Ελλάδα|04.07.2023 08:48

Μηνάς Σαμαντζίδης: Μπουτάρης vs Ζέρβας γράψτε «λεζάντα έναντι ουσίας» - Πώς βαθμολογεί τον δήμαρχο - Τι λέει για την καθαριότητα και την ανάπλαση στην Πλατεία Ελευθερίας

Newsroom

Πρώην πρώτο βιολί στον κομματικό μηχανισμό της ΝΔ στη Θεσσαλονίκη ως πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής, βασικός υποστηρικτής της υποψηφιότητας Ζέρβα για τις δημοτικές εκλογές του 2019, πρόεδρος στα δημοτικά ΜΜΕ και πλέον υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη «ΝΑΙ στη Θεσσαλονίκη» του Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο Μηνάς Σαμαντζίδης, όποτε αποφασίζει να τοποθετηθεί επί της πολιτικής και αυτοδιοικητικής επικαιρότητας, το κάνει με πολύ ευθύ τρόπο. 

Σε συνέντευξή του στη voria.gr o Μηνάς Σαμαντζίδης συγκρίνει Μπουτάρη και Ζέρβα τονίζοντας ότι η διαφορά είναι «λεζάντα έναντι ουσίας». Ο Μπουτάρης κατόρθωσε, στην πρώτη του θητεία, να δημιουργήσει ένα αυτοδιοικητικό σχήμα από πολλούς χώρους. Θα του πιστώσω ότι ως προσωπικότητα με εξωστρεφή χαρακτηριστικά βοήθησε εξ αντανακλάσεως στην εικόνα της πόλης. Κάπου εκεί, όμως, στα τέλη της πρώτης του θητείας, το πράγμα άλλαξε. Άρχισε να τροφοδοτεί περισσότερο την εικόνα και τη δημοφιλία του σε βάρος της δουλειάς του στον Δήμο. Άλλαζε απόψεις, από το ένα άκρο στο άλλο, για σημαντικά ζητήματα. Δίχαζε την πόλη με ψευτοδιλήμματα αντί να ενώσει τους δημότες του. Η κοινή γνώμη δεν έδινε και τόσο βάση στα κατά καιρούς λεγόμενά του. «Εντάξει μωρέ, κυρ Γιάννης είναι αυτός ...». Ουσιαστικό σχέδιο και σταθερό προγραμματισμό στα θέματα του Δήμου δεν είχε. Το μουρμούριζαν και οι στενοί του συνεργάτες... Κάποιοι από αυτούς τον εγκατέλειψαν μιλώντας δημόσια...  Οι ρυθμοί του έργου ελαχιστοποιήθηκαν. Η πόλη ήταν στον αυτόματο πιλότο και όταν έσκαγαν τα προβλήματα ο Μπουτάρης πάγωνε τις αλατιέρες... Έπιαναν φωτιά όμως τα μικρόφωνα και οι κάμερες με τη βοήθεια του μιντιακού κατεστημένου της χώρας. Οι Αθηναίοι μιλούσαν για τον «ωραίο Δήμαρχο της Συμπρωτεύουσας...». Και οι Θεσσαλονικείς μειδιούσαν ...

Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Ζέρβας είναι ένας πολύ εργατικός Δήμαρχος. Είναι συνεπής και αξιόπιστος σας υπενθυμίζω ότι μείωσε οριζόντια τα δημοτικά τέλη κατά 30%, παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα του Δήμου που προέκυψαν μετά τη δέσμευσή του αυτή, γιατί το είχε υποσχεθεί προεκλογικά. Είναι μεθοδικός, στοχοπροσηλωμένος και επίμονος άνθρωπος, εξασφάλισε χρηματοδοτήσεις ύψους 160 εκατομμυρίων ευρώ από διάφορες πηγές και ωρίμασε έργα που είναι έτοιμα να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Αυτά είναι τεράστια κονδύλια που θα πέσουν στην πόλη και δεν θα μπορούσε να τα καλύψει κανένας προϋπολογισμός Δήμου της χώρας. Έχει άποψη και δεν φοβάται να εμπλακεί και σε θέματα που δεν αφορούν καθαρά στον Δήμο: Μετρό, ΟΑΣΘ, ανάπλαση ΔΕΘ, fly over και πλήθος άλλων. Κατέθεσε το 2019 μια αυτοδιοικητική πρόταση και συνεχίζει να την υποστηρίζει με χρονικό ορίζοντα το 2028, όταν θα έχει ολοκληρωθεί το έργο που έχει προγραμματίσει.

