Moto|25.10.2023 08:10

MotoGP Αυστραλίας: Πλούσιο θέαμα, με παρθενική νίκη Zarco

Θάνος Αμβροσιάδης-Φελούκας
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Ο κύριος αγώνας, που στο Philip Island διεξήχθη το Σάββατο λόγω καιρού, αντί για την Κυριακή, είχε έντονο θέαμα με τον Zarco να παίρνει την πρώτη του νίκη στην μεγάλη κατηγορία, ενώ ο Martin δεν κατάφερε να μειώσει την διαφορά του από τον πρωτοπόρο, Bagnaia.

Αγώνας Σαββάτου: Πρώτη νίκη για Zarco, σε δραματικό αγώνα

Αναμφίβολα δεν υπάρχει φίλαθλος που να μην στεναχωριέται για την τύχη του Martin στην Αυστραλία, με τον Ισπανό να χαντακώνεται από λάθος επιλογή μαλακού πίσω ελαστικού. Από την άλλη, οι οπαδοί του Bagnaia όπως είναι φυσικό είναι χαρούμενοι με την εξέλιξη, καθώς από εκεί που ο Ιταλός βρισκόταν να προηγείται οριακά από τον Martin, κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά μεταξύ τους στο Πρωτάθλημα στους 27 βαθμούς!

Όπως είχε ήδη κάνει φανερό η κατάταξη για την εκκίνηση, ο αγώνας ξεκίνησε πολύ δυναμικά, με τους λίγους αναβάτες που είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα για το πίσω ελαστικό να πιέζουν από την αρχή προκειμένου να κάνουν την διαφορά, πριν πέσει η απόδοσή του. Ο Martin ήταν ένας από αυτούς και εξαφανίστηκε διατηρώντας σταθερή διαφορά έναντι της KTM του Binder.

Οι πρώτοι γύροι είχαν έντονο ενδιαφέρον για τις πιο πίσω θέσεις κυρίως με τον Marc Marquez, ο οποίος πάλευε με οποιονδήποτε είχε μπροστά του, ενώ ταυτόχρονα αμυνόταν της θέσης του. Είναι με διαφορά η καλύτερα τοποθετημένη μοτοσυκλέτα ιαπωνικού εργοστασίου, κάτι που δείχνει και το τεράστιο πρόβλημα που θα υπάρξει από την επόμενη σεζόν, όταν και αυτός πάει στη δορυφορική Gresini Racing με Ducati. Ο Marquez δεν θα ξέφευγε από την “cancel” κουλτούρα που έχει η δημιουργήσει η εποχή των κοινωνικών δικτύων, με τη διάθεση του κόσμου για την αποκαθήλωση ενός ειδώλου να είναι ανάλογη με την πορεία του για να καθιερωθεί ως τέτοιο. Αυτή την στιγμή, όμως, δεν υπάρχει κανένας άλλος που να καταβάλει τόσο μεγάλη προσπάθεια με μοτοσυκλέτα που έχει τέτοια διαφορά. Την πραγματικότητα αυτή ανέδειξε σε υπερθετικό βαθμό και η πτώση του Mir στο Philip Island, η οποία προκλήθηκε από τον Luca Marini σε ένα συμβάν που οι αγωνοδίκες εξέτασαν και έκριναν ως καθαρά αγωνιστικό.

Για το πρώτο ένα τρίτο του αγώνα οι αναβάτες που πάλευαν για την τελευταία θέση του βάθρου και μέχρι την όγδοη προσέφεραν πλούσιο θέαμα. Βοήθησαν έτσι και όσους από την Ευρώπη επέλεξαν να ξυπνήσουν νωρίς για να τον παρακολουθήσουν, να κρατήσουν τα μάτια τους ανοιχτά.

Ο Bagnaia γρήγορα έμεινε στην τρίτη θέση και μάλιστα έχοντας διαφορά από τον δεύτερο Binder, ενώ πίσω του τον κυνηγούσε ο Di Giannantonio. Ο αναβάτης της Gresini δεν θα έμενε για πολύ εκεί, καθώς ήδη από τον 3ο γύρο θα περάσει τον Bagnaia, αφήνοντάς τον στην 4η θέση.

