Ελλάδα|13.05.2021 21:59

Προς έγκριση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

Newsroom

Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ., κατασκευαστικού κόστους 1,32 δις. ευρώ, το οποίο θα υλοποιηθεί ως έργο με Σύμβαση Παραχώρησης, κατέθεσε προς έγκριση στο υπουργείο Περιβάλλοντος το υπουργείο Υποδομών.

Διαβάστε επίσης: Δασικοί χάρτες: Δε θα χαθούν ιδιοκτησίες διαβεβαιώνει το υπουργείο Περιβάλλοντος

Το έργο περιλαμβάνει:

  • 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
  • 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
  • 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
  • 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και
  • αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών, με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:

  • Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
  • Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο και βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
  • Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
  • Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
  • Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά. 

«Εργο πρώτης προτεραιότητας» χαρακτήρισε τον ΒΟΑΚ ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος δεσμεύτηκε πως «θα δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει».

Αναφερόμενος στην πορεία του σχεδιασμού, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι: «Ενιαιοποιήσαμε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήσαμε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, αναθέσαμε πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίσαμε τις προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας του δρόμου, εντάξαμε και την αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο. Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και προχωράμε στη Β’ Φάση του Διαγωνισμού, ενώ οριστικοποιήσαμε τη χάραξη και σήμερα καταθέσαμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο».

Νίκος Παππάς: Μητσοτάκης και Καραμανλής εμπαίζουν τον λαό της Κρήτης χυδαία και επαναλαμβανόμενα

Για εμπαιγμό των πολιτών της Κρήτης όσον αφορά το θέμα του ΒΟΑΚ, κάνει λόγο ο τομεάρχης Υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς επισημαίνοντας ότι «σήμερα πανηγυρίζουν για την κατάθεση προς έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Μια κατάθεση που είχαν προαναγγείλει πολλές φορές ως σήμερα. Άλλοτε για την άνοιξη του 2020, άλλοτε για το καλοκαίρι του ίδιου έτους, άλλοτε για τις αρχές του 2021, κ.ο.κ. Δύο χρόνια μετά τις εκλογές και ενώ η παροιμιώδης ανικανότητά τους στοιχίζει στις υποδομές, επιμένουν πως ο ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει για τον ΒΟΑΚ απλώς «μια μολυβιά στον χάρτη», τονίζει.

Ο κ. Παππάς προσθέτει πως έως σήμερα έχουν αλλάξει πέντε φορές οι εξαγγελίες για την υλοποίηση του έργου, καθώς όπως αναφέρει:

Α. Είπαν με έναν διαγωνισμό από Καστέλι Χανίων ως Σητεία.

Β. Είπαν με κοινό διαγωνισμό με την Αττική Οδό.

Γ. Είπαν με χρηματοδότηση απο ομόλογα.

Δ. Είπαν με χρηματοδότηση απο ΕΣΠΑ και διόδια που θα πληρώνουν οι Κρητικοί.

Ε. Είπαν με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Σημερα Μητσοτάκης – Καραμανλής προχωρούν τους διαγωνισμούς, όπως ακριβώς τους είχε σχεδιάσει η δική μας κυβέρνηση. Στηρίζονται στη χάραξη που είχε γίνει επί ΣΥΡΙΖΑ. Το καλαμπούρι τους πρέπει να τελειώσει. Οι ευθύνες για την καθυστέρηση του έργου, τις αντιαναπτυξιακές και αντικοινωνικές πολιτικές είναι όλες δικές τους» καταλήγει.

Διαβάστε επίσης: Κτηματολόγιο: Από Επιτροπές Εξέτασης ξανά όλες οι αιτήσεις διόρθωσης

αυτοκινητόδρομοιΚρήτηΣΥΡΙΖΑΒΟΑΚΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΗράκλειοΝίκος Παππάς