Moto|13.07.2023 08:10

Benelli RCX 185i ABS: Αυτό είναι το παπί - «δυναμίτης»

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Η Benelli φέρνει στην Ελλάδα ένα νέο παπί, αλλά αυτό δεν είναι ένα ακόμα παπί. Μπολιασμένο με το sport DNA της ιταλικής εταιρείας, έχει στοιχεία και δυνατότητες σπορ μοτοσυκλέτας, κορυφαίο φινίρισμα και αξιοπρόσεκτες λεπτομέρειες, ενώ είναι το μοναδικό της κατηγορίας με ανεστραμμένο πιρούνι!

Το design του RCX 185i ABS είναι με διαφορά το πιο σύγχρονο και sport της κατηγορίας, με προτεταμένο ρύγχος, ανασηκωμένη και λιτή ουρά, επιθετικά DRL φώτα στην ποδιά που θυμίζουν τα γνωστά custom “Angel Eyes” και LED προβολέα σε στιλ… transformer. Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι και τα όμορφα “σιρίτια” στις ζάντες με το λογότυπο RCX, το ανάγλυφο σήμα της Benelli μπροστά στη μάσκα, αλλά και το ιδιαίτερα χρώμα του κινητήρα με τα βουρτσισμένα καπάκια, που δίνουν άμεσα στον παρατηρητή το μήνυμα πως αυτό δεν είναι ένα ακόμα μοτέρ παπιού “της σειράς”.

Η καρδιά του RCX 185i είναι αυτός ακριβώς ο δυνατός υγρόψυκτος και ψεκαστός, τετράχρονος μονοκύλινδρος κινητήρας των 174 κ.εκ., με δύο εκκεντροφόρους, τέσσερις βαλβίδες και τρία μπουζί για βελτιστοποίηση της καύσης, αύξηση της απόδοσης και μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. H μέγιστη απόδοση των 18 hp στις 9.500 στροφές και του 1.54 kgm ροπής στις 6.000 στροφές, χαρίζουν στο RCX επιδόσεις που του δίνουν τη δυνατότητα κίνησης ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας -η Benelli κάνει λόγο για τελική ταχύτητα 120 χλμ/ώρα, ενώ η εκκίνηση του RCX γίνεται αποκλειστικά με μίζα.

Για τη βέλτιστη εκμετάλλευση της δύναμης το κιβώτιο είναι εξατάχυτο, ενώ ένα ακόμη σημείο που θυμίζει μοτοσυκλέτα και προσφέρει καλύτερο έλεγχο της απόδοσης, είναι η μανέτα του συμπλέκτη στο χέρι. Το τελευταίο χαρακτηριστικό είναι που διαφοροποιεί στον μεγαλύτερο βαθμό το RCX από τα “κοινά” παπιά, ένα χαρακτηριστικό που θα ενθουσιάσει τους λάτρεις των επιδόσεων.

Και αφού μιλάμε για επιδόσεις δεν θα μπορούσαμε να μη σχολιάσουμε το σεβαστών διαστάσεων ανεστραμμένο πιρούνι και το μονό πίσω αμορτισέρ, που χαρίζουν στο RCX κράτημα που κανένα “παραδοσιακό” παπί δεν μπορεί να ονειρευτεί.

Παράλληλα με το κορυφαίο κράτημα και τις δυνατές επιδόσεις, το RCX έχει ήδη αποδείξει και την αξιοπιστία του πριν φτάσει στη Euro 5 έκδοση που διατίθεται στην ελληνική αγορά, καθώς το σούπερ-παπί της Benelli κυκλοφορεί εδώ και χρόνια στις μεγάλες ασιατικές αγορές, όπου και αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα και πιο καλοπουλημένα παπιά.

Στους χυτούς τροχούς των 17 ιντσών με τα 6 μπράτσα βρίσκουμε δυο δισκόφρενα τύπου μαργαρίτας, με το μπροστά να έχει διάμετρο 240 mm, και το πίσω 220 mm, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκεται δικάναλο ABS.

Το μικρό βάρος των 126 κιλών και η χαμηλή σέλα των 787 mm κάνουν την οδήγηση του RCX παιχνιδάκι ακόμα και από τα χαμηλά αναστήματα, ενώ η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα εξαιρετικά 160 mm, κάτι που σημαίνει πως δύσκολα θα βρει κάτω όταν κατεβαίνετε κάποιο πεζοδρόμιο.

Το μέγιστο φορτίο του RCX φτάνει τα 184 κιλά -δυο μεγαλόσωμοι αναβάτες- ενώ το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4,8 λίτρων και μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση των 2 λίτρων στα 100 χλμ. (μετρήσεις WMTC) προσφέρει μεγάλη αυτονομία.

Οι διακόπτες είναι καλαίσθητοι και εργονομικοί ενώ στα όργανα βρίσκουμε μια ψηφιακή LCD οθόνη οργάνων με ενδείξεις ταχύμετρου, στροφόμετρου, ταχύτητας κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, βολτόμετρου, ρολογιού, δυο μερικών και ενός ολικού χιλιομετρητή.

Η σέλα είναι δυο επιπέδων, με τον συνεπιβάτη να έχει στη διάθεση του και χειρολαβές, ενώ στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνεται τόσο πλαϊνό όσο και διπλό σταντ.

Το νέο παπί της Benelli διατίθεται σε μαύρο, λευκό και γκρι χρώμα.

ειδήσεις τώραμοτοσικλέταΠαπίμοτοσικλέτες