Κόσμος|16.02.2019 20:37

Γιάννης Σάκκαρος στο ethnos.gr: Γιατί φόρεσα το κίτρινο γιλέκο

Βάσω Ασμανίδου

Ο Γιάννης Σάκκαρος είναι μόλις 26 ετών. Γεννήθηκε στη Γερμανία, καθώς η γιαγιά του είχε μεταναστεύσει εκεί. Σπούδασε μηχανικός αυτοκινήτων και τα τελευταία 2,5 χρόνια εργάζεται στο εργοστάσιο της Πόρσε στη Στουτγκάρδη. Στην Ελλάδα έγινε γνωστός ως ο ηγέτης των κίτρινων γιλέκων στη Γερμανία. Όμως, όπως λέει ο ίδιος στο ethnos.gr ούτε ανήκει στο κίνημα ούτε και είναι ο ηγέτης τους στη Γερμανία.

Το κίτρινο γιλέκο και η διαμαρτυρία

Όπως εξηγεί ο 26χρονος στο ethnos.gr, ο μόνος λόγος που φόρεσε το κίτρινο γιλέκο σε συγκέντρωση στην πλατεία Βίλχελμπλατζ της Στουτγκάρδης είναι γιατί ήθελε να κινητοποιήσει τον κόσμο να διαδηλώσει κατά της απαγόρευσης παλαιών πετρελαιοκινήτων στην Γερμανία. Στο κάλεσμά του συγκεντρώθηκαν περίπου 1.000 άνθρωποι.

Έτσι, ο Γιάννης που έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα δίκτυα της Γερμανίας, έχει γίνει το πρόσωπο των κινητοποιήσεων κατά της απαγόρευσης των τοπικών αρχών να αποσυρθούν από την κυκλοφορία τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου.

Ο Γιάννης Σάκκαρος έχει, όπως λέει, εκφράσει τις αμφιβολίες του σχετικά με το όριο των 40 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) ανά κυβικό μέτρο αέρα αλλά και των μετρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με βάση τα οποία απαγορεύονται τα παλιότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας Euro 4 στην πόλη του. «Μια μειοψηφία πνευμονολόγων έθεσε αυτό το όριο», λέει. «Δεν μπορούν να μας πουν να πετάξουμε τα οχήματά μας. Πώς θα αγοράσουμε άλλα; Αναρωτιούνται αν έχουμε λεφτά;», σχολιάζει χαρακτηριστικά.

«Η γερμανική κυβέρνηση για χρόνια κοιμόταν, αντί να ασκεί πίεση στις εταιρείες αυτοκινήτων να προσαρμοστούν. Και από τη στιγμή που κανείς δεν αντέδρασε, έπρεπε να βρεθεί ένας Έλληνας, ο οποίος θα αποφασίσει να ξεσηκώσει τον κόσμο», σημειώνει ο Γιάννης Σάκκαρος, ξεκαθαρίζοντας ποιο ήταν αυτό το ζήτημα που τον έκανε να ηγηθεί του κινήματος κατά της απαγόρευσης. Μάλιστα, ο ίδιος αναφέρει ότι το αυτοκίνητό του είναι Euro 4. «Είμαι οδηγός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Δεν μπορούσα να το δεχτώ ούτε ως οδηγός ούτε ως άνθρωπος, γιατί ξέρω ότι θέλουν να εξαπατήσουν τον κόσμο» τονίζει χαρακτηριστικά.

«Δεν θα μπορούμε να κυκλοφορούμε»

Ο Γιάννης Σάκκαρος πηγαίνει στη δουλειά του με το τρένο. Κυκλοφορεί, όμως, με το αυτοκίνητό του δύο φορές την εβδομάδα. Αυτό, όμως, θα το κάνει μέχρι τον Απρίλιο, καθώς τότε θα τεθεί σε εφαρμογή η σχετική απόφαση. Από τότε δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί καθόλου. Η απαγόρευση, θα ισχύσει και για περίπου 80.000 κατοίκους της Στουτγάρδης με πετρελαιοκίνητα Euro 4. «Οι πολίτες θα πρέπει να αναλάβουν τώρα τα βάρη. Τα βάρη, όμως, ανήκουν στην κυβέρνηση, που πρέπει να δώσει λύση στο πρόβλημα» σημειώνει.

Στόχος του, πάντως, είναι να δημιουργηθεί ένα εθνικό κίνημα διαμαρτυρίας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Σήμερα έχουν μάλιστα προγραμματιστεί ανάλογες διαδηλώσεις και σε άλλες γερμανικές πόλεις, όπως στην Ερφούρτη και το Μόναχο.

«Όποια πόλη επηρεάζεται από τις απαγορεύσεις πρέπει να ξεσηκωθεί», υποστηρίζει. Και γι’ αυτό βλέπει τις κινητοποιήσεις των Κίτρινων Γιλέκων ως ένα παράδειγμα για να ξεσηκωθούν οι πολίτες ανά τον κόσμο. «Θέλω, όμως, οι κινητοποιήσεις μας να είναι καθαρές. Να μην χρωματιστούν από τα κόμματα», καταλήγει ο Γιάννης Σάκκαρος.

Ακολουθήστε το ethnos.gr στο Instagram

Γιάννης Σάκκαροςκίτρινα γιλέκα