Κόσμος|14.10.2025 23:16

Αυστραλία: Ξεκίνησε η διαφημιστική εκστρατεία για την απαγόρευση των social media στους εφήβους

Newsroom

Η Αυστραλία ξεκίνησε μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για να προωθήσει την απαγόρευση της πρόσβασης των εφήβων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η εκστρατεία αξίας 14 εκατ. δολαρίων Αυστραλίας (7,8 εκατ. ευρώ) έχει τίτλο «Για το καλό του» και τις επόμενες ημέρες διαφημιστικά σποτ θα μεταδίδονται από την τηλεόραση, ενώ θα τοποθετηθούν στους δρόμους διαφημιστικές πινακίδες.

Μάλιστα, για την προώθηση της εν λόγω εκστρατείας αναμένεται να επιστρατευθούν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά «ειρωνικό» τρόπο, όπως δήλωσε η Αυστραλή υπουργός Επικοινωνιών Ανίκα Γουέλς.

«Έχει τίτλο ‘Για το καλό του’ και σημαίνει για το καλό των παιδιών μας. Τελικά, κάνουμε αυτά τα πράγματα για το καλό των νέων στην Αυστραλία», εξήγησε στους δημοσιογράφους. Σύμφωνα με τη Γουέλς, στόχος είναι να ενημερωθεί το κοινό για τις αλλαγές που θα γίνουν και να ενθαρρυνθούν οι γονείς «να αρχίσουν να συζητούν» για την απαγόρευση με τα παιδιά τους.

Το διαφημιστικό σποτ

Το διαφημιστικό βίντεο, που είδε το φως της δημοσιότητας, έχει διάρκεια 45 δευτερολέπτων και δείχνει κάποια παιδιά απορροφημένα στα κινητά τους την ώρα που ακούγεται ο αφηγητής να λέει: «Για το καλό της Κίρστι, για το καλό της Λούσι και της Άνια, για το καλό του Σαμ, για το καλό της Χόλι, για το καλό του Νόα, για το καλό της ευημερίας τους».

Και προσθέτει: «Από τις 10 Δεκεμβρίου όσοι είναι κάτω των 16 ετών δεν θα μπορούν πλέον να αποκτούν λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Είναι μέρος ενός νέου νόμου που έχει στόχο να διατηρήσει ασφαλείς τους νέους κάτω των 16 ετών στο διαδίκτυο».

Υπενθυμίζεται πως η Αυστραλία υιοθέτησε τη σχετική νομοθεσία τον Νοέμβριο του 2024 με στόχο να αυξήσει το ηλικιακό όριο για την απόκτηση λογαριασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τα 13 έτη στα 16.

Αντιδράσεις

Ωστόσο οι μεγάλες πλατφόρμες του διαδικτύου αντιτίθενται σε αυτή την απαγόρευση. Εκπρόσωποι του YouTube εκτίμησαν ότι η νέα νομοθεσία ενδέχεται να έχει «ακούσιες συνέπειες» και ότι «θα είναι εξαιρετικά δύσκολο» να εφαρμοστεί. Η πλατφόρμα, που ανήκει στην Alphabet, προειδοποίησε εξάλλου ότι θα προσφύγει στη δικαιοσύνη κατά της απαγόρευσης.

ειδήσεις τώραsocial mediaσποτδιαφημιστική καμπάνιαΑυστραλίαέφηβοιαπαγόρευση