Ελλάδα|30.09.2020 22:02

Από αύριο τα ΚΤΕΛ σε δυο γραμμές της Αθήνας - Σε ποια δρομολόγια προστίθενται λεωφορεία

Μαρία Λιλιοπούλου

Εξήντα λεωφορειακές γραμμές θα εξυπηρετούν συνολικά τα ΚΤΕΛ στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας με τον ΟΑΣΑ με στόχο την αποφυγή συνωστισμού στα οχήματα, πολλά εκ των οποίων ακόμα και σήμερα αποτελούν «κινούμενες βόμβες» για τη διασπορά του κορονοϊού.

Τα πρώτα λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα ξεκινήσουν δρομολόγια από αύριο και συγκεκριμένα από τις γραμμές «504: Θρακομακεδόνες – Σ.Σ. Δεκελείας – Κηφισιά» και «740: Ολυμπιακό Χωριό – ΣΚΑ – Αχαρναί – Αγ. Άννα».  Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, οι χρονοαποστάσεις των δυο δρομολογίων θα βελτιωθούν σημαντικά κατά 5 και 17,5 λεπτά αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται ότι το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ενισχύεται με 200 οχήματα και 550 επιπλέον οδηγούς σε ημερήσια σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, με στόχο να επιτυγχάνεται το 100% της εκτέλεσης των προγραμματισμένων δρομολογίων με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις και να μειωθούν οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις σε όλο το δίκτυο του ΟΑΣΑ.

Από τις πρώτες δύο γραμμές που θα εκτελούνται από αύριο με λεωφορεία των ΚΤΕΛ Αττκής, η ΟΣΥ εξοικονομεί οχήματα που θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω ενίσχυση του έργου σε σημαντικές γραμμές υψηλής επιβατικής κίνησης στο κέντρο της Αθήνας και συγκεκριμένα, στις: «732 Αγ. Φανούριος – Χαλκοκονδύλη», «Α8 Πολυτεχνείο – Ν. Ιωνία – Μαρούσι», «235: Ζωγράφου – Ακαδημία» και «220 – 221: Α. Ιλίσια – Ακαδημία».

Από την ερχόμενη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου θα προστεθούν επιπλέον οχήματα των ΚΤΕΛ Αττικής στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών, με την ανάθεση των γραμμών:

  • «123: Σαρωνίδα – Ανάβυσσος – Παλαιά Φώκαια»,

  • «171: Στ. Μετρό Ελληνικό – Βάρκιζα»,

  • «323: Αγ. Νικόλαος – Αγ. Κυριακή – Βραυρώνα»,

  • «326: Στ. Κάντζας – Σπάτα – Άρτεμις»,

  • «310: Μαραθώνας – Νέα Μάκρη – Ραφήνα» και

  • «330: Κορωπί – Αγ. Μαρίνα».

Οπως προκύπτει από την ανακοίνωση του ΟΑΣΑ, πάντως, τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ ξεκινούν χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμα η εγκατάσταση εξοπλισμού τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο σύνολο των οχημάτων των ΚΤΕΛ: «Στο πλαίσιο της επιτακτικής ανάγκης αντιμετώπισης των επιπτώσεων του κορωνοϊού, τα οχήματα των ΚΤΕΛ θα ενταχθούν άμεσα στο σύστημα των αστικών συγκοινωνιών, ενώ ο εξοπλισμός τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα οχήματα αυτά θα εγκατασταθεί σταδιακά» επισημαίνεται.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του ΟΑΣΑ, το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσουν οι επόμενες φάσεις, έτσι ώστε ο στόλος του ΟΑΣΑ, μέσω της συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, να ενισχυθεί με συνολικά 200 οχήματα και 550 οδηγούς, που θα αναλάβουν το συγκοινωνιακό έργο σε 60 περιφερειακές γραμμές.

Επιπροσθέτως, έως το τέλος του 2020, ο στόλος του ΟΑΣΑ θα ενισχυθεί με επιπλέον 300 οχήματα μέσω leasing.