Συμπερασματικά, στη σύγκριση Μπουτάρη – Ζέρβα που μου θέσατε, θα έβαζα τίτλο «Λεζάντα έναντι ουσίας». 

Πως αξιολογεί τον Κωνσταντίνο Ζέρβα

Αξιολογεί τον νυν δήμαρχο Θεσσαλονίκης βαθμολογώντας τον με «λίαν καλώς». «Εκτιμώ ότι θα πλησίαζε το «Άριστα» αν δεν είχε να αντιμετωπίσει πρωτόγνωρες συνθήκες λόγω των πολλαπλών κρίσεων και της απλής αναλογικής. Μην ξεχνούμε ότι η παράταξη Ζέρβα είχε 7 συμβούλους σε σύνολο 49, λόγω της απλής αναλογικής στις δημοτικές εκλογές – έργο ΣΥΡΙΖΑ κι αυτό. Κατά αναλογία φανταστείτε ο Μητσοτάκης να εφάρμοζε το νομοθετικό και κυβερνητικό του πρόγραμμα με 43 βουλευτές στους 300. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να παρέμβει νομοθετικά, ίσως και με άκομψο τρόπο, για να κυβερνηθούν στοιχειωδώς οι Δήμοι. Για να σχηματίσει λοιπόν οριακές πλειοψηφίες, έπρεπε να ισορροπήσει σε τεντωμένο σχοινί, ανάμεσα σε θεμιτές φιλοδοξίες και τον διαρκή κίνδυνο να μην έχει απόλυτη πλειοψηφία. Οι συμπολίτες μας δεν γνωρίζουν αυτή τη σημαντική παράμετρο και ίσως να μην είναι αναγκαίο να το γνωρίζουν. Ο Δήμαρχος, λοιπόν, με όλες αυτές τις αντιξοότητες πορεύτηκε εφαρμόζοντας το πρόγραμμά του. Το έργο του θα ολοκληρωθεί στην επόμενη θητεία γιατί έχουν δρομολογηθεί  τα σημαντικότερα ζητήματα της πόλης που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων και θα αναβαθμίσουν το στίγμα της Θεσσαλονίκης διεθνώς».

Πάρκο Μνήμης και υπόγειο πάρκινγκ στην Πλατεία Ελευθερίας

Αναφερόμενος στο ζήτημα που έχει προκύψει με την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας εξηγεί ότι ο Ζέρβας προσπαθεί να εξαντλήσει τα περιθώρια, ώστε να γίνει και υπόγειο πάρκινγκ εκτός του Πάρκου Μνήμης στην επιφάνεια. «Σε έναν από τους ελάχιστους χώρους στο κέντρο της πόλης, όπου αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν αρχαιότητες, εκτιμώ ότι θα πρέπει να εξαντλήσουμε την πιθανότητα να εξασφαλίσουμε 200-300 υπόγειες θέσεις στάθμευσης. Όσο για το επιχείρημα ότι έτσι προσελκύονται αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, το θεωρώ αστείο, γιατί στη γύρω περιοχή, σε απόσταση 200-300 μέτρων υπάρχουν δεκάδες πάρκινγκ ιδιωτών με χιλιάδες θέσεις στάθμευσης συνολικά. Δεν νομίζω ότι οι 200 παραπάνω θα είναι ο πόλος έλξης των αυτοκινήτων. Ίσως οι τοπικοί φορείς θα πρέπει να πιέσουν, ώστε να κατασκευαστεί πολυώροφο πάρκινγκ στον γειτονικό χώρο του λιμανιού.  Αυτό θα είναι ουσιαστική ανάσα για το κέντρο της πόλης.

