Κόσμος|21.06.2023 14:36

«Είναι φρικτό συναίσθημα»: Τι εκτιμά ο τελευταίος επιζών της βαθύτερης επιτυχημένης θαλάσσιας διάσωσης στην ιστορία για το υποβρύχιο στον Ατλαντικό

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press
Associated Press

Ο τελευταίος εν ζωή άνθρωπος που επέζησε από την βαθύτερη επιτυχημένη θαλάσσια διάσωση στην ιστορία εκφράζει ανοιχτά τον φόβο του για τους πέντε ανθρώπους που επέβαιναν στο υποβρύχιο που εξαφανίστηκε στον Ατλαντικό, ενώ θα επισκέπτονταν το ναυάγιο του Τιτανικού.

Ο Ρότζερ Μάλινσον, ο οποίος διασώθηκε το 1973 μαζί με τον σύντροφό του που έκανε κατάδυση, αφού πέρασε 84 ώρες παγιδευμένος σε βάθος 1.575 μέτρων κάτω από το νερό στα ανοικτά των ακτών της Ιρλανδίας σε ένα υποβρύχιο πλάτους 2,5 μέτρων, δήλωσε ότι το γεγονός πως δεν υπήρξε καμία επικοινωνία από το αγνοούμενο σκάφος ήταν ένα δυσοίωνο σημάδι.

Ο 85χρονος Μάλινσον ανέφερε: «Αυτό είναι φρικτό. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν έχουν εκπέμψει κάποιο σήμα. Έχω ένα φρικτό συναίσθημα ότι κάτι σοβαρό μπορεί να συμβαίνει», σύμφωνα με τη New York Post.

Πριν από πενήντα χρόνια, ο Μάλινσον και ο αείμνηστος Ρότζερ Τσάπμαν -τότε 35 και 28 ετών - τοποθετούσαν υπερατλαντικό τηλεφωνικό καλώδιο 150 μίλια ανοικτά των ακτών του Κορκ της Ιρλανδίας, σε ένα μικρό υποβρύχιο που ονομαζόταν Pisces III, όταν η καταπακτή του μηχανοστασίου άνοιξε κατά λάθος από το πλοίο επιφανείας στο οποίο ήταν προσδεδεμένοι.

Πάνω από ένας τόνος νερού άρχισε να χύνεται στο αυτόνομο πίσω μέρος του υποβρυχίου και αφού κρέμονταν από το πλοίο επιφανείας για λίγα λεπτά, το σχοινί πρόσδεσής τους έσπασε και έπεσαν στον πυθμένα της θάλασσας με ταχύτητα περίπου 40 μίλια/ώρα.

«Ήταν πολύ τρομακτικό – σαν ένα καταδυτικό βομβαρδιστικό stuka με τους κινητήρες που ούρλιαζαν και τους μετρητές πίεσης να περιστρέφονται», δήλωσε στο BBC το 2013.

 Άκαρπες οι έρευνες μετά τον εντοπισμό ήχων

Εκτεταμένες έρευνες πραγματοποιούνται στην περιοχή από την οποία ακούστηκαν ήχοι, που θα μπορούσαν να προέρχονται από το υποβρύχιο που εξαφανίστηκε στον Ατλαντικό. Ωστόσο, μέχρι στιγμής παραμένουν άκαρπες, σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή.

Η ακτοφυλακή επιβεβαιώνει την ύπαρξη ήχων, σε ανάρτησή της, χωρίς να δίνει περαιτέρω πληροφορίες. Επίσης, αναφέρει πως υπήρξε ανακατεύθυνση των μη επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων που χρησιμοποιούνται.

Το καλό σενάριο είναι το υποβρύχιο να έχει εμπλακεί στα συντρίμμια του Τιτανικού

Από την πλευρά του, ωκεανολόγος και εμπειρογνώμονας που μίλησε στο NBC News, ανέφερε πως ένα από τα καλύτερα σενάρια που θα μπορούσε να έχει συμβεί στο «Titan» θα ήταν να έχει εμπλακεί στα συντρίμμια του Τιτανικού.

Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, θα μπορούσε να διευκολύνει τον εντοπισμό του υποβρύχιου σκάφους με τους πέντε επιβαίνοντες, δήλωσε ο Τιμ Τέιλορ, εξερευνητής ωκεανών και διευθύνων σύμβουλος της Tiburon Subsea.

«Η ανάσυρση του υποβρυχίου από τον βυθό δεν είναι όσο δύσκολη μπορεί να νομίζει κάποιος, αν είναι ακόμα άθικτο», δήλωσε ο κ. Τέιλορ.

Δεν είναι σαφές τι συνέβη στο υποβρύχιο και οι έρευνες συνεχίζονται.

«Πραγματικά παλεύεις με τον χρόνο εδώ», πρόσθεσε ο κ. Τέιλορ. «Δεν έχουν πολλές επιλογές. Κάθε ώρα που περνάει, οι επιλογές τους γίνονται όλο και λιγότερες».

«Πρόκειται για ένα τεράστιο έργο», είπε.

Τι εξηγεί πρώην κυβερνήτης στο OPEN

Οι έρευνες για το υποβρύχιο που εξαφανίστηκε στον Ατλαντικό συνεχίζονται, με την ανησυχία για τους πέντε επιβαίνοντές του να κορυφώνεται -ειδικά μετά την είδηση για «σημάδια ζωής».

Ωστόσο, σύμφωνα με τον πρώην κυβερνήτη βαθυσκάφους Κώστα Θωκταρίδη, που μίλησε στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN, στατιστικά, είναι πολύ χαμηλή η πιθανότητα να έχει θετική έκβαση η υπόθεση και αυτό διότι τα δεδομένα από την αρχή δεν ήταν πολύ καλά.

Ένας λόγος που δεν δίνει πολλές πιθανότητες για μία θετική κατάληξη, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι το γεγονός πως η επικοινωνία σταμάτησε να υφίσταται από την πρώτη ώρα -συγκεκριμένα μία ώρα και 45 λεπτά- κατά τη διάρκεια της καθόδου και πριν φτάσει στον βυθό.

Παράλληλα, όπως αναφέρει ο κ. Θωκταρίδης, το βαθυσκάφος βρισκόταν σε βάθος περίπου 3.150 μέτρα, ενώ το μέγιστο που θα έφτανε ήταν 3.700. Πριν φτάσει (σ.σ. τα 3.700 μέτρα) έκανε αποδέσμευση βάρους και ξεκίνησε ανάδυση που σημαίνει ότι αντιμετώπιζε ήδη κάποιο πρόβλημα.

Όπως εξηγεί, το υποβρύχιο είναι σε σταθερό σημείο γιατί υπάρχει ένα σύστημα που ονομάζεται USBL το οποίο κρατάει το υποβρύχιο συνεχώς στη θέση του, απλώς δεν υπάρχει επικοινωνία.

Τα τρία σενάρια

Στη συνέχεια, ο Κώστας Θωκταρίδης επισήμανε τα τρία σενάρια που συνήθως συμβαίνουν σε αυτές τις περιπτώσεις:

  • Η μία εκδοχή είναι η σύνθλιψη, δηλαδή να μην αντέξει το κήτος και να συμπιεστεί λόγω του πολύ μεγάλου βάθους και της πίεσης
  • Το δεύτερο είναι ότι υπάρχει περίπτωση να έχει εισροή υδάτων, το οποίο βαραίνει το υποβρύχιο και το στέλνει χαμηλά αλλά και αυτό παράλληλα δημιουργεί και δεύτερο πρόβλημα, την αύξηση της πίεσης εσωτερικά
  • Το τρίτο είναι η φωτιά, εάν εκδηλωθεί στα ηλεκτρικά συστήματα καθώς δημιουργεί αέρια που δεν είναι βιώσιμα

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ατλαντικόςυποβρύχιοέρευνεςειδήσεις τώρα