Auto|04.12.2018 10:46

Νέα Skoda Fabia: Οι πρώτες εντυπώσεις (pics)

Νίκος Λουπάκης

Με ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα που συνοδεύεται από τη σχετική τεχνολογική αναβάθμιση, το γνωστό σούπερ-μίνι της Skoda επανέρχεται στο προσκήνιο ως μία πρόταση που αξίζει τα λεφτά της.

Το ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε εκ του μηδενός, αλλά με ένα εκτεταμένο face lift δεν μειώνει την σπουδαιότητα της εισόδου της Fabia στην αγορά. Η κατηγορία στην οποία εντάσσεται (segment-B η σούπερ-μίνι) είναι σταθερά πρώτη στις πωλήσεις στη χώρα μας, με 43% πέρυσι και ένα αναμενόμενο 37% φέτος, που αντιστοιχούν σε 37.894 και 33.277 «κομμάτια». Τα σούπερ-μίνι λοιπόν, παίζοντας πλέον σε μεγάλο βαθμό το ρόλο του πρώτου, του οικογενειακού αυτοκινήτου έχουν εκτοπίσει τα «μικρομεσαία» (Golf, Focus, Astra, Ceed κλπ.) από το θρόνο τους, καθώς έχουν οριακά τις διαστάσεις εκείνες που απαιτούνται για το σκοπό αυτό, αλλά και γιατί κοστίζουν αρκετά λιγότερο.

Αναβάθμιση

Διαθέσιμη αποκλειστικά με τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες 75 έως 110 ίππων που είναι γνωστοί από «αδελφά» μοντέλα του VW Group, η νέα Fabia έχει να επιδείξει και μια high-tech αναβάθμιση με στοιχεία που προσφέρονται στον προαιρετικό της εξοπλισμού. Το απερχόμενο μοντέλο δεν είχε βέβαια λίγα συστήματα υποβοήθησης (front assist, driver alert, adaptive cruise control, multi collision brake, hill hold control) στο ανανεωμένο όμως που μας προτείνει τώρα η Skoda ήρθαν να προστεθούν τα «έξυπνα» φώτα, η προειδοποίηση τυφλού σημείου καθρέπτη και η προειδοποίηση για πίσω διασταυρούμενο όχημα.

Σημαντικά νέα έχουμε και στον τομέα των συστημάτων infotainment με επιλογή από 4 συστήματα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, μεταξύ των οποίων και τα Swing Plus & Amundsen που υποστηρίζουν την τεχνολογία SmartLink+ (Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink™ και SmartGate). Ενώ στον τομέα της συνδεσιμότητας έχουμε τις υπηρεσίες Skoda Connect, που επιτρέπουν σύνδεση με smartphone και πρόσβαση από μακριά σε μια σειρά πληροφορίες, όπως η θέση του οχήματος, η στάθμη καυσίμου και το αν είναι κλειστά τα παράθυρα. Κλήση ανάγκης μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο χειροκίνητα όσο και αυτόματα, αν έχουν π.χ. έχουν ενεργοποιηθεί οι αερόσακοι.

Στο δρόμο

Η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας τη Fabia είναι αυτή του «δεμένου». Το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από σκληρό πλαστικό που όμως με τον τρόπο του καταφέρνει να δείχνει… μαλακό, ενώ η συνολική αίσθηση της ποιότητας είναι αρκετά υψηλή – ιδιαίτερα στην πλούσια έκδοση Monte Carlo που οδηγήσαμε στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης, με τις έξτρα μαύρες ζάντες ελαφρού κράματος 16’’, τα σπορ καθίσματα κ.ά. Οι χώροι είναι απλώς επαρκείς για τέσσερις ενήλικες που κάθονται σχετικά ψηλά και σε πιο όρθια θέση απ’ ότι συνήθως ενώ η όποια σφιχτή – αλλά όχι ενοχλητικά σκληρή - αίσθηση προκύπτει από την ανάρτηση έχει τον θετικό αντίκτυπό της στην οδική συμπεριφορά, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ήπιες αντιδράσεις στις στροφές, σωστή αίσθηση στο τιμόνι και την απαιτούμενη ευστάθεια στις πιο ψηλές ταχύτητες.

Είναι λοιπόν - με βάση και τον προτεινόμενο τιμοκατάλογο - η «ώριμη» και ταυτοχρόνως νέα Fabia μια λογική πρόταση που επιχειρεί να διατηρήσει την παραδοσιακή αξία της Skoda, το υψηλό “value for money”.

SkodaFabia