Να σημειωθεί, πάντως, ότι όπως φαίνεται σε μία από τις φωτογραφίες που έχει κυκλοφορήσει και απεικονίζει ένα από τα λεωφορεία που θα εκτελούν από αύριο τη γραμμή 740, το όχημα διαθέτει δύο πόρτες, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιβάτες θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο μία πόρτα για να επιβιβαζονται και να αποβιβάζονται απ΄αυτό αφού η είσοδος από την μπροστινή πόρτα εξακολουθεί να απαγορεύεται ως μέτρο προστασίας των οδηγών από τον κορονοιό.

Η σύμβαση με τα ΚΤΕΛ

Να σημειωθεί, πάντως, ότι έως και σήμερα μόλις λίγες ώρες πριν την ένταξη των ΚΤΕΛ στο σύστημα των δημόσιων συγκοινωνιών της Αττικής, δεν έχει δημοσιοποιηθεί το περιεχόμενο του προσυμφώνου σύμβασης που έχει υπογραφεί μεταξύ Ο.Α.Σ.Α και ΚΤΕΛ Αττικής.

Αυτός είναι και ο λόγος που ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ , Νίκος Παππάς συνυπογράφει ερώτηση προς τους υπουργούς Μεταφορών και Οικονομικών μαζί με άλλους 34 βουλευτές, με την οποία ζητεί να κατατεθεί στη Βουλή η σχετική αλληλογραφία μεταξύ υπουργείου, ΟΑΣΑ, ΚΤΕΛ, η σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΑ, καθώς και τα πρακτικά αυτής αλλά και η μελέτη που να αποδεικνύει την εξασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.

Στο κείμενο της ερώτησης οι βουλευτές επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι ζητούν τη σχετική ενημέρωση «επειδή διαφαίνεται η σταδιακή παραχώρηση αστικών δρομολογίων σε ιδιώτες μέσα από τον επανασχεδιασμό των επιβατικών μεταφορών στην Αττική και την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου από πλευράς ΚΤΕΛ για λογαριασμό του ΟΑΣΑ».

Αναφέρουν επίσης ότι «διαφαίνεται ότι τα ΚΤΕΛ Αττικής ΑΜΕ - σύμφωνα με τον τελευταίο ισολογισμό οικονομικού έτους 2018, που δημοσιεύτηκε στο ΓΕΜΗ στις 10 Ιανουαρίου 2020 - παρουσιάζουν ζημίες προ φόρων περίπου 45.000 ευρώ, όπως και το 2017, στην πραγματικότητα όμως έχουν αρνητικά κεφάλαια πάνω από 2,7 εκατ. ευρώ και οι τρέχουσες υποχρεώσεις υπερβαίνουν το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού κατά 3 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα  ελληνικά λογιστικά πρότυπα».

Αναστάτωση επικρατεί και μεταξύ των εργαζομένων στην εταιρία με το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ να έχει συγκαλέσει για σήμερα έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, καθώς πληθαίνουν οι φωνές που μιλούν για «ιδιωτικοποίηση της δημόσιας συγκοινωνίας» με πρόσχημα την πανδημία του κορονοιού.

Με επιστολή του, πάντως, προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), Στέφανο Αγιάσογλου ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου, Νίκος Σταθόπουλος καλεί τη διοίκηση της ΟΣΥ να ενημερώσει τους εργαζομένους πως «ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του συστήματος αμφισβητείται, ούτε συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας για τους εργαζομένους».

Ο κ. Σταθόπουλος θυμίζει την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας το 2019 που καθυστερούσε και σημειώνει πως «ο καιρός της πανδημίας είναι χρόνος κοινής προσπάθειας και όχι άσκοπων αντιπαραθέσεων. Και οι εργαζόμενοι που μέχρι και σήμερα προσέφεραν τα πάντα, να είναι σίγουροι ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες θα βγουν από την κρίση της πανδημίας πιο ισχυρές και με ανεβασμένη την εκτίμηση του επιβατικού κοινού».

επιβάτεςλεωφορείαΚΤΕΛ