Ελλάδα|04.10.2023 12:43

Μετρό Θεσσαλονίκης: Κάτω από 1,20 ευρώ η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου - Δείτε βίντεο από τη διαδρομή

Τίμος Φακαλής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Δοκιμαστική διαδρομή με το μετρό της Θεσσαλονίκης (Gallery)
Δοκιμαστική διαδρομή με το μετρό της Θεσσαλονίκης (Gallery)

Κάτω του 1.20 ευρώ, δηλαδή φθηνότερο από το κόμιστρο του μετρό της Αθήνας, ορίζεται η τιμή στο ενιαίο εισιτήριο για όλα τα αστικά μέσα συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, όπως έγινε γνωστό την Τετάρτη 4 Οκτωβρίου.

Το παραπάνω ανακοίνωσαν μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας και ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Ταχιάος κατά τη διάρκεια ξενάγησης δημοσιογράφων στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου και Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό.

Όπως τόνισε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και έξι μήνες αργότερα η επέκταση προς Καλαμαριά.

Την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο. Ο ίδιος διευκρίνισε πως η τιμή του εισιτηρίου θα οριστεί από το Δημόσιο, ωστόσο εξέφρασε την εκτίμηση ότι το κόστος και για μετεπιβίβαση δεν θα απέχει πολύ από σημερινή τιμή ΟΑΣΘ.

Πότε θα είναι έτοιμος ο σταθμός Βενιζέλου

Σχετικά με το σταθμό Βενιζέλου ως τα μέσα Δεκεμβρίου θα έχει κατασκευαστεί η πλάκα οροφής στο Σταθμό Βενιζέλου και θα μπορούν να ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές διαδρομές των συρμών, σε όλο το μήκος της βασικής γραμμής καθώς ήδη έχουν εγκατασταθεί στις αποβάθρες και οι θύρες ασφαλείας (PSD).

Η ηγεσία του υπουργείου έφτασε με συρμό του μετρό από το Αμαξοστάσιο στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου θα γίνει η υπογραφή της σύμβασης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στοιχεία Βασικής Γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκης

  • 13 σύγχρονοι σταθμοί  (Απόσταση μεταξύ σταθμών: 500-600μ. Μήκος αποβάθρας: 60 μ.)
  • 9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • 18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.

Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων (PSD doors), κάθε σταθμού, για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

  • Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τ.μ, με κατασκευή και εξοπλισμό του Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) στην περιοχή της Πυλαίας.

Στοιχεία επέκτασης βασικού δικτύου προς Καλαμαριά

  • 5 σύγχρονοι σταθμοί  (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα)
  • 4,77 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.
  • 15 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 ατόμων.
  • Συστήματα αυτόματων θυρών επί των αποβάθρων κάθε σταθμού (PSD doors), για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Χρήστος Σταϊκούραςμετρόειδήσεις τώραΘεσσαλονίκηΝίκος Ταχιάοςμετρό Θεσσαλονίκη