Ελλάδα|29.11.2021 20:09

MMM: Στην Αθήνα δεν γίνεται ούτε το 1/3 των μετακινήσεων

Μαρία Λιλιοπούλου

Ούτε το 30% των μετακινήσεων στην Αθήνα δε γίνεται αυτή τη στιγμή με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όπως παραδέχτηκε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, συμπληρώνοντας πάντως ότι η παρούσα κυβέρνηση αυξησε το ποσοστό στο 28% από το 25% που το παρέλαβε.

Παράλληλα η απάντηση του κ. Καραμανλή σε ερώτηση 31 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Χριστόφορο Βερναρδάκη, κατέδειξε την πανσπερμία αποφάσεων αλλά και τον κατακερματισμό των αρμοδιοτήτων που άπτονται του κυκλοφοριακού σε πολλούς και διαφορετικούς φορείς τόσο της κεντρικής κυβέρνησης (υπουργεία) όσο και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (δήμοι και περιφέρειες) με αποτέλεσμα την αδυναμία κατάρτισης ενός στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση των συνθηκών κίνησης στην Αθήνα.

Απαντώντας στα αρκετά ερωτήματα που ετέθησαν, ο υπουργός αναφέρθηκε στο κουβάρι αρμοδιοτήτων, το οποίο χαρακτηρίζει και αυτόν τον τομέα σημειώνοντας συγκεκριμένα πως:

  • Για τον ευρύτερο πολεοδομικό και χωροταξικό σχεδιασμό αρμόδιο είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος.

  • Για τις κεντρικές οδικές αρτηρίες και τα τοπικά οδικά δίκτυα αρμόδια είναι η Περιφέρεια καθώς και για το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Αττικής.

  • Για τα ζητήματα που σχετίζονται με την φορτοεκφόρτωση και την τροφοδοσία των καταστημάτων επίσης αρμόδια είναι η Περιφέρεια.

  • Για τα ζητήματα που σχετίζονται με τον Μεγάλο Περίπατο και τις πεζοδρομήσεις της πόλης αρμόδιος είναι ο δήμος Αθηναίων.

  • Για την κατάληψη λωρίδων κυκλοφορίας από ξενοδοχεία του κέντρου η αρμοδιότητα μοιράζεται μεταξύ Περιφέρειας, δήμου και υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

  • Για τα κυλιόμενα ωράρια εργασίας προκειμένου να μην υπάρχουν ζητήματα συμφόρησης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αρμόδιο είναι το υπουργείο Εργασίας.

«Ερχονται οι υπουργοί στη Βουλή και πολλές φορές αναγκάζονται να απαντούν για ζητήματα που εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων τους» σημείωσε ο κ. Καραμανλής με τον κ. Βερναρδάκη να του απαντά ότι: «Από την απάντησή σας κρατάμε ότι για την κατάσταση στην Αθήνα φταίει ο κ. Πατουλης ως περιφερειαρχης και ο κ. Μπακογιάννης ως δήμαρχος, αλλά εσείς έχετε μια ενιαία στρατηγική»;

Ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε πως όλοι αυτοί οι φορείς πρέπει να καθίσουν σε ένα τραπέζι και να συζητήσουν: «Γι΄αυτό υιοθετήσαμε την άποψη του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων να δημιουργηθεί ένας ευρύτερος φορέας με τη συμμετοχή των υπουργείων Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Προστασίας του Πολίτη και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε να βρούμε μία συνολική λύση για τα προβλήματα αυτά», είπε.

Γυρνούν την πλάτη στα ΜΜΜ οι πολίτες

Την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει μεγαλούπολη στην Ευρώπη, η οποία να μην αντιμετωπίζει προβλήματα με τα ΜΜΜ στην εποχή της πανδημίας μετέφερε στη Βουλή ο κ. Καραμανλής τονίζοντας ότι το ποσοστό μετακινήσεων που θα έπρεπε να πραγματοποιείται με τις αστικές συγκοινωνίες είναι 33% - 38%.

Ο ίδιος επανέλαβε και τα στοιχεία του υπουργείου για την ενίσχυση των ΜΜΜ, σύμφωνα με τα οποία:

  • Στην Αθήνα πλέον κυκλοφορούν 1.320 λεωφορεία αντί για 850 το 2019 και στη Θεσσαλονίκη 500 αντί για 232.

  • Κυκλοφορούν 38 συρμοί στις γραμμές 2 και 3 του μετρό. Το 2019 το 1/3 ήταν εκτός λειτουργίας και κυκλοφορούσαν 32 συρμοί. Ο υπουργός, πάντως, απέφυγε να δώσει στοιχεία για τη γραμμή 1, δηλαδή τον πρώην ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, ο οποίος και αντιμετωπίζει τα περισσότερα προβλήματα καθώς οι συρμοί μετρούν έως και 40 έτη χρήσης, ενώ και οι χρονοαποστάσεις είναι αυξημένες.

  • Εγιναν 1.389 προσλήψεις.

  • Επανήλθε το τραμ στο Σύνταγμα και το ΣΕΦ, ενώ σε λίγες ημέρες θα εγκαινιαστεί και η επέκταση προς Πειραιά με τις 13 στάσεις.

  • Παρελήφθησαν 25 καινούριοι συρμοί.

  • Μειώθηκε το εισιτήριο από το 1,40 στο 1,20 ευρώ.

Κώστας Καραμανλήςαστικές συγκοινωνίεςμετρόαστικά λεωφορείαΥπουργείο Υποδομών και ΜεταφορώνΜΜΜ