Ελλάδα|15.02.2023 22:14

Τσικνοπέμπτη: Δεν θα πέφτει… καρφίτσα στις ταβέρνες – Στα ύψη οι κρατήσεις, αναμένεται έκρηξη delivery

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Δε θα πέφτει… καρφίτσα την Τσικνοπέμπτη στους χώρους εστίασης και διασκέδασης, τουλάχιστον με βάση τις μέχρι στιγμής κρατήσεις από πελάτες στα μαγαζιά αλλά και τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων του κλάδου. Η μαζική έξοδος για διασκέδαση των πολιτών και η συνεπαγόμενη από αυτήν αύξηση της κατανάλωσης, θα αποτελέσει και μία σημαντική τονωτική «ένεση» για τα έσοδα των καταστημάτων του χώρου, τα οποία έχουν πληγεί σημαντικά από τα αυξημένα κόστη λειτουργίας αλλά και τη μείωση των πελατών λόγω της ακρίβειας.

«Η Τσικνοπέμπτη κάθε χρόνο αποτελεί μία μέρα ιδιαίτερη για τα καταστήματα εστίασης και διασκέδασης, αφού η κίνηση των πολιτών είναι πολύ ανεβασμένη και οι τζίροι αυξημένοι. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα ότι θα συμβεί και φέτος, αφού σχεδόν όλα τα καταστήματα στη χώρα έχουν ήδη αρκετές κρατήσεις από πελάτες τους. Όλοι οι επιχειρηματίες του χώρου θα λάβουμε μία τονωτική “ένεση”. Αναμένουμε πολύ κόσμο στα μαγαζιά μας και σε κάποιες περιπτώσεις οι υποδομές των καταστημάτων δε θα αρκούν για να καλύψουν την υψηλή ζήτηση», τονίζει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων, Γιώργος Καββαθάς.

Την… τιμητική τους αναμένεται να έχουν οι ταβέρνες, τα εστιατόρια και τα υπόλοιπα φαγάδικα που πωλούν κρέατα, αφού το έθιμο της Τσικνοπέμπτης επιτάσσει την κατανάλωση κρέατος. Ωστόσο, ο κ. Καββαθάς υποστηρίζει ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος της νεολαίας θα επιλέξει για την έξοδό του τα μπαρ και άλλους αντίστοιχους χώρους διασκέδασης. Μπορεί στα συγκεκριμένα καταστήματα του κλάδου να μην προσφέρονται φαγώσιμα, όμως το κέφι και η ατμόσφαιρα που θα δημιουργηθεί, θα αποτελέσουν σημαντικό δέλεαρ για τους νεότερους σε ηλικία καταναλωτές. Άλλωστε, υπάρχουν πάντοτε και οι αυτοσχέδιες ψησταριές, οι οποίες μπορούν να τοποθετηθούν έξω από καταστήματα διασκέδασης και να τηρηθεί έτσι και το έθιμο της Τσικνοπέμπτης.

Παράλληλα, κατά τον κ. Καββαθά, εκτός από την ιδιαίτερα αυξημένη προσέλευση πελατών στις αίθουσες των καταστημάτων, σημαντική άνοδο θα σημειώσει και η ζήτηση για delivery. Όπως αναφέρει ο κ. Καββαθάς, αυτό πλέον συμβαίνει συχνά την Τσικνοπέμπτη, αφού πολλοί καταναλωτές θέλουν να αποφύγουν την κοσμοσυρροή στα καταστήματα και επιλέγουν να μαζευτούν σε κάποιο σπίτι με φιλικά ή συγγενικά πρόσωπα και να… τσικνίσουν παραγγέλλοντας φαγητό από έξω.

Κατά 10% αυξημένο το κόστος για τους πελάτες

Σε ό,τι αφορά το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει ο κάθε πελάτες, που θα επιλέξει να διασκεδάσει την Τσικνοπέμπτη σε κάποιο κατάστημα εστίασης, ο κ. Καββαθάς αναφέρει ότι αυτό θα είναι μεσοσταθμικά αυξημένο κατά περίπου 10%.

«Οι επιχειρηματίες του χώρου πήραμε απόφαση να προσπαθήσουμε να συγκρατήσουμε την αύξηση των τιμών, δείχνοντας σεβασμό στους πελάτες μας. Έτσι, μεσοσταθμικά οι αυξήσεις των τιμών δε θα ξεπεράσουν το 10%. Ήταν αδύνατο να μην καταγραφεί καμία αύξηση, αφού είναι πάρα πολύ αυξημένο πλέον το κόστος λειτουργίας των καταστημάτων μας. Με βάση έρευνες το κόστος της ενέργειας είναι αυξημένο κατά 79% και το κόστος για την αγορά των πρώτων υλών κατά 45%-46%. Είναι πολύ μεγάλες οι αυξήσεις και σε αυτές προστίθεται η μείωση της κατανάλωσης ανά πελάτη εξαιτίας της τεράστιας ακρίβειας, η οποία φτάνει πλέον στο 50%. Οι επιχειρηματίες δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν την κατάσταση. Βρίσκονται αντιμέτωποι με μειωμένη ρευστότητα, βλέπουν να είναι συνεχώς μειούμενα τα ταμειακά διαθέσιμα και τους “πνίγουν” οι ληξιπρόθεσμες οφειλές», τονίζει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων.

διασκέδασηκαταστήματαΤσικνοπέμπτηεστίασηΓιώργος Καββαθάςειδήσεις τώρα