Ο Miller ξεκίνησε πολύ καλά από τις πίσω θέσεις και πίεζε τον Zarco που βρισκόταν μπροστά του, ενώ πίσω του είχε τον Marc Marquez με τον οποίο θα πάλευε χαρίζοντας θέαμα. Ακολουθούσαν ο Aleix Espargaro και ο Alex Marquez, που στο τέλος θα τον περνούσαν όλοι. Μέχρι να γίνει όμως αυτό, στα μέσα του αγώνα, η μάχη ήταν έντονη με συνεχείς προσπεράσεις προσφέροντας πλούσιο θέαμα.

Ο Zarco έμενε στη θέση του, παρακολουθώντας τον Bagnaia, ενώ όπως δήλωσε ο ίδιος αργότερα, περίμενε να δει τι θα γίνει με τα ελαστικά. Την ίδια στιγμή ο Martin από την 1η θέση ανέβαζε τη διαφορά, εξυπηρετώντας τον σκοπό του που ήταν να τον βοηθήσει για το τέλος του αγώνα, όταν η μαλακή γόμα θα έχανε την απόδοσή της εξαιτίας της φθοράς. Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, ήταν μία καλή επιλογή για τον αγώνα Sprint, την Κυριακή, όχι όμως και για τον κανονικής διάρκειας. Στην περίπτωση που το πρόγραμμα δεν μεταβαλλόταν, ίσως ο Martin να μην έκανε την ίδια επιλογή, αφού πρώτα θα είχε δει πόσο θα άντεχε το μαλακό ελαστικό, σε έναν αγώνα με τους μισούς γύρους του βασικού.

Πίσω από τον Ισπανό καμία θέση δεν έχει κλειδώσει, με τον Binder να δέχεται επίθεση αλλά και τον Zarco να πιέζει τον Bagnaia. Η τετράδα που έχει δημιουργηθεί εκείνη την στιγμή απέχει ταυτόχρονα και από τον πρώτη, αλλά και από τον Miller που στον 18ο γύρο βρισκόταν στην 6η θέση. Μία θέση που άλλαζε συνεχώς χέρια, προσφέροντας άφθονο θέαμα.

Με τρεις γύρους να απομένουν για την καρό σημαία, στην 6η θέση βρίσκεται ο Aleix Espargaro παίζοντας συνέχεια με τον Miller, με τους δύο να έχουν ξεκινήσει στραβά ήδη από τις κατατακτήριες δοκιμές. Πίσω τους είναι ο Alex Marquez, με τον Marc να είναι εκτός 12άδας μετά τις επιθέσεις των Bezzecchi, Bastianini, Vinales και Luca Marini. Γρήγορα ο Miller περνάει στην 9η θέση, όπου μπροστά του γίνεται χαμός.

Ο Zarco θα περάσει τελικά τον Bagnaia, με την διαφορά από τον Martin να έχει πλέον φτάσει στα 1,2 δευτερόλεπτα, ενώ μειώνεται ταχύτατα με δύο γύρους ακόμα να απομένουν για την ολοκλήρωση του αγώνα. Στη δεύτερη θέση γίνεται μάχη, με τον Binder να χάνει δύο θέσεις την ίδια στιγμή, καθώς ο Zarco που τον πιέζει περνάει μπροστά του, φέρνοντας μαζί και τον Bagnaia. Φτάνοντας στον τελευταίο γύρο, καμία θέση του βάθρου δεν είναι ασφαλής, με τον Zarco να έχει φτάσει στον τροχό του Martin περνώντας τον και αναγκάζοντάς τον να ανοίξει γραμμή. Μαζί ανοίγει και τον δρόμο για να τον περάσει και ο κύριος αντίπαλος στο πρωτάθλημα, ο Bagnaia. Στην επόμενη στροφή ακολουθεί ο Di Giannantonio, ενώ λίγο αργότερα κάνει την κίνησή του και ο Binder. Από εκεί που οδηγούσε τον αγώνα, ο Martin βρίσκεται ξαφνικά 5ος. Έτσι, αντί να μειώσει, αυξάνει τελικά την διαφορά στο Πρωτάθλημα, εις βάρος του!

Κανείς δεν μπορεί να προσάψει κάτι μεμπτό στον Zarco. Αν δεν ήταν αυτός, θα ήταν κάποιος άλλος που θα τον περνούσε. Επίσης, είναι και η παρθενική του νίκη στα MotoGP, μία ευκαιρία που κανένας αναβάτης δεν αφήνει να περάσει. Πόσο μάλλον όταν στο τέλος της σεζόν αλλάζει μοτοσυκλέτα και ομάδα, στενεύοντας τα περιθώρια για να καταφέρει μία νίκη με Ducati, ενώ μπορεί και να μην υπάρξει άλλη τέτοια ευκαιρία.

