Κόσμος|28.03.2023 15:51

«Thank you, next»: Η Νέα Ζηλανδία δίνει μεγάλο ποσό για να βοηθήσει τους νέους να ξεπεράσουν τους τραυματικούς χωρισμούς τους

Newsroom

Τον «θεσμό» του «thank u, next» φαίνεται ότι στηρίζει η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας, αφού διαθέτει το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 4 εκατομμυρίων δολαρίων προκειμένου να ενθαρρύνει τους νέους να ξεπεράσουν τους πρώην τους.

Την Τετάρτη (22/03) το Υπουργείο Κοινωνικής Ανάπτυξης της χώρας λάνσαρε την καμπάνια «Love Better» που θα «τρέχει» για τρία χρόνια και σκοπό έχει να βοηθήσει τους εφήβους να ανακάμψουν από τους χωρισμούς τους και να ελαχιστοποιήσουν τα τραύματα τα οποία μπορεί να δημιούργησαν περασμένες σχέσεις τους.

Σύμφωνα με το CNN, η καμπάνια δημιουργήθηκε σε συνεργασία με νέους από τη Νέα Ζηλανδία οι οποίοι, σύμφωνα με την κυβέρνηση, κατατάσσουν τους χωρισμούς ψηλά στη λίστα των ζητημάτων που τούς απασχολούν. «Πάνω από 1.200 νέοι μάς είπαν ότι χρειάζονται στήριξη προκειμένου να αντιμετωπίσουν πιθανά τραύματα που δημιουργήθηκαν από τις σχέσεις τους. Οι χωρισμοί αναγνωρίστηκαν ως κοινή πρόκληση όλων», σημείωσε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Ανάπτυξης και Απασχόλησης, Priyanca Radhakrishnan.

«Οι χωρισμοί είναι χάλια»

Σε ένα από τα βίντεο της καμπάνιας, δηλώνεται ξεκάθαρα ότι «οι χωρισμοί είναι χάλια». Σε αυτό, παρουσιάζονται αποσπάσματα εφήβων που μιλούν για την ανάγκη να «μπλοκάρουν» τους πρώην τους και να προχωρήσουν από τις προηγούμενες σχέσεις τους. «Καταντάει γελοίο πια. Έχει ξεφύγει τόσο πολύ από τον έλεγχό μου. Πρέπει να μπορώ να κοιμάμαι τις νύχτες. Πρέπει να την ξεπεράσω», λέει ένας από τους πρωταγωνιστές του βίντεο.

Μέρος της καμπάνιας, η οποία χρησιμοποιεί το motto «own the feels» περιλαμβάνει μία ειδική τηλεφωνική γραμμή βοήθειας, μέσω SMS ή mail, για νέους που περνούν δύσκολα από τους χωρισμούς τους. Τη γραμμή λειτουργεί η οργάνωση Youthline που είναι αφιερωμένη στην υποστήριξη ατόμων ηλικίας 12 έως 24 ετών.

Όπως εξήγησε η Radhakrishnan, «είναι ένας τρόπος να εμπνεύσουμε ειλικρινά τους άλλους να ενισχύσουν τη δύναμη, την αυτοεκτίμηση κα την ανθεκτικότητά τους». Η αναπληρώτρια υπουργός σημείωσε ότι, μέρος της προσέγγισης της «Love Better» είναι η αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και η δημιουργία μίας κοινότητας που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων των χωρισμών με τρόπο που δεν έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν.

«Γνωρίζουμε ότι, σε κάποιες περιπτώσεις, οι χωρισμοί μπορεί να έχουν πολύ αρνητικές επιπτώσεις – τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Youthline Shae Ronald, προσθέτοντας ότι, τα προβλήματα στις σχέσεις τους ήταν βασικός λόγος για να επικοινωνήσουν οι νέοι με τη γραμμή βοήθειας.

Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο της Νέας Ζηλανδίας, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 1.200 νέους, διαπιστώθηκε ότι το 68% είχε τουλάχιστον μία εμπειρία κακή, «πέραν του “φυσιολογικού” πόνου του χωρισμού».

Στόχος της καμπάνιας, σύμφωνα με τη Radhakrishnan, είναι η στήριξη των νέων μέσα από «αυτές τις εμπειρίες που σε διαμορφώνουν», με την ελπίδα να αλλάξει θετικά ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουν τις επόμενες σχέσεις τους. Η «Love Better» αποτελεί μέρος της ευρύτερης εθνικής στρατηγικής της κυβέρνησης για την εξάλειψη της οικογενειακής και σεξουαλικής βίας. «Τα στοιχεία της οικογενειακής και σεξουαλικής βίας στη Νέα Ζηλανδία είναι ντροπιαστικά. Χρειαζόμαστε καινοτόμες προσεγγίσεις προκειμένου να σπάσουμε τον κύκλο», πρόσθετε η αναπληρώτρια υπουργός. Σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η αστυνομία της Νέας Ζηλανδίας κάθε χρόνο ερευνά πάνω από 100.000 περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας.

Το 2020, η αστυνομία έλαβε 9.723 καταγγελίες σεξουαλικής βίας. Περίπου τα μισά από τα άτομα που κατήγγειλαν τα περιστατικά ήταν κάτω των 18 ετών, σύμφωνα με το υπουργείο δικαιοσύνης. 

καμπάνιανέοιειδήσεις τώραΝέα Ζηλανδίαέφηβοιχωρισμός