Κόσμος|04.11.2018 15:23

Έτσι αντιγράφουν τα πάντα οι σχεδιαστές του Zara

Newsroom

Το Business Insider συναντήθηκε με μια ομάδα σχεδιαστών ρούχων η οποία εργαζόταν στη Zara. Η ομάδα προετοιμάζεται για τη συλλογή του Νοεμβρίου από τον Απρίλιο βλέποντας σκίτσα και η συνέχεια περιλαμβάνει την προμήθεια υφασμάτων. 

Οι σχεδιαστές, -παρά το γεγονός ότι ο εφοδιασμός και η διανομή της εταιρείας της επιτρέπουν να τοποθετεί τα προϊόντα στα καταστήματα δύο φορές την εβδομάδα-, αισθάνονται επιβάρυνση καθώς πρέπει να βρουν άμεσα νέα στυλ που θα βοηθήσουν την εταιρεία να είναι μπροστά στον παγκόσμιο αγώνα ταχύτητας.   Τα καταστήματα γρήγορης μόδας είναι γνωστό ότι μιμούνται τάσεις από τις επιδείξεις, προσφέροντας παρόμοια προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές από τα αυθεντικά - όχι όμως της ίδιας ποιότητας.

Μπλεξίματα με τη δικαιοσύνη

Στο παρελθόν η Zara και η Forever 21 βρέθηκαν αντιμέτωπες με τη δικαιοσύνη καθώς αντιμετώπισαν κατηγορίες για αντιγραφή προϊόντων που σχεδίασαν. Στη σημερινή εποχή, η διαδικασία σχεδιασμού έχει επεκταθεί πέρα από τις επιδείξεις και εξαπλώνεται στα social media και συγκεκριμένα στo Instagram.  

«Πηγαίνουμε στις εκθέσεις στο Παρίσι και την Ιταλία και στη συνέχεια ρίχνουμε μια ματιά στα βιβλία και αποφασίζουμε ποιο είναι το πιο καλό περιεχόμενο για εμάς», δήλωσε στο Business Insider ένας εκ των σχεδιαστών. Μάλιστα το όνομα του οποίου δεν δημοσιοποιείται από τη Zara. καθώς είναι πολιτική της εταιρείας να μην επιτρέπει στους υπαλλήλους να αναφέρονται σε ειδήσεις.

Οι σχεδιαστές αμέσως μετά πραγματοποιούν ελέγχους στα social media, για να δουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσουν τη δημιουργία νέων προϊόντων. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή η προηγούμενη κίνηση καθορίζεται από τους influencers του Instagram. «Αν κάποιος influencer επιλέξει να ντυθεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο, αυτή η τάση πιθανότατα θα απογειωθεί», είπε ένας σχεδιαστής. Ξαφνικά όλοι θέλουν το ίδιο» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στενή συνεργασία σχεδιαστών με τοπικούς διαχειριστές πωλήσεων

Όλα τα εμπορικά σήματα της Inditex βασίζονται στην ιδέα ότι αν δεν λειτουργούν συγκεκριμένα στιλ, θα πρέπει να τα αλλάξουν. Για να επιτευχθεί αυτό οι σχεδιαστές συνεργάζονται στενά με τους τοπικούς διαχειριστές πωλήσεων σε κάθε χώρα με σκοπό να μάθουν τι πουλάει και τι όχι. Ακόμη ελέγχουν τα δεδομένα πωλήσεων και τα σχόλια των πελατών. Τέλος εάν πρέπει να κάνουν αλλαγές στα σχέδια, θα το κάνουν και ενίοτε προσαρμόζουν τις ανάγκες κάθε συλλογής ανάλογα με την αγορά μιας χώρας. 

μόδαZaraρούχασχεδιαστές