Ελλάδα|07.12.2022 07:23

Ακόμα 12 γραμμές του ΟΑΣΑ αλλάζουν χέρια και θα εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ

Μαρία Λιλιοπούλου

Άλλες 12 γραμμές του ΟΑΣΑ αλλάζουν χέρια και θα εκτελούνται στο εξής από τα ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με τη νέα πολύπαθη σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού και του ΚΤΕΛ Αττικής, ακόμα δώδεκα γραμμές επιπροσθέτως των 60, τις οποίες ήδη εκτελούν, παραχωρούνται σε ιδιώτες με τα δρομολόγια πλέον να «πατάνε» και το κέντρο της Αθήνας εξυπηρετώντας όχι μόνο περιφερειακές γραμμές, αλλά και μία που τερματίζει στην Ομόνοια.

Ετσι, στο εξής στα ΚΤΕΛ περνούν συνολικά 72 λεωφορειακές γραμμές από το σύνολο των 256 γραμμών της ΟΣΥ, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι περίπου το 1/3 του συνολικού έργου της οδικής συγκοινωνίας με λεωφορεία θα εκτελείται πλέον από τα ΚΤΕΛ.

Η νέα σύμβαση, η οποία υπεγράφη την Τρίτη αφού πρώτα το σχέδιό της επεστράφη δύο διαδοχικές φορές από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα είναι ετήσια με αναδρομική ισχύ από τις 7 Οκτωβρίου 2022 καλύπτοντας προφανώς και το δίμηνο της διπλής «δωρεάς», την οποία είχαν υπογράψει ΚΤΕΛ και ΟΑΣΑ προκειμένου να καλύψουν το κενό διάστημα κατά το οποίο τα οχήματα των ΚΤΕΛ κυκλοφορούσαν εκτός σύμβασης.

Οι νέες γραμμές, τις οποίες θα αναλάβουν τα ΚΤΕΛ είναι:

  • 051 ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ – ΟΜΟΝΟΙΑ (ΜΕΣΩ ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.)(ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 052 ΣΤ. ΕΛΑΙΩΝΑ – ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 124 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ – ΣΤ. ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 128 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 162 ΒΟΥΛΑ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 205 ΓΛΥΦΑΔΑ – ΣΟΥΡΜΕΝΑ – ΤΕΡΨΙΘΕΑ
  • 302 ΣΤ. ΔΟΥΚ. ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ – ΓΕΡΑΚΑΣ (ΚΥΚΛΙΚΗ)
  • 801 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΑΛΑΣΚΑ
  • 845 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΘΗΒΩΝ)
  • 868 ΘΡΙΑΣΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ – ΣΤ.ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ
  • 871 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΕΘΝ. ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΣ)
  • 871Τ ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΣΧΙΣΤΟ (ΚΥΚΛΙΚΗ)

Η αποζημίωση ανά οχηματοχιλιόμετρο παραμένει σταθερή στο 1,41 ευρώ χωρίς τον συνυπολογισμό του ΦΠΑ, ωστόσο ο λογαριασμός για το Δημόσιο μεγαλώνει καθώς το παραχωρημένο έργο αυξάνεται σημαντικά. Ετσι, το ετήσιο κόστος ανάθεσης συγκοινωνιακού έργου στην ΚΤΕΛ Ν. Αττικής Α.Ε υπολογίζεται σε 26.286.450,69 έναντι της αρχικής ετήσιας σύμβασης των 24.131.018 ευρώ.

Επιπλέον έχει συνυπολογιστεί και σημαντικά αυξημένη αποζημίωση για τα κενά οχηματοχιλιόμετρα, δηλαδή τις διαδρομές εκτός προγραμματισμένων δρομολογίων, όπως για ανάρτηση ή απάλειψη διαφημίσεων, για συντήρηση, για τον καθαρισμό και εφοδιασμό λεωφορείων με καύσιμα, κλπ). Ετσι, ενώ η σύμβαση του 2020 όριζε ότι οι μεταβλητές δαπάνες των κενών οχηματοχιλιομέτρων προσαυξάνονται κατά ποσοστό 3% των πραγματοποιούμενων προγραμματισμένων δρομολογίων και οχηματοχιλιομέτρων βάζοντας ανώτατο πλαφόν τα 300.000 ευρώ σε ετήσια βάση, η νέα σύμβαση υπερδιπλασιάζει το ποσό αυτό, καθώς αναφέρει πως «Σε κάθε περίπτωση το ως άνω ποσό δεν δύναται να υπερβεί τις 180.000 ευρώ σε κάθε τρίμηνο».

