Moto|05.10.2023 08:10

Triumph Scrambler 1200 XE & X 2024 - Ανανέωση XE και προσθήκη φθηνότερης έκδοσης X

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler
Scrambler

Για το 2024, η Triumph θέλει να διευρύνει τη μερίδα του κοινού στο οποίο απευθύνεται η οικογένεια Scrambler, ανανεώνοντας την ήδη γνωστή έκδοση XE και παρουσιάζοντας ταυτόχρονα μία νέα, πιο οικονομική μοτοσικλέτα που ακούει στο όνομα Scrambler 1200 X.

Scrambler 1200 XE

Ξεκινώντας από την έκδοση XE, ο Βρετανός κατασκευαστής προχώρησε σε μικρή ανανέωση για τη νέα χρονιά. Έτσι, ο τετράχρονος, υγρόψυκτος δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1.200 κυβικών, με 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, διατηρεί την απόδοση των 90 ίππων στις 7.000 στροφές και των 11,21 χιλιογραμμόμετρων ροπής στις μόλις 4.250 στροφές. Αλλαγές, ωστόσο, εντοπίζονται σε εισαγωγή και εξάτμιση, με την Triumph να αναφέρει βελτιωμένο άπλωμα της ροπής στις υψηλές στροφές, από τις 5.000 στροφές και πάνω. Ένα ακόμη αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών είναι και η έλευση της μέγιστης ισχύος και ροπής 250 στροφές νωρίτερα, από το προηγούμενο μοντέλο.

Οι αναρτήσεις του Scrambler 1200 XE, είναι νέες και έρχονται από την Marzocchi, τόσο μπροστά όσο και πίσω, αντικαθιστώντας τις Showa και Ohlins, αντίστοιχα. Μιλάμε για ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 45mm, με διαδρομή 250mm, και για δύο αμορτισέρ πίσω με ίδια διαδρομή, και πλήρεις ρυθμίσεις. Το αλουμινένιο ψαλίδι στην έκδοση XE είναι 32mm μακρύτερο από της X, για καλύτερη συμπεριφορά στο χώμα, φτάνοντας τα 579mm, με το μεταξόνιο να παραμένει ως είχε, στα 1.570mm.

Στα φρένα, μπροστά έχουμε δύο δισκόφρενα 320mm με ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema M4.30. Πίσω την πέδηση έχει αναλάβει η Nissin με μία δαγκάνα να πιάνει σε δίσκο 255mm. Όπως απαιτούν οι Euro5 προδιαγραφές, το ABS ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Tourance της Metzeler.

Ο βασικός εξοπλισμός του Scrambler 1200 XE περιλαμβάνει τέσσερα Riding Modes (Sport, Rain, Off-Road, Off-Road Pro) συν ένα ακόμα, στο οποίο ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει τις εκάστοτε παραμέτρους όπως θέλει. Την πληροφόρησή του αναλαμβάνει μία έγχρωμη TFT οθόνη, η οποία έχει δυνατότητα συνδεσιμότητας μέσω Bluetooth με το smartphone του αναβάτη. Όσον αφορά τα φωτιστικά σώματα, είναι όλα τεχνολογίας LED.

Η τιμή του νέου Scrambler 1200 XE ανέρχεται στα 17.295€, ενώ η Triumph έχει ήδη δημιουργήσει έναν κατάλογο επίσημων αξεσουάρ, προκειμένου ο κάθε ιδιοκτήτης να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα του.

Scrambler 1200 X

Για το 2024 η Triumph παρουσιάζει τη νέα και οικονομικότερη έκδοση Scrambler 1200 X, η οποία κοστίζει 1.600€ λιγότερα, με την τιμή της να φτάνει τα 15.695€, έχοντας ταυτόχρονα και περισσότερο ασφάλτινο προσανατολισμό από την ακριβότερη έκδοση XE. Ο κινητήρας, το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο, οι ακτινωτοί τροχοί των 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω, όπως και το ρεζερβουάρ των 15 λίτρων παραμένουν κοινά με την έκδοση XE.

Οι αναρτήσεις είναι και εδώ της Marzocchi, χωρίς όμως να έχουν το εύρος ρυθμίσεων που συναντάται στην XE, αλλά ούτε και την ανάλογη διαδρομή. Έτσι, το Scrambler 1200 X έχει ένα μη ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45mm, με διαδρομή 170mm, ενώ τα δύο αμορτισέρ πίσω, με ίδια διαδρομή, ρυθμίζονται μόνο ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων.

Διαφορετικό είναι και το τιμόνι, όπου στο Scrambler 1200 X είναι 65mm στενότερο, προδίδοντας και τους ασφάλτινους στόχους του. Παράλληλα, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Metzeler Karoo Street, τονίζουν περισσότερο τον πιο ασφάλτινο προσανατολισμό του Scrambler 1200 X, σε σχέση με τα Tourance της ίδιας εταιρείας, που φοράει η έκδοση XE.

Ο τομέας της πέδησης αποτελεί ένα ακόμα σημείο διαφοροποίησης μεταξύ των δύο εκδόσεων. Έτσι στο Scrambler 1200 X, η Nissin έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου το πακέτο των φρένων, με δύο δισκόφρενα 310mm με δαγκάνες δύο εμβόλων, μπροστά, και ένα δισκόφρενο 255mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, πίσω. Όπως είναι φυσικό, το δικάναλο ABS αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού.

Η σέλα είναι χαμηλότερη σε ύψος, στα 820mm, από τα 870mm του XE, διευκολύνοντας τους πιο βραχύσωμους αναβάτες. Στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχει η επιλογή για ακόμα χαμηλότερη, στα 795mm. Το μεταξόνιο ανακοινώνεται στα 1.525mm, 45mm κοντύτερο από την XE. To Scrambler 1200 X είναι επίσης ελαφρύτερο κατά δύο κιλά, με το βάρος που ανακοινώνει η Triumph να σταματάει την ζυγαριά στα 228 γεμάτα κιλά -230 γεμάτα κιλά για το XE.

Η έγχρωμη TFT οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας, παραμένει και στην έκδοση X. Ωστόσο εδώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών Riding Modes, καθώς το Off-Road Pro, που απενεργοποιεί το ABS και το traction control στον πίσω τροχό, απουσιάζει. Τα φωτιστικά σώματα είναι και εδώ όλα τεχνολογίας LED, ενώ η Triumph έχει φροντίσει να υπάρχει εκτενής κατάλογος επίσημων αξεσουάρ και για την έκδοση X.

Οι δύο εκδόσεις του Scrambler 1.200 αναμένεται να βρεθούν στις αντιπροσωπείες, τον Ιανουάριο του 2024.

μοτοσικλέταειδήσεις τώρα