Ελλάδα|18.03.2022 14:40

Voucher 200 ευρώ για εκπαιδευτικούς: Καθυστερήσεις ενώ τα κρούσματα αυξάνονται

Μαρία Λιλιοπούλου

Τις γνωστές καθυστερήσεις έχει αρχίσει να γράφει η έναρξη της δράσης παροχής του voucher των 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για εκπαιδευτικούς και πυρόπληκτους. Η υλοποίηση του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ», το οποίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και οικογένειες πυροπλήκτων από τις καταστροφικές φωτιές του περασμένου καλοκαιριού, ψηφίστηκε με σχετική τροπολογία του υπουργείου Παιδείας στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου με τις αρχικές εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για υποβολή αιτήσεων εντός του Μαρτίου.

Ωστόσο το ενδεχόμενο αυτό μοιάζει να έχει εντελώς απομακρυνθεί καθώς η Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ), η οποία θα υλοποιήσει τη δράση, μόλις χθες, Τετάρτη 16 Μαρτίου, ανάρτησε στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ), τις διακηρύξεις για τις τρεις απευθείας αναθέσεις προετοιμασίας του καταλόγου δικαιούχων και σχεδιασμού και υποστήριξης της πλατφόρμας.

Εξετάζεται μείωση των self tests, αλλά τα κρούσματα αυξάνονται σύμφωνα με το υπουργείο

Μέσω του κειμένου των προκηρύξεων της Κοινωνίας της Πληροφορίας, παρουσιάζεται μία μάλλον πιο ...ζοφερή εικόνα για την εξέλιξη της πανδημίας από αυτήν που μεταδίδεται από άλλες πηγές στο πλαίσιο της αιτιολόγησης της χαλάρωσης των μέτρων.

Συγκεκριμένα όπως προκύπτει από τις διακηρύξεις, την ώρα που η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο της μείωσης της παροχής δωρεάν self tests στους μαθητές και ενώ υπάρχει μια γενική χαλάρωση των μέτρων παρά την αύξηση των κρουσμάτων και τους υψηλούς αριθμούς απωλειών από τον κορονοιό, το υπουργείο Παιδείας ομολογεί πως μια αποκλιμάκωση των κρουσμάτων είναι ...απίθανη. Προχωρεί μάλιστα ένα ακόμα βήμα παραδεχόμενο ότι ο αριθμός των κρουσμάτων πιθανώς θα αυξηθεί και ίσως χρειαστούν νέα μέτρα, τα οποία θα επηρεάσουν και τα σχολεία. Γι΄αυτό και προκύπτει αναγκαιότητα άμεσης εκκίνησης των έργων, τα οποία προχωρούν με απευθείας αναθέσεις και όχι διαγωνιστική διαδικασία. 

Είναι αποκαλυπτικά αυτά που αναφέρουν στο κεφάλαιο «σκοπιμότητα» οι διακηρύξεις των τριών έργων δικαιολογώντας την ανάγκη άμεσης εκκίνησής τους: «Η άμεση εκκίνηση του εν λόγω προγράμματος (Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ) κρίνεται ως επιτακτική ανάγκη από το ΥΠΑΙΘ, καθότι υφίσταται σταθεροποίηση του αριθμού των κρουσμάτων σε υψηλά επίπεδα παρά την άνοδο του αριθμού των εμβολιασθέντων και τη γενικότερη λήψη μέτρων κατά της πανδημίας. Η κόπωση των πολιτών σε συνδυασμό με τις επερχόμενες εορταστικές αργίες οδηγούν στο συμπέρασμα πως μια ενδεχόμενη αποκλιμάκωση του ήδη υψηλού αριθμού κρουσμάτων δεν είναι ιδιαίτερα πιθανή. Τουναντίον οι παραπάνω παράγοντες σε συνδυασμό με την πιθανή εμφάνιση νέων στελεχών του ιού, τα οποία ίσως να είναι ανθεκτικότερα στα υπάρχοντα εμβόλια συντείνουν σε πιθανή αύξηση των κρουσμάτων, γεγονός που με τη σειρά του ίσως δημιουργήσει την αναγκαιότητα λήψης νέων μέτρων», τονίζεται.

Οπως επίσης υπογραμμίζεται στην περίπτωση λήψης νέων μέτρων «ο τομέας της παιδείας είναι από τους πρώτους που θα πρέπει να διαφυλαχθούν δεδομένου ότι αφενός η προστασία των παιδιών είναι πρωταρχικό μέλημα κάθε ευνομούμενης πολιτείας και αφετέρου σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες τα μικρότερα παιδιά είναι εκείνα που μεταδίδουν περισσότερο τον ιό λόγω της στενότερης επαφής που έχουν οι γονείς μαζί τους, καθώς και της αδυναμίας να απομονωθούν όταν αρρωσταίνουν με Covid-19».

