Αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου: Στις 4 Δεκεμβρίου η παράδοσή του - Οι τελευταίες πινελιές
Μαρία ΛιλιοπούλουΣτην τελική ευθεία μπαίνει ο πολύπαθος αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος, με τις τελευταίες εργασίες στο τμήμα Μιντιλόγλι - Αλισσός να προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Το εργοτάξιο επισκέφθηκε σήμερα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - ο υπουργός Χρίστος Δήμας, ο υφυπουργός Νίκος Ταχιάος και ο γενικός γραμματέας Δημήτρης Αναγνώπουλος - προκειμένου να διαπιστώσουν από κοντά την πρόοδο των υπολειπόμενων 10 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ο δρόμος παραδίδεται στην κυκλοφορία στις 4 Δεκεμβρίου 2025, υπό την προϋπόθεση ότι οι καιρικές συνθήκες θα επιτρέψουν την ολοκλήρωση των τελευταίων ασφαλτικών στρώσεων και των συνδέσεων με τον υφιστάμενο άξονα. Το έργο απασχολεί αυτή τη στιγμή περισσότερους από 475 εργαζόμενους και το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, όπως ανέφερε ο υπουργός.
Ο Χρίστος Δήμας εξέφρασε ικανοποίηση από την πρόοδο που συντελέστηκε τον τελευταίο μήνα. «Οι εκκρεμότητες κλείνουν μία - μία. Ο αυτοκινητόδρομος είναι σχεδόν έτοιμος», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι το υπουργείο παρακολουθεί καθημερινά την εξέλιξη ενός έργου που για χρόνια υπήρξε σύμβολο καθυστερήσεων και κατακερματισμένων αναθέσεων.
Ο κ. Ταχιάος μίλησε για ολοκλήρωση «σε χρόνο ρεκόρ» μετά την επαναφορά του έργου στο καθεστώς παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. «Δύσκολα προβλήματα λύθηκαν σε πολύ σύντομο χρόνο και με την καλύτερη τεχνική», ανέφερε, αποδίδοντας εύσημα στην κατασκευάστρια κοινοπραξία και επισημαίνοντας ότι ο νέος οδικός άξονας θα αποτελεί «σημείο αναφοράς για όσους τον διαβαίνουν στο μέλλον».
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στη δυσκολία των τεχνικών εργασιών των τελευταίων χιλιομέτρων, που περιελάμβαναν πλήθος μετατοπίσεων δικτύων. Τόνισε ότι σε λίγες ημέρες οι οδηγοί θα μπορούν επιτέλους να διανύουν ενιαία τη διαδρομή Αθήνα - Πάτρα - Πύργος με ασφάλεια και ταχύτητα, ολοκληρώνοντας έναν από τους τελευταίους μεγάλους «χαμένους κρίκους» του εθνικού οδικού σχεδιασμού.
Στην αυτοψία παρευρέθηκαν επίσης η βουλευτής Αχαΐας Χριστίνα Αλεξοπούλου, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και στελέχη της Ολυμπίας Οδού. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παναγιώτης Παπανικόλας ανέφερε ότι το έργο βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθούν οι συνδέσεις των 10 χιλιομέτρων με τον αυτοκινητόδρομο, προειδοποιώντας για προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Διαβεβαίωσε ότι όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές – κατασκευαστής, ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ, ανεξάρτητος μηχανικός και υπουργείο – συνεργάζονται στενά ώστε να παραδοθεί ένα έργο «που θα υπηρετεί την κοινωνία για πολλά χρόνια».
Μετά την επίσκεψη στην Αχαΐα, η ηγεσία του υπουργείου επισκέφτηκε τη Μεσσηνία, όπου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη, προϋπολογισμού 239,2 εκατ. ευρώ, που υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ.
Στο εργοτάξιο, οι ρυθμοί έχουν ανεβει τους τελευταίους μήνες από τον Όμιλο AKTOR. Αυτήν την περίοδο υλοποιούνται σημαντικές εργασίες, όπως χωματουργικές εργασίες σε όλο το μήκος επέμβασης, καθώς και εκτεταμένες εργασίες παρακάμψεων στις περιοχές του Αεροδρομίου Καλαμάτας και του Νερόμυλου, αντίστοιχα, προκειμένου να εκτελεσθούν οι εργασίες που αφορούν το κύριο οδικό έργο.
Παράλληλα, έχουν εκκινήσει οι βασικές εργασίες κατασκευής (με τη μέθοδο αναρρίχησής και προβολοδόμησης) των Γεφυρών Γ1 και Γ2, έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής πασσάλων θεμελίωσης των γεφυρών Μουρτιά, Τυφλού, Βελίκας, Νερόμυλου και Ριζόμυλου, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής της κοιλαδογέφυρας Γ3. Επιπλέον, έχει ήδη ολοκληρωθεί μία σειρά από κάτω διαβάσεις, ενώ ταυτόχρονα έχει κατασκευαστεί περίπου το 30% των οχετών και των μικρών τεχνικών.
Οι εργασίες εξελίσσονται σε πολλές περιοχές του έργου, όπως στα τμήματα Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Σουληνάρι – Πύλος, καλύπτοντας τις 3 από τις 4 Γεωγραφικές Ενότητες του Έργου και σε συνολικό μήκος επέμβασης 41 χιλιόμετρα από τα 49 χιλιόμετρα του έργου.
Κατά την επίσκεψη στο έργο, ο κ. Δήμας το χαρακτήρισε «κρίσιμο για όλη τη νοτιοδυτική Πελοπόννησο», ενώ ο υφυπουργός, Νίκος Ταχιάος μίλησε για τη «μετατροπή της χώρας σε ένα τεράστιο εργοτάξιο». Τόνισε ότι οι ΣΔΙΤ δίνουν ταχύτερους ρυθμούς υλοποίησης και ότι στόχος της κυβέρνησης είναι όλα τα έργα να παραδοθούν όσο το δυνατόν συντομότερα και με τους σύγχρονους κανόνες ανθεκτικότητας.
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός υπογράμμισε ότι ο οδικός άξονας ενώνει δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και αποτελεί επένδυση για την ασφάλεια και την ανάπτυξη της περιοχής, τονίζοντας πως τα σημαντικότερα εμπόδια έχουν πλέον ξεπεραστεί.
- Η σφαίρα που πήρε την αθωότητα μιας γενιάς: 17 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξη και η μνήμη δεν σβήνει
- Αυτά είναι τα ακριβά φάρμακα που θα διατίθενται και σε ιδιωτικά φαρμακεία από τον Ιανουάριο
- Ανατροπή στη δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω, να μείνει μεταξύ μας»
- Δώρο Χριστουγέννων για όλους; Παλιά ιστορία που πονάει – Πώς καθιερώθηκε