Ελλάδα|14.06.2022 20:55

Ταξί: Τελεσίγραφο στην κυβέρνηση για μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης - Τι ζητούν οι οδηγοί

Μαρία Λιλιοπούλου

Τελεσίγραφο λίγων ημερών δίνουν στο υπουργείο Μεταφορών και την κυβέρνηση οι αυτοκινητιστές ταξί προκειμένου να καταλήξουν σε μέτρα ανακούφισης του κλάδου από την ενεργειακή κρίση καθώς σε διαφορετική περίπτωση απειλούν να τραβήξουν χειρόφρενο από την ερχόμενη εβδομάδα.

Σε σημερινή του ανακοίνωσή, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) σημειώνει ξεκάθαρα πως «Αν μέχρι το τέλος της εβδομάδας δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη στα αιτήματά μας, τότε η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο, όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».

Οι αυτοκινητιστές εξηγούν ότι σήμερα η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καθιστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί.

«Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Υπενθυμίζεται ότι ένα μήνα πριν το ΣΑΤΑ είχε αποστείλει συγκεκριμένες προτάσεις στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι οποίες συνοψίζονται στα εξής:

  • Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί, όπως σημειώνει το Συνδικάτο, θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.
  • Αναπροσαρμογή κομίστρου, καθώς όπως υπογραμμίζουν οι αυτοκινητιστές «κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο».

Σε ό,τι αφορά την αύξηση του κομίστρου, το ΣΑΤΑ είχε προτείνει τις εξής αναπροσαρμογές:

  • Πτώση σημαίας: 2,5 από 1,19 ευρώ
  • Τιμολόγιο Νο1: 0,82 από 0,68
  • Τιμολόγιο Νο2: 1,19 (σταθερό)
  • Χρονοχρέωση/ώρα: 15 από 10,85 ευρώ
  • Ελάχιστη διαδρομή: 4 από 3,16 ευρώ.
  • Από και προς Αεροδρόμιο: 4 ευρώ από 3,84
  • Από λιμάνια – σταθμούς: 1,50 από 1,07 ευρώ
  • Αεροδρόμιο – Κέντρο (1): 40 ευρώ από 35
  • Αεροδρόμιο – Κέντρο (2): 55 ευρώ από 49

Όλες οι ειδήσεις

Βέβαιη για συνέχιση της τουρκικής προκλητικότητας όλο το καλοκαίρι η Αθήνα - Τρία σενάρια εξετάζονται σε στρατιωτικό επίπεδο

Lana: Σε ισχύ η απαγόρευση απόπλου για το δεξαμενόπλοιο με σημαία Ιράν - Αποδεσμεύονται οι 60.000 τόνοι πετρελαίου

Κακοκαιρία Genesis - Έντονο μπουρίνι και χαλαζόπτωση στη Θεσσαλονίκη: Πτώσεις δέντρων, πλημμύρισαν σπίτια και δρόμοι

Lightyear: 14 χώρες απαγορεύουν τη νέα ταινία της Disney λόγω σκηνής με φιλί ομόφυλου ζευγαριού

ταξίκαύσιμαειδήσεις τώρακόμιστρα ταξίοδηγοί ταξί