Ελλάδα|30.08.2019 15:04

ΟΑΣΑ: Στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν άλλα 100 αστικά λεωφορεία

Newsroom

Με 100 αστικά λεωφορεία, που θα ξεκινήσουν δρομολόγια στην Αθήνα από το τέλος Σεπτεμβρίου, ενισχύεται ο ενεργός στόλος του ΟΑΣΑ, καθώς εξασφαλίστηκε κονδύλι ύψους περίπου 1 εκατ. ευρώ για την αγορά ανταλλακτικών και την επισκευή τους.  

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Νίκος Αθανασόπουλος, έχει δρομολογήσει, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, μια σειρά μέτρων που θα αντιστρέψουν τη σημερινή προβληματική κατάσταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτήν τη στιγμή στους δρόμους της Αθήνας εκτελούν δρομολόγια περίπου 750 από τα 1.374 οχήματα και 88 από τα 273 τρόλεϊ.

Το τελευταίο διάστημα σχεδιάζεται με γοργούς ρυθμούς η νομοθετική ρύθμιση για την είσπραξη οφειλών ύψους 169 εκ. ευρώ από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και για τα υπόλοιπα μέτρα που θα ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες.  

Όπως αποκάλυψε το ethnos.gr, στα σχέδια του υπουργείου εντάσσoνται, επίσης, η εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου, η άμεση αποκατάσταση όσο το δυνατόν περισσότερων οχημάτων και συρμών, ο προγραμματισμός των δρομολογίων, των βαρδιών του προσωπικού και των ελέγχων εισιτηρίων κεντρικά από τον ΟΑΣΑ και όχι από τις θυγατρικές ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες), αλλά και οι εβδομαδιαίες αναφορές των διοικήσεων στο υπουργείο. 

Επίσης, θα επιχειρηθεί «ξεκαθάρισμα» στο προσωπικό, καθως το υπουργείο εκτιμά ότι πάνω από το 10% των οδηγών των ΟΣΥ λείπουν από τις οργανικές τους θέσεις με αναρρωτικές άδειες. 

Αναφορικά με το κόμιστρο στα μέσα μεταφοράς, αν και επί του παρόντος δεν εξετάζεται η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου, από το φθινόπωρο θα υπάρξει μεγάλη καμπάνια για την ενίσχυση των ανώνυμων καρτών και τη μείωση των μοναδιαίων εισιτηρίων, τα οποία κοστίζουν ακριβά. Έως σήμερα έχουν εκδοθεί περίπου 1,3 εκατομμύρια προσωποποιημένες κάρτες και 600.000 ανώνυμες, ενώ σε ημερήσια βάση εκδίδονται περι τα 86.000 μοναδιαία εισιτήρια.

Εντατικοποίηση ελέγχων

Σε επίπεδο ελέγχων, πλέον, θα τεθεί συγκεκριμένο όριο τουλάχιστον 200 ελέγχων κομίστρου ανά ελεγκτή και ανά βάρδια από τον ΟΑΣΑ, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η «τρύπα» ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ στα έσοδα των συγκοινωνιακών εταιρειών της Αθήνας, χωρίς τον υπολογισμό της επιδότησης για την τετραετία 2014-2018. Βάσει των στοιχείων του υπουργείου, το έσοδο –εξαιρουμένης της επιδότησης– έπεσε στα 150 εκατομμύρια το 2018 από τα 250 εκατομμύρια το 2014.

Οι οδηγίες έχουν δοθεί ήδη και η εντατικοποίηση των ελέγχων κομίστρου θα γίνεται με αυστηρό σχεδιασμό και προγραμματισμό σε κεντρικό επίπεδο. Επί του παρόντος δεν θα τεθεί σε εφαρμογή η πολυδιαφημισμένη δημιουργία του Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου, όμως στόχος είναι να προχωρήσουν η ενιαία εμφάνιση των ελεγκτών, αλλά και η πλήρης συνεργασία του Οργανισμού με την Αστυνομία, ώστε κάθε κλιμάκιο να βγαίνει για έλεγχο συνοδεία αστυνομικού και να επιβάλλεται το πρόστιμο ακόμα και στις περιπτώσεις που ο παραβάτης αρνείται να δώσει τα στοιχεία της ταυτότητάς του στον ελεγκτή.

Σήμερα, βάσει της έρευνας πεδίου με ερωτηματολόγια που ολοκληρώθηκε πρόσφατα, η εισιτηριοδιαφυγή φαίνεται να φτάνει τουλάχιστον στο 22% στα οδικά μέσα (λεωφορεία και τρόλεϊ), ενώ στο μετρό δεν ξεπερνά το 14%. Παρ' όλα αυτά, πηγές της διοίκησης του ΟΑΣΑ εκτιμούν ότι τα ποσοστά, ειδικά στα λεωφορεία, είναι πολύ υψηλότερα.

Ήδη από την 1η Αυγούστου έχουν μπει στο μικροσκόπιο της διοίκησης του ΟΑΣΑ οι ακριβείς ροές (σταθμοί με τις περισσότερες ή τις λιγότερες επικυρώσεις, αριθμός μετεπιβιβάσεων κ.λπ.), βάσει των στοιχείων από τη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, με στόχο έως το τέλος του μήνα να υπάρχουν ακριβή δεδομένα κίνησης. Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, θα προγραμματίζονται στο εξής οι έλεγχοι κομίστρου που θα διενεργούν στοχευμένα ανά περιοχή και ώρα οι περίπου 70 ελεγκτές της ΣΤΑΣΥ και οι 65 των ΟΣΥ.

υπουργείο ΜεταφορώνλεωφορείαΟΑΣΑαστικά λεωφορεία