Ελλάδα|04.12.2018 11:59

Θεσσαλονίκη: Σηκώνονται οι λαμαρίνες του μετρό από την Μοναστηρίου

Τίμος Φακαλής

Συνεχίζεται η σταδιακή απομάκρυνση των λαμαρίνων του μετρό από το κέντρο της Θεσσαλονίκης δίνοντας ανάσα στα καταστήματα της οδού Μοναστηρίου μετά από δώδεκα χρόνια. Σε εξέλιξη βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες εργασίες για να υπάρξει περαιτέρω διαπλάτυνση της συγκεκριμένης οδού από το εργοτάξιο του μετρό. Πρόκειται για το τμήμα με κατεύθυνση προς το κέντρο από το ύψος της Μιχαήλ Καλού, έως το ύψος του ξενοδοχείου Holiday Inn.

Περισσότερα από τα μισά καταστήματα γύρω από σιδηροδρομικό σταθμό έβαλαν λουκέτο τα τελευταία χρόνια  ενώ όσα άντεξαν είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται μέχρι και 60% σύμφωνα με μαρτυρίες καταστηματαρχών της περιοχής. Οι εργασίες γίνονται με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής της εισόδου του σταθμού «Δημοκρατίας», γεγονός που επιτρέπει επιπλέον διαπλάτυνση της οδού Μοναστηρίου, με τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας να γίνονται τρεις στο συγκεκριμένο σημείο.

Αρκετοί επιχειρηματίες που έχουν πληγεί από τα εργοτάξια κατά μήκος της χάραξης του έργου έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά της Αττικό Μετρό Α.Ε. διεκδικώντας διαφυγόντα κέρδη. Όπως όμως έχει εξηγήσει στο ethnos.gr ο πρόεδρος της εταιρίας Γιάννης Μυλόπουλος οι όποιες αποζημιώσεις  αφορούν την Πολιτεία και όχι την Αττικό Μετρό Α.Ε.   

Η κατάληψη του οδοστρώματος αλλά και των πεζοδρομίων στην Μοναστηρίου απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι και τον Βαρδάρη έγινε το 2007 με σκοπό να διαρκέσει δύο χρόνια. Τελικά όμως κράτησε 12 ολόκληρα χρόνια παραλύοντας ένα από τα πιο ζωντανά κομμάτια της πόλης. Όλα αυτά τα χρόνια οι ιδιοκτήτες είδαν τα καταστήματα και τα γραφεία τους κατά μήκος του σιδηροδρομικού σταθμού αλλά και σε ολόκληρο τον άξονα της Εγνατίας να αδειάζουν και οι γύρω δρόμοι να ερημώνουν.

Οι τιμές των ενοικίων αν και έπεσαν κατακόρυφα, δεν προσέλκυσαν νέους επιχειρηματίες και τα περισσότερα δεν μπόρεσαν να ξανανοικιαστούν γιατί οι λαμαρίνες δημιουργούσαν σοβαρό πρόβλημα προσβασιμότητας. “Εδώ φίλε μου παίχτηκε μπροστά στα μάτια μας για πάνω από δέκα χρόνια το θεατρικό έργο του Άρθουρ Μιλλερ «Ο θάνατος του εμποράκου» τόνισε στο ethnos.gr ο Ευάγγελος Μιχαλακάκης. Ο ίδιος διατηρεί εδώ και 26χρόνια μπουγατσατζίδικο απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό.

“Δεν λέω, το μετρό έπρεπε να γίνει. Όμως δεν μας ενημέρωσε ποτέ κανένας υπεύθυνος. Ήρθαν μια μέρα ξαφνικά και τοποθέτησαν λαμαρίνες μπροστά από τις βιτρίνες μας. Κανένας δεν μας ρώτησε πώς εμείς κρατιόμαστε όλα αυτά τα χρόνια  Οι λογαριασμοί τρέχουν και πρέπει να τακτοποιηθούν δουλεύει δεν δουλεύει το μαγαζί. Νέκρωσαν μια ολόκληρη περιοχή που κάποτε έσφυζε από ζωή” συμπλήρωσε ο κ. Μιχαλακάκης.  Σύμφωνα με τον ίδιο ο τζίρος του μαγαζιού του έπεσε πάνω από 60%  τα τελευταία χρόνια ενώ αναγκάστηκε να απολύσει όλο το προσωπικό για να κρατηθεί.  

Την ίδια ώρα  το ΚΤΕΛ που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Αθήνα αναγκάστηκε να μεταφερθεί δεδομένου ότι δεν μπορούσαν να σταθμεύσουν τα λεωφορεία. “Από θαύμα σήμερα υπάρχουμε” είπε ο περιπτεράς Κυριάκος Ταουκτής ο οποίος βρίσκεται στο Βαρδάρη τα τελευταία 32 χρόνια. “Οι εργασίες του μετρό μας έχουν σβήσει από τον εμπορικό χάρτη. Έχουμε φτάσει στο αμήν Για να νοικιάσεις κάποτε μαγαζί εδώ έπρεπε να πληρώσεις και αέρα. Και σήμερα δεν πλησιάζει κανένας. Ελπίζω με την απομάκρυνση των λαμαρίνων να αξιοποιηθούν αυτά τα ακίνητα” κατέληξε ο ίδιος.  

Αττικό ΜετρόΘεσσαλονίκημετρό θεσσαλονίκης