμόνιο μάρκετινγκ; Γιατί οι οίκοι πολυτελείας στις ΗΠΑ διατηρούν δρακόντειους περιορισμούς παρά την άρση μέτρων

Newsroom

Μπορεί τα μέτρα για τον κορονοϊό να έχουν χαλαρώσει για τις περισσότερες δραστηριότητες όμως, στα πολυτελή καταστήματα στις ΗΠΑ, μεταξύ αυτών και των οίκων Chanel, Louis Vuitton και Cartier, σε ισχύ παραμένουν οι περιορισμοί όσον αφορά στην εξυπηρέτηση του κοινού με φυσική παρουσία.

Σε ρεπορτάζ της nypost.com, αναφέρεται ότι, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχει επίσημη εξήγηση ενώ πολλοί είναι οι καταναλωτές που διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι είναι υποχρεωμένοι να περιμένουν για αρκετή ώρα στην ουρά, μόνο και μόνο για να εισέλθουν στο κατάστημα και να διαπιστώσουν εάν είναι διαθέσιμο το αντικείμενο που επιθυμούν να αποκτήσουν.

Παρά τα επίσημα αιτήματα που έχουν λάβει τα διάφορα luxury brands, δεν έχουν επίσημα σχολιάσει την απόφαση να διατηρήσουν τους περιορισμούς τους. Σύμφωνα με τον ιστότοπο του οίκου Cartier, «συνίσταται να κλείσετε ένα ραντεβού πριν από την επίσκεψή σας στη μπουτίκ, καθώς οι επισκέπτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μεγάλο χρόνο αναμονής». Διάφορες είναι οι θεωρίες σχετικά με το γιατί συμβαίνει αυτό, μέχρι στιγμής, με τους ειδικούς να επικεντρώνονται είτε σε κρούσματα ληστειών που έγιναν την περίοδο της πανδημίας, είτε σε αλλαγή πολιτικής που φέρεται να ακολουθούν πλέον τα πολυτελή καταστήματα.

Μπαράζ ληστειών στην πανδημία;

Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, το οποίο και επικαλείται ειδικούς του χώρου, τα μέτρα κατά της πανδημίας ήταν αυτά που επέτρεψαν μπαράζ ληστειών στα πολυτελή καταστήματα. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, τα πρόσωπα που παρέμεναν καλυμμένα από τις μάσκες, καθώς και το γεγονός ότι θεωρούνταν φυσιολογικό να κυκλοφορεί κανείς με λαστιχένια γάντια, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι αστυνομικές αρχές ήταν απασχολημένες με το να κόβουν κλήσεις για παραβάσεις των κανόνων υγιεινής, συνέβαλε στο να πραγματοποιηθούν πολλές ληστείες, κυρίως σε πολυτελή καταστήματα, στα οποία υπήρχε σημαντική λεία.

Χαρακτηριστικά, τον Φεβρουάριο μια ομάδα επτά ατόμων άρπαξε τσάντες και κοσμήματα αξίας 500.000 δολαρίων από το κατάστημα The Real Real στο Madison της 71st Street των ΗΠΑ. Έτσι, πολλές μπουτίκ της περιοχής, συμπεριλαμβανομένων των Chanel, Prada και Carolina Herrera, άρχισαν να χαμηλώνουν τα φώτα τους και ανοίγουν την πόρτα μόνο σε άτομα που είχαν ραντεβού. Στον απόηχο τέτοιων ληστειών, υπάρχει απλώς μια «νέα έλλειψη εμπιστοσύνης» από την πλευρά των λιανοπωλητών «για το ποιος περνάει από τις πόρτες τους», δήλωσε χαρακτηριστικά η Susan Scafidi, ιδρύτρια και διευθύντρια του Fashion Law Institute στη Νομική Σχολή Fordham. Ωστόσο σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα κρούσματα ληστειών δεν φαίνεται να είναι αρκετά από μόνα τους, για τους περιορισμούς που εξακολουθούν να ακολουθούν τα πολυτελή καταστήματα στον αριθμό πελατών που επιτρέπουν κάθε φορά εντός τους.

Ο κορονοϊός έφερε οικονομικά προβλήματα τα οποία, σε συνδυασμό με την μείωση της ζήτησης πολυτελών προϊόντων από άτομα με πιο χαμηλά εισοδήματα δημιούργησαν «αμηχανία» στους luxury οίκους. Για την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος, ο περιορισμός των πελατών γίνεται για τρεις λόγους. Ο πρώτος είναι ότι, οι μεγάλες ουρές δημιουργούν την αίσθηση ότι υπάρχει και μεγάλο ενδιαφέρον για τα εν λόγω καταστήματα. Ο δεύτερος, ότι με αυτό τον τρόπο είναι ευκολότερο να «καλυφθούν» από τους μεγάλους οίκους οι πιθανές ελλείψεις σε προϊόντα και, ο τρίτος, ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μία «αύρα αποκλειστικότητας», σύμφωνα με τον σύμβουλο λιανικών πωλήσεων από το Ντάλας, Steve Dennis.  «Τα περισσότερα από αυτά τα καταστήματα δεν είναι γεμάτα ούτως ή άλλως» και οι ουρές γίνονται μεγαλύτερες σε πολιτείες όπως το Τέξας, «που δεν έπαιρναν ιδιαίτερα σοβαρά τον κορονοϊό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι, η αλλαγή πολιτικής από τους μεγάλους οίκους, μπορεί αν παρατηρείται και επειδή, ως στόχο, έχουν τη δημιουργία ενός καταστήματος ως «κλειστού κλαμπ» μόνο για πλούσιους. Σε συνέντευξή του, την περασμένη εβδομάδα, στέλεχος του οίκου Chanel αποκάλυψε ότι, στα σχέδια της εταιρείας είναι και το να ανοίξει «ιδιωτικές» μπουτίκ στην Ασία, για τους κορυφαίους πελάτες της ενώ, για την πρωτοβουλία, θα πραγματοποιηθούν 3.500 νέες προσλήψεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτή η πρωτοβουλία θα μπορούσε να υιοθετηθεί και από τις ομάδες marketing του οίκου στις ΗΠΑ.

«Η μεγαλύτερη ενασχόλησή μας είναι να προστατεύσουμε τους πελάτες μας και ειδικότερα τους προϋπάρχοντες πελάτες μας», είπε στο Business of Fashion ο οικονομικός διευθυντής της Chanel, Philippe Blondiaux και πρόσθεσε ότι «θα επενδύσουμε σε πολύ προστατευμένες μπουτίκ για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες με πολύ αποκλειστικό τρόπο».

καταστήματαΚορονοϊόςμόδαLouis VuittonπεριορισμοίChanelειδήσεις τώραπανδημία