Κόσμος|27.02.2019 18:03

Μοιραία πτήση ΜΗ370: Ανατροπή δεδομένων από υποθαλάσσια μικρόφωνα

Newsroom

Σχεδόν πέντε χρόνια πέρασαν απ΄ την «καταραμένη» πτήση 370 της Malaysia Airlines, που εξαφανίστηκε χωρίς κανένα ίχνος μαζί με τους 239 επιβάτες της. Η έρευνα για την ανεύρεση του αεροσκάφους υπήρξε η μεγαλύτερη και ακριβότερη στην ιστορία, χωρίς όμως αποτελέσματα. Σήμερα ομάδα ερευνητών υποστηρίζει πως η μοιραία πτήση πιθανόν συνετρίβη χιλιάδες μίλια μακριά απ΄ το σημείο ερευνών, βασιζόμενοι σε ήχους που καταγράφηκαν στον ωκεανό την ώρα που το απερχόμενο αεροσκάφος εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου του 2014.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όπως έγραψε το Live Science  υποβρύχια μικρόφωνα εγκατεστημένα στον Ινδικό Ωκεανό κατέγραψαν 4 ξεχωριστά ηχητικά ντοκουμέντα που προκλήθηκαν από χαμηλής συχνότητας κύματα ακουστικής βαρύτητας, την ώρα σύγκρουσης του αεροσκάφους. Δύο απ΄ τα συγκεκριμένα ηχητικά καταγράφηκαν χιλιάδες μίλια βορειότερα απ΄ το σημείο ερευνών, κοντά στην  Μαδαγασκάρη.

Η ομάδα ερευνητών ανέλυσε ήχους που προέρχονται από ένα δίκτυο υποβρύχιων μικροφώνων  προορισμένων να καταγράφουν απαγορευμένες πυρηνικές δοκιμές, τα οποία συγκρατούν στοιχεία που υπολογίζουν την προέλευση, τη συχνότητα και την ένταση διάφορων ήχων του ωκεανού. Τα συγκεκριμένα όμως μικρόφωνα συγκροτούν ήχους που προέρχονται από πυρηνικές εκρήξεις και όχι συγκρούσεις αεροσκαφών.

Ωστόσο η ομάδα ανακάλυψε πως εάν ένα τεράστιο αντικείμενο – όπως το αεροπλάνο- προσκρούσει στην επιφάνεια της θάλασσας, δημιουργεί ένα μοτίβο ηχητικών κυμάτων που μπορούν να μεταδοθούν για χιλιάδες μίλια μέσω του ωκεανού και είναι πιθανόν να έχουν καταγραφεί.

Τα μικρόφωνα αυτά φαίνεται να έχουν καταγράψει ύποπτους ήχους κάπου βορειοδυτικά της Μαδαγασκάρης. Και παρόλο που δεν αποκλείουν να προέρχονται οι ήχοι αυτοί από σεισμό ή άλλο φυσικό παράγοντα δεν είναι απίθανο να τους προκάλεσε η πτώση του αεροσκάφους.

Οι ερευνητές ωστόσο αναγνωρίζουν πως η Μαδαγασκάρη βρίσκεται χιλιάδες μίλια μακριά από τη γραμμή των πιθανών θέσεων της πτήσης 370 που υπολογίστηκε από τα τελικά ραδιοσήματα του αεροσκάφους, τα οποία πιθανότατα είναι ανακριβή.

Το γεγονός όμως πως οι έρευνες που διεξήχθησαν στα πιθανά, με βάση τα ραδιοσήματα, σημεία συντριβής δεν ανακάλυψαν τίποτα, επιτρέπει στον αρχηγό της έρευνας αυτής Kadri να ισχυριστεί πως οι επόμενες έρευνες θα πρέπει να διεξαχθούν στο προτεινόμενο σημείο.

Η υπόλοιπη επιστημονική κοινότητα μοιάζει διχασμένη για το εάν θα πρέπει να εγκαταλειφθούν οι έρευνες που βασίζονται στα ραδιοσήματα αυτά.

πτήση Malaysia Airlines