Σινεμά|29.11.2018 15:56

Οι ταινίες της εβδομάδας: Από το «Ευτυχισμένος Όσκαρ» στο «Κριντ ΙΙ» (vids)

Άντα Δαλιάκα

Ευτυχισµένος Όσκαρ (The Happy Prince) του Ρούπερτ Έβερετ / ***

Ο Ρούπερτ Έβερετ υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθετική µεταφορά στη µεγάλη οθόνη των τελευταίων χρόνων της ζωής του Οσκαρ Ουάιλντ: την πτώση του από τον παράδεισο της διασηµότερης λογοτεχνικής πένας του Λονδίνου στην εξορία ενός φτηνού παριζιάνικου ξενοδοχείου µετά τη φυλάκισή του για «χυδαία απρέπεια».

Η εξωσυζυγική περιπέτεια του Ουάιλντ µε τον νεότερό του λόρδο Αλφρεντ Μπόουζι Ντάγκλας και η δικαστική διαµάχη που ο ίδιος αποφάσισε να κινήσει για συκοφαντική δυσφήµηση µε συνέπεια την αποβολή του από τη βικτοριανή Αγγλία περιγράφεται σε φλας µπακ πριν από την εισαγωγή στη θλιβερή πραγµατικότητα του φτωχού και απόκληρου Ουάιλντ στο Παρίσι. Γεννηµένος για να υποδυθεί αυτόν τον ρόλο, έναν συγγραφέα που έχει σηµαδέψει την καριέρα του µε τους ήρωες που του χάρισε για να υποδυθεί σε ταινίες («Ενας ιδανικός σύζυγος», «Η σηµασία τού να είναι κανείς σοβαρός»), ο Εβερετ κουµαντάρει και ενσαρκώνει µε κάθε ίντσα του

κορµιού του έναν διαφορετικό Ουάιλντ, µακριά από τις συµβάσεις παλιότερων ταινιών. Το κατηγορώ βαρύ µεν για τον διασυρµό του αλλά και ταυτόχρονα αναζωογονητικά τολµηρό, φλεγµατικό ως αναστοχασµός των τραγικών παθών και της επιδεικτικής περσόνας του συγγραφέα, που παρουσιάζεται ως µέγας µυθοπλάστης και διασκεδαστής µέχρι τέλους. Με υλικά παρµένα από την αγγλική θεατρική παράδοση («The Juda’s Kiss» του Ντέιβιντ Χέαρ), την οποία γνωρίζει άψογα ως θεατρικός ενσαρκωτής του Ουάιλντ, καθώς και από τον ίδιο τον λογοτεχνικό µύθο του, επιτυγχάνει τον παραλληλισµό του θρησκευτικού µελοδράµατος της ιστορίας του «Ευτυχισµένου πρίγκιπα» µε το χριστιανοµαρτυρικό φινάλε του συγγραφέα.

Παίζουν: Ρούπερτ Εβερετ, Κόλιν Φερθ, Κόλιν Μόργκαν


Η σιωπηλή επανάσταση (The Silent Revolution) του Λαρς Κράουµε / ***

Το 1956, πριν από την ανέγερση του Τείχους του Βερολίνου, δύο µαθητές λυκείου και φίλοι που ζουν στην πόλη του Στάλινσταντ, στην Ανατολική Γερµανία, αποφασίζουν µε τους συµµαθητές τους να κρατήσουν ενός λεπτού σιγή κατά τη διάρκεια ενός µαθήµατος στην τάξη, ως ένδειξη αλληλεγγύης προς τα θύµατα της φοιτητικής εξέγερσης στη Βουδαπέστη. Το γεγονός προκαλεί την οργισµένη αντίδραση του κράτους. Ένα ακόµη αληθινό περιστατικό, βγαλµένο από το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Ντίτριχ Γκάρστκα, µετατρέπεται στα χέρια του Λαρς Κράουµε («Υπόθεση Φριτς Μπάουερ: Μυστική ατζέντα») σε ένα διεισδυτικό χρονικό στις αντιφάσεις και πληγές της µεταπολεµικής Γερµανίας. Στηριγµένο στην ορµή της νιότης, το φιλµ αποκαλύπτει µε ψυχραιµία ένα κρεσέντο επιπτώσεων και προσωπικών επιλογών κάτω από την εν λόγω διαµαρτυρία και τοποθετεί το άτοµο απέναντι στην Ιστορία σε µια περίοδο ακραίων κοινωνικοπολιτικών αλλαγών.

