Ελλάδα|15.11.2023 16:58

Αντιδράσεις για τον Fly Over: Εκπρόσωποι εργαζομένων ζητούν «μπλόκο» εργασιών μέχρι να γίνουν παρεμβάσεις για διευκόλυνση μετακινήσεων

Ρωμανός Κοντογιαννίδης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News
Intime News

Να σταματήσουν οι εργασίες κατασκευής του fly over στη Θεσσαλονίκη, μέχρι να υλοποιηθεί μία εμπεριστατωμένη κυκλοφοριακή μελέτη σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια της πόλης και μέχρι να γίνει μια σειρά παρεμβάσεων για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων των κατοίκων, όπως η πύκνωση των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ, ζήτησαν σε συνέντευξη τύπου εκπρόσωποι φορέων εργαζομένων της Θεσσαλονίκης.

Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, δεν είναι αντίθετοι στην κατασκευή του έργου και δεν έχουν σκοπό να βάλουν εμπόδια στην υλοποίησή του. Ζητούν να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα, πριν προχωρήσουν οι εργασίες κατασκευής του fly over, ώστε να μη μετατραπούν σε Γολγοθά οι καθημερινές μετακινήσεις των εργαζομένων από και προς το χώρο της εργασίας τους αλλά και για να μη βρουν «πάτημα» οι εργοδότες για να αυξήσουν τα ωράρια εργασίας.

Ως παράδειγμα ανέφεραν μεγάλη αλυσίδα σούπερ - μάρκετ, η οποία αμέσως μετά την πρόσφατη έναρξη των εργασιών κατασκευής του fly over προχώρησε σε αλλαγή του ωραρίου των υπαλλήλων στα γραφεία της, η οποία εκ των πραγμάτων και σε περιόδους με φόρτο εργασίας θα μετατραπεί σε αύξηση των ωρών εργασίας.

«Εξετάζουμε πώς το fly over, με αυτόν τον τρόπο που ξεκίνησε να κατασκευάζεται, προκαλεί επιδείνωση στις ζωές των εργαζομένων, κυκλοφοριακό χάος στην πόλη, καραμπόλες στον αδιαπέραστο περιφερειακό και δεκάδες τροχαία ατυχήματα. Δεν είμαστε αντίθετοι στο έργο και δεν έχουμε στόχο να βάλουμε εμπόδια στην κατασκευή του. Λέμε ότι πρέπει να δοθούν χρήματα για συγκεκριμένες παρεμβάσεις, που θα προστατεύσουν τις ζωές των εργαζομένων και τις συνθήκες εργασίας. Λέμε να γίνει μία επιστημονική μελέτη και έρευνα. Δυστυχώς, ακολουθούν για μία ακόμα φορά την τακτική του πάμε κι όπου βγει, τη λογική του κόστους - οφέλους για να βγουν κερδισμένοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι που θα συμμετάσχουν μέσω ΣΔΙΤ σε αυτό το fast track έργο», τόνισε ο Κυριάκος Τσιαούσης, αντιπρόεδρος του Συνδικάτου Εργατοϋπαλλήλων Τουριστικών Επισιτιστικών Επιχειρήσεων και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης.

Τα μέτρα που προτείνουν οι εργαζόμενοι

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων ζητούν, μεταξύ άλλων. να προηγηθούν της κατασκευής του έργου η ενίσχυση του ΟΑΣΘ και η αύξηση των δρομολογίων των αστικών λεωφορείων, η επιτάχυνση της κατασκευής του μετρό, η υλοποίηση του έργου του δυτικού προαστιακού και η μίσθωση λεωφορείων για τη μεταφορά εργαζομένων από και προς τους χώρους εργασίας τους με ευθύνη και κόστος των εργοδοτών.

«Δε θα ανεχτούμε να σπαταλούμε τη μισή μας μέρα στη δουλειά και την άλλη μισή στο δρόμο. Δεν μπορεί για τα επόμενα τέσσερα-πέντε χρόνια οι εργαζόμενοι να δαπανούν για τη δουλειά τους 10 και 12 ώρες την ημέρα και να κινδυνεύουν καθημερινά από ατυχήματα, κυρίως όσοι δουλεύουν στο δρόμο. Οι εργαζόμενοι δε θα μπορέσουν να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος για τα καύσιμα. Με τα χρήματα που θα δοθούν για το fly over, θα μπορούσαν να κατασκευαστούν ογδόντα σύγχρονα σχολεία και να γίνει προσεισμικός έλεγχος στα υπόλοιπα», σημειώνει ο κ. Τσιαούσης.

Από την πλευρά του ο Ηλίας Νεοχωρίτης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Θεσσαλονίκης, έκανε λόγο για «πολιτικές που έρχονται να ρημάξουν την πόλη προς όφελος των κατασκευαστικών ομίλων» και οι οποίες αποτελούν «αιτία πολέμου για τους εργαζόμενους».

«Ήδη οι παραδόσεις των παραγγελιών έχουν δυσκολέψει πάρα πολύ και οι διανομείς πιέζονται για ακόμα πιο γρήγορες παραδόσεις. Παράλληλα, αυξάνεται συνεχώς ο κίνδυνος ατυχημάτων», υπογράμμισε ο κ. Νεοχωρίτης.

«Οι εμποροϋπάλληλοι θα βιώσουν τις χειρότερες συνέπειες»

Οι εμποροϋπάλληλοι είναι αυτοί που θα βιώσουν τις χειρότερες συνέπειες από την κατασκευή του fly over, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων Νομού Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Μπελόπουλο.

«Πάνω από 6.000 εμποροϋπάλληλοι εργάζονται στα εμπορικά κέντρα της ανατολικής Θεσσαλονίκης και πολλές χιλιάδες στην περιοχή της Σίνδου. Θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά με λεωφορεία ή με αυτοκίνητα και έτσι θα βρίσκονται αντιμέτωποι με τεράστιες καθυστερήσεις. Ένας εμποροϋπάλληλος με σπαστό ωράριο θα βρίσκεται την εργασία του και στο δρόμο 15 ώρες την ημέρα. Όσοι δουλεύουν με εξαήμερη σύμβαση, θα τους μένει μία Κυριακή, για να μαζέψουν τα κομμάτια τους. Αυτό σημαίνει εξουθένωση», τόνισε ο κ. Μπελόπουλος.

ΘεσσαλονίκηεργαζόμενοιμετακινήσειςΟΑΣΘ