Ελλάδα|25.02.2021 18:54

Μάρτιο του 2022 το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία Θεσσαλονίκης

Newsroom

Τον Μάρτιο του 2022 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο στα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης ύστερα από τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης για το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός, Τηλεματική, και Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου για τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)» μεταξύ της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ (ΚτΠ) και της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

Ανάδοχος του έργου είναι η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (70%) – INDIGITAL (15%) – AMCO (15%) ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 30 εκ. ευρώ πλέον ΦΠΑ. Αντικείμενο του έργου είναι ο πλήρης ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ΟΣΕΘ, κατά τα πρότυπα καλών πρακτικών άλλων συγκοινωνιακών φορέων στην Ευρώπη. «Με την υλοποίηση του έργου, το κοινό θα απολαμβάνει καλύτερη εξυπηρέτηση, θα βελτιωθεί η εσωτερική οργάνωση και λειτουργία του οργανισμού, ενώ ταυτόχρονα θα επιτευχθεί σημαντική εξοικονόμηση κόστους» σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΚτΠ.

Στη βάση εκπλήρωσης των παραπάνω στόχων, θα υλοποιηθεί μία σειρά από υποσυστήματα που θα παραδοθούν διασυνδεδεμένα προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν ως ένα ενοποιημένο σύστημα. Ενδεικτικά, το τελικό ολοκληρωμένο σύστημα θα παρέχει:

  • ολοκληρωμένη πληροφόρηση του επιβατικού κοινού,
  • καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών μέσω της χρήσης καρτών και αγοράς εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου,
  • βελτίωση της εκτέλεσης των δρομολογίων και ταχύτερη επιβίβαση των επιβατών,
  • μείωση των λειτουργικών εξόδων του ΟΣΕΘ και
  • μείωση την εισιτηριοδιαφυγής και αύξησης των εσόδων του ΟΣΕΘ

Η έναρξη των εργασιών προγραμματίζεται για την 8η Μαρτίου 2021 και προβλέπεται ότι ο Ανάδοχος θα υλοποιήσει το αντικείμενο του έργου σε χρονικό διάστημα δώδεκα μηνών από την υπογραφή της Σύμβασης. Βάσει της σύμβασης, προβλέπεται εκτός της κατασκευαστικής περιόδου των δώδεκα μηνών και παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης λειτουργίας για πέντε έτη από την ολοκλήρωση με δυνατότητα η περίοδος αυτή να επεκταθεί για ακόμα πέντε χρόνια.  Υπενθυμίζεται ότι η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έχει συμμετάσχει στην υλοποίηση και του αντίστοιχου έργου για λογαριασμό του ΟΑΣΑ στην Αθήνα.

«Ένα ακόμη πολύ σημαντικό έργο για την αναβάθμιση υπηρεσιών προς όφελος του πολίτη, γίνεται πλέον πραγματικότητα. Για την Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε., η οποία αποτελεί τον βασικό εκτελεστικό βραχίονα υλοποίησης της ευρύτερης ψηφιακής στρατηγικής του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του ΟΣΕΘ αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό έργο καθώς αποτελεί σημαντικό βήμα υλοποίησης του κυβερνητικού οράματος για τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες στο πλαίσιο της νέας ψηφιακής εποχής», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΚτΠ ΑΕ, Σταύρος Ασθενίδης.

«Στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, όλοι καταλάβαμε καλά τα οφέλη του ψηφιακού μετασχηματισμού στην καθημερινότητά μας. Τα οφέλη αυτά θα δουν σύντομα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης και στην καθημερινή τους μετακίνηση. Καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη, σημαντικά οργανωτικά και οικονομικά οφέλη για τον Οργανισμό. Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ μεταφέρει στην Θεσσαλονίκη την εμπειρία που αποκόμισε από την κατασκευή και λειτουργία του αντίστοιχου έργου της Αθήνας. Φιλοδοξούμε λοιπόν να πετύχουμε ένα ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την Κοινωνία της Πληροφορίας για την εμπιστοσύνη και να ευχηθούμε καλή συνεργασία με τους συγκοινωνιακούς φορείς της Θεσσαλονίκης για να πετύχουμε από κοινού ένα άριστο τεχνικά και λειτουργικά έργο» δήλωσε ο Γιώργος Αγραφιώτης, Γενικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ.

ηλεκτρονικό εισιτήριολεωφορείαΟΑΣΘτηλεματικήΜΜΜ