Ο Bagnaia δήλωσε ότι το έβλεπε να συμβαίνει, έβλεπε το βάθρο μπροστά του, χωρίς να μπορεί να δει τι φαίνεται προς τα έξω. Ότι δηλαδή έχει σοβαρό πρόβλημα. Το Philip Island ήταν η πίστα που έδωσε και το πρώτο βάθρο στον Di Giannantonio, ο οποίος επίσης μπορεί να μην έχει ξανά την ευκαιρία για κάτι τέτοιο. Στο τέλος όλοι πήραν αυτό που ήθελαν, εκτός φυσικά του Martin, ενώ η ακύρωση του Sprint την Κυριακή, μείωσε κι άλλο τις πιθανότητές του για το πρωτάθλημα.

Αποτελέσματα αγώνα Σαββάτου:

Θέση

Ν#

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος/Διαφ.

1

5

Johann Zarco

Ducati

40:39.4460

2

1

Francesco Bagnaia

Ducati

0.201

3

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

0.477

4

33

Brad Binder

KTM

0.816

5

89

Jorge Martin

Ducati

1.008

6

72

Marco Bezzecchi

Ducati

8.827

7

43

Jack Miller

KTM

9.283

8

41

Aleix Espargaro

Aprilia

9.387

9

73

Alex Marquez

Ducati

9.696

10

23

Enea Bastianini

Ducati

12.523

11

12

Maverick Vinales

Aprilia

13.992

12

10

Luca Marini

Ducati

17.078

13

88

Miguel Oliveira

Aprilia

19.443

14

20

Fabio Quartararo

Yamaha

20.949

15

93

Marc Marquez

Honda

21.118

16

25

Raul Fernandez

Aprilia

32.538

17

21

Franco Morbidelli

Yamaha

37.663

18

44

Pol Espargaro

KTM

37.668

19

30

Takaaki Nakagami

Honda

37.758

Πτώσεις

37

Augusto Fernandez

KTM

18:09.9270

36

Joan Mir

Honda

15:09.7770

Αγώνας Sprint: Ακύρωση λόγω καιρού, με τον Bagnaia να ωφελείται περισσότερο

Οι υπεύθυνοι της διοργάνωσης είχαν ήδη από την Πέμπτη στα χέρια τους τις καιρικές προγνώσεις του τριημέρου, οι οποίες για την Κυριακή έδιναν έντονους ανέμους και δυνατή βροχή. Έτσι, αποφάσισαν να μεταφέρουν τον Sprint την Κυριακή και τον κύριο αγώνα των 27 γύρων το Σάββατο, μετά τα προκριματικά.

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η απόφαση αυτή ήταν σωστή, καθώς η πρόβλεψη για δυνατό αέρα -σε μία πίστα που φημίζεται για τους ανέμους της- και βροχή, βγήκε σωστή. Αν δεν είχε γίνει αυτή η αλλαγή, τότε ο βασικός αγώνας θα χανόταν, καθώς οι ριπές αέρα θέτουν ζήτημα ασφαλείας.

Ο αγώνας της Moto3 διεξήχθη κανονικά, σε βρεγμένη πίστα. Για την Moto2, ωστόσο, χρειάστηκε να βγει η κόκκινη σημαία, καθώς ο άνεμος ήταν τόσο δυνατός σε μερικά σημεία, που έβγαζε τις μοτοσυκλέτες εκτός ορίων πίστας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν είναι ο σταθερά δυνατός αέρας, αλλά οι ριπές που σε κάποια σημεία ταξίδευαν, μαζί με την βροχή, και την θάλασσα…

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγοι θεατές ανέβηκαν στις κερκίδες για να παρακολουθήσουν τους αγώνες της Moto3 και της Moto2, ενώ παρέμειναν εκεί μέχρι να έρθει η επίσημη οριστική ακύρωση του Sprint. Μία ηρωική στάση που αναγνώρισαν αρκετοί αναβάτες, όπως ο Bagnaia και ο Miller, οι οποίοι πήγαν κοντά τους για να τους χαιρετίσουν.

Η εξέλιξη αυτή στον γύρο της Αυστραλίας βρίσκει περισσότερο ευνοημένο τον Bagnaia, καθώς ο Martin, που βρέθηκε να έχει μία από τις πιο σύντομες πρωτιές στην πορεία για τον τίτλο, έχει πλέον ακόμα πιο στενά περιθώρια.

Αυστραλίαειδήσεις τώραMoto GP