Και κάτι ακόμα: Πάρκο Μνήμης θα γίνει στην πλατεία Ελευθερίας, γιατί είναι ένα οφειλόμενο χρέος της πόλης, ίσως γιατί έτσι θα φωτιστούν και οι ένοχες πλευρές της ιστορίας της. Αδυνατώ όμως να κατανοήσω τη ξαφνική πρεμούρα να μην υπάρξει άλλη καθυστέρηση στη δημιουργία του Πάρκου Μνήμης. Η πόλη περίμενε 80 χρόνια χωρίς να διαμαρτύρεται κανείς και τώρα γίνεται ο κακός χαμός για καθυστέρηση 1-2 ετών. Να υπάρχει και ένα μέτρο κάποια στιγμή!».

Η καθαριότητα στην πόλη δεν είναι αυτή που θα ήθελα ακόμη και αν είναι καλύτερη από αυτήν που άφησε ο Μπουτάρης

Τέλος για την καθαριότητα στην πόλη παραδέχεται ότι δεν είναι αυτή που θα ήθελε. «Απέχει αρκετά από αυτήν που θα έπρεπε, ακόμα και εάν είναι καλύτερη από αυτήν που άφησε η διοίκηση Μπουτάρη. Γίνονται προσπάθειες τελευταία στην αποκομιδή, αλλά εκτός της σημαντικής αύξησης του όγκου των απορριμμάτων (30-40%) υπάρχει και σημαντική έλλειψη οικονομικών πόρων. Η ενεργειακή κρίση, που εκτόξευσε τις λειτουργικές δαπάνες του Δήμου, η πανδημία με τη συνεπαγόμενη σημαντική στέρηση εσόδων για δύο χρόνια, αλλά και η οριζόντια μείωση των δημοτικών τελών κατά 30% –μοναδική στη χώρα– δημιούργησαν ανυπέρβλητα εμπόδια στον προϋπολογισμό του Δήμου. Παρά τα προβλήματα, η συνέχιση της εγκατάστασης των υπόγειων κάδων θα περιορίσει τον φόρτο των απορριμματοφόρων και θα βελτιώσει σημαντικά τον δημόσιο χώρο. Θυμίζω ότι το έργο της υπογειοποίησης των κάδων ήταν βαλτωμένο για 7 χρόνια και προχώρησε άμεσα από τη διοίκηση Ζέρβα. Υπάρχουν 79 υπόγειοι κάδοι και προβλέπεται να τοποθετηθούν πάνω από 200. Επίσης, η ενίσχυση του στόλου με 95 νέα οχήματα διαφόρων τύπων που ήδη κυκλοφορούν και η προμήθεια σε νέα καλαθάκια που ήδη τοποθετούνται, θα βοηθήσουν. Βέβαια, ευθύνη έχουμε και όλοι εμείς, οι δημότες, αλλά θεωρώ ότι η δημοτική αρχή οφείλει να δείξει πρώτα πρόοδο στον τομέα της καθαριότητας και έτσι θα αφυπνιστούν και οι συμπολίτες μας.

Η επόμενη θητεία του Κωνσταντίνου Ζέρβα έχει λοιπόν αυτό το μεγάλο στοίχημα μπροστά της. Και θα το πετύχει παρά τα ελλείμματα που τώρα παρατηρούνται».

Πηγή: voria.gr

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιάννης ΜπουτάρηςΘεσσαλονίκηΚωνσταντίνος Ζέρβαςειδήσεις τώρα