Ελλάδα|27.12.2018 12:17

?ιαβούλευση µε αντιδράσεις για τους διορισµούς στα σχολεία

Newsroom

Mέχρι τις 4 Ιανουαρίου θα βρίσκεται σε δηµόσια διαβούλευση το νέο σύστηµα διορισµού των εκπαιδευτικών και το υπουργείο Παιδείας καλεί όλους τους πολίτες και ιδίως τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν τα σχόλια, τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις τους, τα οποία θα ληφθούν υπόψη για τη διαµόρφωση του τελικού κειµένου, που θα κατατεθεί άµεσα στη Βουλή. Στο µεταξύ όµως οι αντιδράσεις από την πλευρά του κόσµου της εκπαίδευσης είναι σφοδρές, καθώς δάσκαλοι, καθηγητές και αναπληρωτές υπογραµµίζουν ότι «το σύστηµα που ανακοινώθηκε, ουσιαστικά απαξιώνει την προϋπηρεσία και το πτυχίο και οδηγεί σε ένα αέναο κυνήγι τίτλων και προσόντων µε όρους ανισότητας».

Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, τους απαντά ότι αναλαµβάνει µε υπευθυνότητα το χρέος του να εξασφαλίσει την εύρυθµη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήµατος και ότι οι εκπαιδευτικοί «θα πρέπει να αφήσουν έστω και για λίγο την ανέξοδη αντιπολίτευση, διότι κανείς δεν δικαιούται να αγνοεί συνταγµατικές επιταγές και δικαστικές αποφάσεις». Με δεδοµένο ότι οι περισσότερες αντιδράσεις εστιάζονται στην προϋπηρεσία των αναπληρωτών, το υπουργείο Παιδείας σε σχετική ανακοίνωσή του υπογραµµίζει ότι «σέβεται την προσφορά των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα δύσκολα χρόνια της κρίσης, γι’ αυτό µοριοδοτεί για πρώτη φορά την προϋπηρεσία των 120 µηνών. Ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα στους νέους πτυχιούχους να διεκδικήσουν το αυτονόητο και αυτό δεν µπορεί να τους το στερήσει καµιά συνδικαλιστική εµµονή».

Όσον αφορά στους άµεσα ενδιαφερόµενους, δηλαδή τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, κάνουν λόγο για «ένα νοµοσχέδιο που θα επηρεάσει καταλυτικά τουλάχιστον την επόµενη διετία τις ζωές µας, πρέπει να προσεχθεί κάθε παράµετρός του µε κοινό παρονοµαστή τη δικαιοσύνη, την ισοτιµία και τον σεβασµό σε όλους όσοι προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στα δηµόσια σχολεία».

Οι ιδιωτικοί

Επίσης οι αναπληρωτές δηλώνουν ότι το σχέδιο νόµου ευνοεί τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, καθώς αυτοί προτάσσονται απόλυτα στους υπό διαµόρφωση νέους πίνακες και διορίζονται αφήνοντας πίσω και καταϊδρωµένους τους αναπληρωτές των δηµοσίων σχολείων. Οι αναπληρωτές οι οποίοι εργάζονται στα δηµόσια σχολεία της χώρας µιλούν για πασιφανή αδικία σε βάρος των αναπληρωτών που έδωσαν το «είναι» τους και στήριξαν τα δηµόσια σχολεία µακριά από τις οικογένειές τους µε τροµερά οικονοµικά έξοδα και αντίξοες συνθήκες διαβίωσης. Τέλος, τονίζουν ότι «χρέος µιας ευνοµούµενης και µάλιστα αριστερής πολιτείας είναι να νοµοθετεί υπέρ του αδυνάτου και όχι υπέρ του ισχυρού».

Από την πλευρά τους, δάσκαλοι και καθηγητές δηλώνουν ότι σε καµία περίπτωση δεν µπορεί να γίνει αποδεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα το νέο σύστηµα διορισµών που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, και υπογραµµίζουν ότι το νέο σύστηµα ουσιαστικά απαξιώνει την προϋπηρεσία και το πτυχίο και οδηγεί σε ένα αέναο κυνήγι τίτλων και προσόντων µε όρους ανισότητας.

Οι εκπαιδευτικοί αναδεικνύουν ιδιαίτερα το ζήτηµα του «κυνηγητού» ενός τίτλου σπουδών τονίζοντας ότι το νέο σύστηµα διορισµών φέρνει εκρηκτική αύξηση της ζήτησης για µετα-πτυχιακούς τίτλους καθώς αυτά µοριοδοτούνται µε 20 µονάδες, ενώ µοριοδοτείται και το δεύτερο µεταπτυχιακό και συνεπώς οι υποψήφιοι θα σπεύσουν να αποκτήσουν προσόντα που προσφέρουν τις περισσότερες µονάδες

διορισμοί εκπαιδευτικών