Κατά συνέπεια κρίνεται αναγκαία – σύμφωνα πάντα με τη διακήρυξη – η ενίσχυση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, δίδοντας αυτή τη φορά τη δυνατότητα και στους εκπαιδευτικούς, όπως έχει γίνει με τους μαθητές, να προμηθευτούν τεχνολογικό εξοπλισμό.

Η αύξηση των κρουσμάτων στα παιδιά προκύπτει και από τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, σύμφωνα με τα οποία, τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 22% στα παιδιά, ενώ εκτιμάται ότι έχουν βρεθεί θετικά κοντά στα 34.000 ανήλικα.

Ωστόσο όσο αναγκαία και αν κρίνεται η ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, φαίνεται ότι για ακόμα μία χρονιά οι δικαιούχοι θα πάρουν στα χέρια τους τις συσκευές προς το ...τέλος της σχολικής χρονιάς. Η κατάθεση των τριων προσφορών για τα ισάριθμα έργα έχει προγραμματιστεί για τις 21 και 22 Μαρτίου, ενώ από το σημείο αυτό μέχρι την ενεργοποίηση της πλατφόρμας για τους δικαιούχους, ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς.

Η δράση

Υπενθυμίζεται ότι το νέο έργο αποτελεί πρόγραμμα υποστήριξης εκπαιδευτικών και πυρόπληκτων για την αγορά καινούριου τεχνολογικού εξοπλισμού όπως computing devices - tablets, laptops, desktop pcs μέσω voucher και προβλέπει να δίνεται επιταγή (voucher) αξίας 200 ευρώ ανά:

  • Εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής που διδάσκει σε εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα ή

  • Πυρόπληκτο δικαιούχο κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

Η δράση θα αφορά σίγουρα τους 160.000 εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία, ενώ μένει να φανεί αν θα επεκταθεί και τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων και ο προυπολογισμός της ανέρχεται σε 140 εκατομμύρια ευρώ με τους πόρους να προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η ΚτΠ προχώρησε στη διακήρυξη των τριών έργων για την υλοποίηση της δράσης και συγκεκριμένα:

  • Το έργο «Παροχή τεχνικής υποστήριξης για το σχεδιασμό και τη διαχείριση της δράσης ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΙΙ του ΥΠΑΙΘ», χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προυπολογισμού 148.130 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%.

  • Το έργο «Υπηρεσίες αξιολόγησης και ελέγχου δικαιολογητικών αιτήσεων & αιτημάτων επανεξέτασης, δειγματοληπτικοί έλεγχοι», προϋπολογισμού 149.885 ευρώ. , περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%. H προσφορά υποβάλλεται από τον προσκεκλημένο οικονομικό φορέα ηλεκτρονικά, μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, έως την 21-03-2022 και ώρα 17:00, στην ελληνική γλώσσα.

  • Το έργο «Υπηρεσίες ανάπτυξης και υποστήριξης της παραγωγικής λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας της δράσης» προϋπολογισμού 165.416 ευρώ.

Με τα έργα αυτά μεταξύ άλλων θα προσδιοριστεί το ακριβές αντικείμενο της «Ψηφιακής Μέριμνας ΙΙ», θα υποστηριχθεί η ΚτΠ στον ορισμό των ωφελούμενων και των σχετικών όρων επιλεξιμότητας για το Πρόγραμμα, ενώ θα προετοιμαστούν και τα σχέδια κειμένων για την Κοινή Υπουργική Απόφαση, η οποία θα πρέπει να εκδοθεί.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα αναρτημένα στοιχεία της πρώτης φάσης του προγράμματος που απευθυνόταν σε οικογένειες με μαθητές και φοιτητές, έως τώρα:

  • Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων στο πρόγραμμα ήταν 360.709

  • ο αριθμός των αιτήσεων που έχουν εγκριθεί είναι 293.325 (Αφορά οριστικοποιημένες και εγκεκριμένες αιτήσεις δικαιούχων που έχουν ήδη λάβει ή πρόκειται να λάβουν επιταγές).

  • Αριθμός δικαιούχων, για τους οποίους έχουν ήδη εκδοθεί ή αποσταλεί επιταγές είναι 292.642.

ειδήσεις τώραεκπαιδευτικόςlaptoptabletvoucherΚορονοϊός