Ελλάδα|08.10.2021 16:57

Μονά - ζυγά χωρίς «παραθυράκια» και εξαιρέσεις στο δακτύλιο από τις 25 Οκτωβρίου

Newsroom

Επιστρέφει ...«καθαρός» από τις 25 Οκτωβρίου ο δακτύλιος για την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στην Αθήνα, ο οποίος βέβαια λίγο μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του καθημερινού μποτιλιαρίσματος δεδομένου ότι συγκοινωνιολογικά θεωρείται εδώ και χρόνια ξεπερασμένος. Προφανώς, αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο το υπουργείο ήδη διερευνά τη διεύρυνσή του μέσω της τροποποίησης των ορίων του.

Χωρίς «παραθυράκια» και εξαιρέσεις

Ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής διευκρίνισε σε σημερινές του δηλώσεις στον Real FM ότι ο «καθαρός δακτύλιος» θα είναι η νέα φιλοσοφία του δακτυλίου, η οποία θα καταργεί όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Το πρώτο άμεσο μέτρο αφορά στην επαναφορά του δακτυλίου, με μία διαφορετική λογική. «Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών - ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Προς επαναπροσδιορισμό των ορίων του Δακτυλίου

Παράλληλα το υπουργείο πραγματοποιεί ήδη μελέτη για να επαναπροσδιοριστούν τα γεωγραφικά όρια του Δακτυλίου, καθώς χρειάζεται αναπροσαρμογή ο σχεδιασμός του και ενδεχομένως να «ανοίξει» ο κύκλος του.

Η δεύτερη άμεση κίνηση που σχεδιάζεται είναι η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Ήδη υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία: «Το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. Άποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η Περιφέρεια και δύο υπουργεία. «Επομένως νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.

Όσον αφορά εξάλλου στο «Μεγάλο Περίπατο», καταρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς. Προανήγγειλε μάλιστα και «διορθώσεις» στον Μεγάλο Περίπατο: «Εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες ο Δήμος και ο Δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».

Όλες οι ειδήσεις

Νέα μέτρα: Διπλασιάζεται η έκπτωση ηλεκτρικού ρεύματος, διευρύνεται το επίδομα θέρμανσης – Όλες οι ανακοινώσεις

Κέντρο της Αθήνας: Αυτοκίνητο εμβόλισε περιπολικό – Πυροβολισμοί από τον αστυνομικό

Live η πορεία της κακοκαιρίας «Αθηνά»: Έρχονται καταιγίδες και στην Αττική

Νέα μέτρα – Επίδομα θέρμανσης: Νέα κριτήρια και ποσά – Δείτε παραδείγματα

Επαναπροωθήσεις: Ελλάδα και άλλες 11 χώρες προωθούν νομιμοποίηση - Έρευνα ζητά η Κομισιόν

δακτύλιοςκυκλοφοριακές ρυθμίσειςμποτιλιάρισμα