Ελλάδα|16.05.2019 13:11

Το ethnos.gr στην πρώτη ταχεία του Μετρό Θεσσαλονίκης (pics+vid)

Τίμος Φακαλής

Στις ράγες του μετρό Θεσσαλονίκης μπήκε και επίσημα την Πέμπτη η πρώτη ταχεία σχεδόν τρεις ολόκληρες δεκαετίες μετά το ξεκίνημα των εργασιών κατασκευής του. 

Τα δύο πρώτα βαγόνια θα κουμπώσουν με τα άλλα δύο του πρώτου συρμού και θα οδηγηθούν στη θέση που θα σταθμεύσουν μέσα στο αμαξοστάσιο. 
Εκεί θα πραγματοποιηθούν και τα πρώτα δοκιμαστικά. Μέχρι το τέλος του 2020 οπότε και θα ξεκινήσει η λειτουργία της βασικής γραμμής. Εντός του 2021 θα ξεκινήσει η λειτουργία και της γραμμής Καλαμαριά. Τις επόμενες μέρες η Αττικό Μετρό θα ξεκινήσει τους διαγωνισμούς για τις πρόδρομες εργασίες για την επέκταση προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη. 

 Χρήστος Σπίρτζης: Μεγάλη δικαίωση για όλους μας 

«Σήμερα είναι μια σημαντική ημέρα για τη Θεσσαλονίκη και για το έργο του Μετρό. Μπήκε ο πρώτος συρμός στο αμαξοστάσιο, τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσουν στη συναρμολόγηση, στις δοκιμές του συρμού και σε λίγο καιρό θα αρχίσουν τις δοκιμαστικές λειτουργίες. Πιστεύω ότι είμαστε στην εποχή των μέσων σταθερής τροχιάς, εχθές δείξαμε τα έργα που έγιναν για την ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σήμερα δείχνουμε την άφιξη του πρώτου συρμού του Μετρό.» ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Μετά από χρόνια εκτροχιασμού του Μετρό της Θεσσαλονίκης, σήμερα το Μετρό εντροχιάστηκε. Ο πρώτος συρμός του Μετρό έφτασε στη Θεσσαλονίκη και μπήκε στις ράγες.  Είναι μια μεγάλη δικαίωση για όλους εμάς που δουλέψαμε σκληρά τα τρεισήμισι αυτά χρόνια και που πιστέψαμε ότι η Θεσσαλονίκη αξίζει καλύτερα. 

«Με το νταμπλ του ΠΑΟΚ τελειώνει και η Καλαμαριά»

Ο κ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην νίκη του ΠΑΟΚ σημειώνοντας: «Σύμφωνα με τη λογική του καθηγητή ( σ.σ. Ζουράρις), αφού ο ΠΑΟΚ πήρε το πρωτάθλημα θα τελειώσει και το Μετρό και, τώρα με το ντάμπλ, τελειώνει και η Καλαμαριά».

Γιάννης Μυλόπουλος: Ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη


Σήμερα είναι μία ημέρα ιστορική γιατί αλλάζουμε σελίδα και στο Μετρό.» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος.  Ο ίδιος σημείωσε πως :«Έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου, έχουν ολοκληρωθεί οι υπόγειες σήραγγες, σε όλο το μήκος και των δύο γραμμών, και της Θεσσαλονίκης και της Καλαμαριάς, έχει ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό έργο των υπόγειων σταθμών και ήδη έχει παραδοθεί ο πρώτος στο Συντριβάνι, την άλλη εβδομάδα ο σταθμός του Ευκλείδη και αμέσως μετά ο τρίτος σταθμός που θα είναι του Παπάφη. 

Επομένως μπαίνουμε στη φάση της οργάνωσης της λειτουργίας του Μετρό , με την έναρξη των δοκιμών μέσα στο αμαξοστάσιο, μετά με τα δοκιμαστικά δρομολόγια κατά μήκος της γραμμής, κι’ ύστερα, όπως έχουμε πει, θα περάσουμε στη λειτουργία του έργου της βασικής γραμμής στο τέλος του 2020 και τη λειτουργία της γραμμής Καλαμαριάς εντός του 2021.» κατέληξε.


Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρέθηκαν από την Τετάρτη στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, όπου και συναρμολογήθηκαν, αποκαλύφθηκαν το πρωί της Πέμπτης στην τελετή που έγινε, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη. Στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.

μετρό ΘεσσαλονίκηΧρήστος Σπίρτζης