Πολιτισμός|27.05.2019 15:55

Salvator Mundi: Το Λούβρο αμφισβητεί τη γνησιότητα του πιο ακριβού πίνακα όλων των εποχών

Newsroom

Ένας από τους πιο διάσημους και ακριβούς πίνακες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, «Salvator Mundi» (Σωτήρας του κόσμου), δεν θα συμπεριληφθεί μάλλον στη μεγάλη αφιερωματική έκθεση για τα 500 χρόνια από το θάνατο του καλλιτέχνη, που θα πραγματοποιηθεί στο Λούβρο το ερχόμενο φθινόπωρο. 

Ο πίνακας, που απεικονίζει τον Ιησού με το δεξί χέρι σε σχήμα ευλογίας και το αριστερό να κρατά μία σφαίρα, είχε πωληθεί το 1958 έναντι 50 λιρών σε δημοπρασία στο Λονδίνο, ενώ τον Νοέμβριο του 2017, το εν λόγω έργο τέχνης είχε γίνει ο πιο ακριβοπληρωμένος πίνακας στην ιστορία της τέχνης, καθώς πωλήθηκε έναντι 450,3 εκατομμυρίων δολαρίων σε έναν ανώνυμο αγοραστή, που αργότερα αποδείχτηκε ότι ανήκε στον κύκλο του πρίγκιπα – διαδόχου της Σαουδικής Αραβίας, Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν. 

Όπως αναφέρει ο ιστορικός τέχνης Ζακ Φρανκ στη Sunday Telegraph ότι πολιτικοί και στελέχη του Λούβρου «γνωρίζουν ότι ο Salvator Mundi δεν είναι του Λεονάρντο». Ο Φρανκ έχει γράψει επιστολή στον Πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν προκειμένου να τον προειδοποιήσει να μην συμπεριληφθεί ο εν λόγω πίνακας στην έκθεση Λεονάρντο του Λούβρου, αναφέροντας ότι είναι ψεύτικος και αν συμπεριληφθεί στα εκθέματα θα ήταν «σκανδαλώδες».

Παράλληλα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ιστορικού Τέχνης, Μπεν Λούις και συγγραφέας του βιβλίου «The Last Leonardo», το αυθεντικό έργο βρίσκεται σε αποθήκη υψηλής ασφαλείας στην Ελβετία. Επικαλούμενος πηγές μέσα από το Λούβρο, ο Λούις λέει ότι δεν είναι και αρκετοί οι επιμελητές του μουσείου που πιστεύουν ότι πρόκειται για έναν γνήσιο πίνακα του Ντα Βίντσι και ότι, εάν παρουσίαζαν τον «Salvator Mundi» σε έκθεση θα έπρεπε να τον παρουσιάσουν ως «Workshop», δηλαδή ως μελέτη πάνω στην τεχνική και στο χρώμα του μεγάλου ζωγράφου. 

Από την άλλη, ο εκπρόσωπος του Λούβρου δήλωσε στη MailOnline: «Το Μουσείο του Λούβρου ζήτησε τον πίνακα Salvator Mundi και επιθυμεί να τον παρουσιάσει στην έκθεση του Οκτωβρίου. Περιμένουμε την απάντηση του ιδιοκτήτη. Ο Ζακ Φρανκ ήταν μέρος των μελετητών που είχαμε συμβουλευτεί πριν από 7 ή 8 χρόνια για την αποκατάσταση της Αγίας Άννας. Δεν εργάζεται επί του παρόντος στην έκθεση Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ποτέ δεν ήταν επιμελητής του Λούβρου. Η άποψή του είναι προσωπική κι όχι η άποψη του Μουσείου».

Με πληροφορίες από Guardian και Telegraph

πίνακαςΛούβροΜουσείο ΛούβρουΛεονάρντο ντα Βίντσι