Παίζουν: Λέοναρντ Σάιχερ, Γιόνας Ντάσλερ, Λένα Κλένκε


Μαρλίνα, η δολοφόνος σε τέσσερις πράξεις (Marlina, The Murderer In Four Acts) της Μούλι Σουρία / ***

Στους έρηµους λόφους ενός νησιού της Ινδονησίας, µια επταµελής συµµορίαεισβάλει στο σπίτι της Μαρλίνα, νεαρής χήρας, µε κακούς σκοπούς. Οχι µόνο θέλουν να της κλέψουν τα ζώα αλλά και να την αναγκάσουν να περάσει το βράδυ µαζί τους σε διαδοχικές σεξουαλικές συνευρέσεις. Η Μαρλίνα αντεπιτίθεται. Αφού δηλητηριάζει τα µέλη της συµµορίας, αποκεφαλίζει τον αρχηγό τους και µε το κεφάλι του ως αποδεικτικό στοιχείο του φονικού ξεκινάει ένα ταξίδι εξιλέωσης µε αναπάντεχη σύµµαχο µια νεαρή έγκυο... 10 µηνών.

Με παροιµιώδες τάιµινγκ στην προετοιµασία του τελετουργικού του φόνου καθώς και κατανοµή της δράσης σε τέσσερα διαφορετικά κεφάλαια εκδίκησης που παραπέµπουν σε σενάριο του Ταραντίνο, παρασυρόµαστε σε ένα στιλάτο γουέστερν περιπλάνησης µε ινδονησιακή καρδιά και ασιατικό λυρισµό. Σαν να ονειρεύτηκε ο Σέρτζιο Λεόνε την Ινδονησία και ο Ενιο Μορικόνε να δάνεισε τη µουσική του στο ονειρικό σάουντρακ των Ζέκε Κασέλι και Γιούντι Αρφανί. Αποτελεί την επίσηµη πρόταση της Ινδονησίας για το ξενόγλωσσο Οσκαρ.

Παίζουν: Μάρσα Τίµοθι, Εγκι Φέντλι

Κριντ ΙΙ (Creed II) του Στίβεν Κέιπλ Τζ. / **

Αφού αποκτά τον τίτλο του πρωταθλητή βαρέων βαρών, o Αντονις Κριντ ετοιµάζεται να παντρευτεί το κορίτσι της ζωής του, µόνο που ο Ουκρανός Βίκτορ Ντράγκο, ένας γίγαντας-φονική µηχανή, γιος του πυγµάχου Ιβάν Ντράγκο που σκότωσε τον πατέρα του Απόλο Κριντ (στο ρινγκ του «Ρόκι Νο4» το 85), τον καλεί σε µονοµαχία διεκδικώντας τον τίτλο. Όπως η πρόκληση να αντιµετωπίσει τον διάδοχο του φονιά του πατέρα του είναι βαριά για τον κεντρικό ήρωα, άλλο τόσο βαριά αποδεικνύεται για τους συντελεστές του φραντσάιζ του «Ρόκι» να συνεχίσουν µε επιτυχία στον δρόµο του επαναπροσδιορισµού του συγκεκριµένου αθλητικού µύθου στη µεγάλη οθόνη.

Αν η προ τριετίας ταινία του Ράιαν Κούγκλερ «Κριντ» πέτυχε την ανακατασκευή του ειδώλου των 70s παραδίδοντας ένα αφροαµερικανικό success story µε συναισθηµατικό βάθος και αθλητική πυγµή, χαρίζοντας στον Σταλόνε µια υποψηφιότητα για Όσκαρ β' ανδρικού ρόλου, εδώ το όραµα του Στίβεν Κέιπλ Τζ. (µε τον Σταλόνε αναµεµειγµένο στο σενάριο) µας προσγειώνει ανώµαλα στην µπανάλ πραγµατικότητα µιας ταινίας-αποµίµησης που βαραίνει από συµβατικούς µελοδραµατισµούς και πεπαλαιωµένες ψυχροπολεµικές ιδέες. Απερίγραπτα κακή ως σύλληψη η ιδέα της σύντοµης εµφάνισης της Μπριγκίτε Νίλσεν.

Παίζουν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Σιλβέστερ Σταλόνε, Ντολφ Λούντγκρεν

Ακόµη προβάλλονται

Το αµερικανικό θρίλερ τρόµου «Η δαιµονισµένη Χάνα Γκρέις» του Ντάιντερικ βαν Ρούιζεν καθώς και το ντοκιµαντέρ «Ο δρόµος µας» των Κώστα Σταµατόπουλου, Σήφη Στάµου και Παυλίνας Αγαλιανού για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ.

οι ταινίες της εβδομάδας