Auto|28.10.2018 11:43

Αγορά αυτοκινήτου: Μείωση εν μέσω αύξησης...

Νίκος Λουπάκης

Μετά τις συνεχείς αυξήσεις των πωλήσεων και τον «καυτό» μήνα Αύγουστο, που είχαμε τη γνωστή «εκτόξευση» στο +50,3% σε σχέση με πέρυσι, ήρθε ο πρώτος μήνας της φετινής χρονιάς που έκλεισε με πτώση της αγοράς.

Ωστόσο η καταστροφή που κάποιοι θα ήθελαν να αποδώσουν στη σημερινή κυβέρνηση δεν ήρθε. Γιατί όντως, μπορεί τον Σεπτέμβριο να είχαμε μείωση των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 17,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όμως αυτό ήταν κάτι απολύτως λογικό και αναμενόμενο, αφού τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού είχαμε εικονικές πωλήσεις (κοινώς «πινακιδώματα», λόγω της εφαρμογής του WLTP.

Επρόκειτο για μοντέλα με προδιαγραφές ρύπων που μετά την 1η Σεπτεμβρίου δεν θα μπορούσαν να ταξινομηθούν. Η αγορά συνεχίζει λοιπόν την ανοδική της πορεία, μια πορεία αργή και με τα γνωστά δομικά της προβλήματα, δηλαδή με τις μισές περίπου πωλήσεις να αφορούν εταιρίες και όχι πελάτες λιανικής. Θυμίζουμε ότι τον «καλό καιρό», όταν οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούσαν τις 250.000 και φλέρταραν με τις 300.000 οχήματα, οι εταιρικές πωλήσεις περιορίζονταν στο 20% του συνόλου των ταξινομήσεων.

Το σημαντικό είναι ότι στο σύνολο ενιαμήνου έχουμε αύξηση κατά 20,4% σε σχέση με πέρυσι, καθώς έχουν πουληθεί 84.076 «κομμάτια», έναντι 69.858 το 2017 και θεωρείται δεδομένο ότι φέτος θα σπάσει επιτέλους το φράγμα των 100.000 – και το ερώτημα στο σημείο αυτό είναι το πόσο ψηλά μπορούμε να φτάσουμε. Σημειώστε ότι το τελευταίο τρίμηνο της περυσινής χρονιάς είχαμε, κατά μέσο όρο, περίπου 6.000 πωλήσεις μηνιαίως...

αγορά αυτοκινήτουαυτοκίνητο