Moto|17.09.2023 08:10

Aprilia RS 457 – Νέα supersport μοτοσυκλέτα για το 2024

Μπάμπης Μέντης
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Το εργοστάσιο του Noale παρουσίασε τη νέα supersport μοτοσυκλέτα, RS 457, με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, στοχεύοντας την κορυφή της Α2 κατηγορίας διπλωμάτων. Όσον αφορά τα μοντέλα που απευθύνονται στους κατόχους διπλώματος Α2, το RS 457 έχει την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο, με ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων και εμφάνιση που παραπέμπει στα μεγαλύτερα RS 660 και RSV4.

Πίσω στο 2020 η Aprilia ξεκίνησε την σύγχρονη ιστορία κατασκευής μεσαίου κυβισμού sport μοντέλων δρόμου, παρουσιάζοντας το RS 660. Αυτό, όπως δηλώνει η εταιρεία, έχει αυτή την στιγμή σημειώσει τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων στις sport μοτοσυκλέτες. Αν και το RS 660 κατάφερε να δελεάσει αρκετούς αναβάτες, που σε άλλη περίπτωση θα αγόραζαν κάποιο τετρακύλινδρο supersport 600 κυβικών, ή ακόμα και ένα τετρακύλινδρο των 1.000 κυβικών, δεν είχε μέχρι τώρα κάποια αντίστοιχη πρόταση για την Α2 κατηγορία διπλωμάτων. Έτσι, αυτή η σεβαστών διαστάσεων κατηγορία παρέμενε ανεκμετάλλευτη, με το RS 125 να μην μπορεί, όπως είναι λογικό, να καλύψει τις απαιτήσεις της. Γι’ αυτό και γεννήθηκε το RS 457, το οποίο πριν την παρουσίασή του εικαζόταν ότι θα αποκαλείται RS 440.

O τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας χρησιμοποιεί τεχνολογία ψεκασμού για την παροχή καυσίμου, ενώ αποτελεί φέρων τμήμα του πλαισίου. Διαθέτει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, έχοντας μέγιστη απόδοση 47 ίππων. Το βάρος ανακοινώνεται στα 159 στεγνά κιλά, που μεταφράζονται σε 175 γεμάτα.

Τα clip-on εδράζονται πάνω από την άνω τιμονόπλακα, καθιστώντας εύκολη την καθημερινή μετακίνηση, με την στάση σώματος αναβάτη να μην ρίχνει πολύ βάρος στους καρπούς. Παρ’ όλ’ αυτά, ο σχεδιασμός της RS 457 είναι σπορ, ακολουθώντας τα πρότυπα του RS 660.

Διαθέτει διπλό μπροστινό φαίρινγκ, ενώ κάτω από τους προβολείς βρίσκεται ένα αεροδυναμικό φτερό, εμπνευσμένο από εκείνο του αγωνιστικού πρωτότυπου στα MotoGP, RS-GP! Ο χαρακτηριστικός τριπλός προβολέας, που συνοδεύει όλες τις RS, βρίσκεται φυσικά και εδώ, όπως και το αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών. Το ίδιο ισχύει και για το κυρτό ψαλίδι, το οποίο είναι από ατσάλι και όχι από αλουμίνιο, όπως στις υπόλοιπες RS. Εντύπωση προκαλεί η έλλειψη τελικού εξάτμισης, με την 2 σε 1 εξάτμιση να βγαίνει κάτω από τον κινητήρα, στα πρότυπα των KTM RC390, προηγούμενης γενιάς.

Στον τομέα των αναρτήσεων το RS 457 εφοδιάζεται με ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 41mm και διαδρομής 120mm, το οποίο συνεργάζεται με μονό αμορτισέρ πίσω διαδρομής 130mm. Για λόγους κόστους και ανταγωνιστικής τελικής τιμής, οι αναρτήσεις ρυθμίζονται μόνο ως προς την προφόρτιση.

Στα φρένα, υπάρχει ένας δίσκος 320mm μπροστά με ακτινικά τοποθετημένη δαγκάνα 4 εμβόλων της ByBre και ένας πίσω 220mm. Το δικάναλο ABS είναι ρυθμιζόμενο σε 2 επίπεδα παρεμβατικότητας, ενώ ο αναβάτης μπορεί και να το απενεργοποιήσει στον πίσω τροχό, αν το επιθυμεί. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών μπροστά και πίσω, με διαστάσεις ελαστικών 110/70 και 150/60, αντίστοιχα.

Την πληροφόρηση του αναβάτη αναλαμβάνει μία έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών, ενώ για την περιήγησή του στο μενού, υπάρχουν διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό. Μέσω αυτών, γίνονται οι ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που διαθέτει το RS 457 χάρη στην Ride-by-Wire γκαζιέρα. Αυτά αποτελούνται από 3 Riding Modes και traction control 3 σταδίων, με δυνατότητα απενεργοποίησης, ενώ το quickshifter διατίθεται στον έξτρα εξοπλισμό.