Κατά τα λοιπά εξακολουθεί να ισχύει η ρήτρα καυσίμου και όλες οι υπόλοιπες προβλέψεις της προηγούμενης σύμβασης.

Η σύμβαση θα ισχύει έως τις 6 Οκτωβρίου 2023 και προσαυξάνεται το έργο που της έχει ανατεθεί με τη δρομολόγηση άλλων 50 λεωφορείων σε 12 πρόσθετες γραμμές του ΟΑΣΑ. Οι γραμμές αυτές, όπως αναφέρεται στο κείμενο της σύμβασης, επελέγησαν με τρόπο που εξασφαλίζει τη λειτουργική τους ενότητα με τις γραμμές που έχουν ανατεθεί ήδη στην ΚΤΕΛ Αττικής. Τα εν λόγω 50 λεωφορεία θα ταξινομηθούν και θα δρομολογηθούν σταδιακά και πάντως μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2023. Θα είναι κανονικά 12μετρα και επιμερίζονται ως εξής: 2 λεωφορεία στην ΚΤΕΛ Αττικής, 47 λεωφορεία στην ΚΤΕΛ Κορινθίας και 1 στην ΚΤΕΛ επαρχίας Θηβών.

Τα συνολικά πρόσθετα οχηματοχιλιόμετρα σε ετήσια βάση ανέρχονται σε 3.875.350,25 και το ποσοστό πρόσθετου έργου κατά 21,03%.

Στο προΐμιο της σύμβασης γίνεται ειδική αναφορά και στους εργαζομένους, για τους οποίους σημειώνεται πως: «Η παράταση των ως άνω συμβάσεων δεν μπορεί να προκαλέσει και δεν προκαλεί καμία βλάβη στους εργαζομένους της ΟΣΥ Α.Ε. ούτε μισθολογική, ούτε οργανική, ούτε απώλειας θέσεων εργασίας, ούτε οποιαδήποτε άλλη δυσμενή γι΄αυτούς μεταβολή του εργασιακού καθεστώτος».

Επιπλέον στο κείμενο υπάρχει υπόμνηση των προβλέψεων της αρχικής σύμβασης για σταδιακή εφαρμογή και υλοποίηση του αντικειμένου της (εγκατάσταση τηλεματικής, χρονοδιάγραμμα δρομολόγησης λεωφορείων, κλπ) με την επισήμανση ότι «Ηδη σήμερα οι εν λόγω όροι έχουν υλοποιηθεί».

Πάντως, παρά τη σχετική αναφορά στη σύμβαση, τα παράπονα του επιβατικού κοινού για γραμμές που ήδη εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ πυκνώνουν, όπως έχει ήδη αναφέρει σε ρεπορτάζ του και το «ethnos.gr», ενώ πλέον και οι δημοτικές αρχές διαμαρτύρονται για πλήθος δρομολογίων που χάνονται. Περίπου ένα μήνα πριν ο αντιδήμαρχος Σπάτων – Αρτέμιδας, Χρήστος Σερέτης με επιστολή του προς τη διοίκηση του ΟΑΣΑ ανέφερε ότι «το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρούνται καθυστερήσεις και ακυρωσεις δρομολογίων στις γραμμές 304, 305, 326 και 323 του ΟΑΣΑ. Τα συγκεκριμένα δρομολόγια εξυπηρετούν τους κατοίκους της πόλης της Αρτέμιδας και ειδικότερα μαθητες των σχολείων και άτομα με ειδικές ανάγκες με αποτέλεσμα να δεχόμαστε σωρεία παραπόνων».

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

λεωφορείαΚΤΕΛΚΤΕΛ ΑττικήςΟΑΣΑσύμβασηειδήσεις τώρα