Ελλάδα|17.12.2021 13:05

Τουλάχιστον 15 τρένα υδρογόνου θα προμηθευτεί το Ελληνικό Δημόσιο

Μαρία Λιλιοπούλου

Στα 10,4 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται η δαπάνη για τη δίμηνη παράταση της ανάθεσης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ), μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία συμπεριλήφθηκε με ξεχωριστό άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας για τις ρυθμίσεις για τον κορονοιό.

Πρακτικά το Ελληνικό Δημόσιο θα πληρώσει την εκτέλεση των λεγόμενων δρομολογίων άγονης γραμμής για το διάστημα από 1η Ιανουαρίου 2022 έως και 28 Φεβρουαρίου 2022 με ποσό άνω των 10 εκ. ευρώ όταν η ετήσια καθορισμένη αποζημίωση βάσει της υφιστάμενης σύμβασης είναι 50 εκ. ευρώ καθώς η παράταση που είχε δοθεί έως τώρα στη σύμβαση λήγει στις 31 Δεκεμβρίου.

Το δίμηνο «παράθυρο» είναι το διάστημα που χρειάζεται το υπουργείο Μεταφορών προκειμένου να ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις και να υπογράψει τη νέα πολυετή σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σύμφωνα με το υπουργείο, σκοπό της νέας σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφείο τον Ιανουάριο του 2022 «θα αποτελεί η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας ή λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς. Η προτεινόμενη νέα σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα, δίνοντας κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Παράλληλα το Ελληνικό Δημόσιο θα αποκτήσει τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τρένα υδρογόνου μηδενικών ρύπων με τη δαπάνη να βαρύνει σε ποσοστό 60% η ΓΑΙΑΟΣΕ και 40% η Ε.Ε.

Σύμφωνα με το υπουργείο «από τη νέα ΥΔΥ, το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ».

Παρατείνεται το ακατάσχετο για τον ΟΣΕ

Παράλληλα με άλλο άρθρο παρατείνεται η διάρκεια ισχύος του ακατάσχετου της χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής ΟΣΕ μέχρι τις 30 Ιουνίου 2022 ώστε να εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία του Ο.Σ.Ε.

Στόχος είναι ο Ο.Σ.Ε. να μπορέσει να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση και εν γένει χρήματα ώστε να εκτελεί τις οικονομικές του συναλλαγές, όπως πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, κάλυψη λοιπών αναγκών άκρως ανελαστικών και απτόμενων της ασφάλειας κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, υπό συνθήκες κανονικότητας.

τρέναΤΡΑΙΝΟΣΕΟΣΕσύμβαση εργασίαςάγονη γραμμήυδρογόνο