Έρχεται το καύσιμο που θα «τελειώσει» τη βενζίνη - Πιο ισχυρό από το υδρογόνο
NewsroomΒρετανοί ερευνητές προχωρούν τις επενδύσεις στο υγρό άζωτο, καθώς αναζητούν εναλλακτικά καύσιμα, ώστε να κρατήσουν ζωντανούς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το υγρό άζωτο έχει έως και 700 φορές μεγαλύτερη ενέργεια από το υδρογόνο, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να απογειώσει την αποδοτικότητα ενός κινητήρα, μηδενίζοντας ταυτόχρονα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι Βρετανοί δημιούργησαν έναν κινητήρα καύσης υγρού αζώτου και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αφού ο παρήγαγε καυσαέρια που δεν περιείχαν βλαβερούς ρύπους, όπως το διοξείδιο του άνθρακα, κάτι που καθιστά τον κινητήρα συμβατό με την πολιτική των μηδενικών ρύπων που θέλει να επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 και μετά.
Το υγρό άζωτο μπορεί να αυξήσει τον όγκο του -υπό τις κατάλληλες συνθήκες- έως και 700 φορές, απελευθερώνοντας ενέργεια που μπορεί να μετατραπεί σε κινητική. Ένα από τα προβλήματα που καλούνται να λύσουν οι ερευνητές είναι το υψηλό κόστος του υγρού αζώτου και η δυσκολία αποθήκευσης, αφού μια τέτοια διαδικασία απαιτεί πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Πάνω στην τεχνολογία κινητήρων υγρού αζώτου εργάζεται και η Toyota, που επενδύει και στο υδρογόνο, είτε με τη μορφή κυψελών καυσίμου, είτε προωθώντας το ως εναλλακτική λύση για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
- Νέα κίνητρα για να στελεχώσουν οι γιατροί τα νησιά και τις άγονες περιοχές - Οι κενές θέσεις και τα αγκάθια
- Το σχέδιο των ψύχραιμων στου Μαξίμου για τους αγρότες, τα καρφιά σε Καραμανλή και Σαμαρά και η Γκίλφοϊλ με τον Πάτση
- Τι θα κάνει η κυβέρνηση με τα μπλόκα των αγροτών - Πώς αντιμετωπίζει Σαμαρά - Καραμανλή
- Η μοναξιά του σχοινοβάτη: Η ΕΕ ισορροπεί ανάμεσα σε Τραμπ και Ουκρανικό