Moto|07.12.2023 08:10

Suzuki V-Strom 800: Οι πρώτες εντυπώσεις από την οδήγηση της οικονομικότερης έκδοσης του Ιαπωνικού On-Off

Newsroom
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά

Η Suzuki είχε ήδη υποσχεθεί αρκετό καιρό πριν την μεγαλύτερη έκθεση μοτοσυκλέτας, την EICMA 2023 η οποία όπως κάθε χρόνο διεξήχθη στο Μιλάνο, ότι για το 2024 η γκάμα της θα περιελάμβανε και μία νέα έκδοση του V-Strom 800, με χαμηλότερο κόστος απόκτησης από την DE. Η υπόσχεση της έγινε πράξη, και εμείς οδηγήσαμε το νέο V-Strom 800 με τον 19άρη μπροστινό τροχό και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Η αλήθεια είναι ότι πλέον τα εργοστάσια έχουν φτάσει στο σημείο να κατασκευάζουν on-off για αναβάτες του Dakar, ή όσους έχουν ανάλογες ικανότητες και… ύψος. Επομένως ο όρος “οικονομικότερο” (σ.σ. ή φθηνότερο) μεταφράζεται από το κοινό ως “χειρότερο”, που συνεπάγεται χειρότερες αναρτήσεις, φρένα, λάστιχα και ζάντες, εξοπλισμό άνεσης, τεχνολογίας και πάει λέγοντας. Ούτε οι πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά, όταν ήρθαν στην δημοσιότητα για πρώτη φορά, άλλαξαν αυτή την νοοτροπία ιδιαίτερα.

Αυτό που ουσιαστικά φαινόταν να έχουν κάνει ήταν να έχουν πάρει την έκδοση DE και να την έχουν “γδύσει”, προκειμένου να δημιουργήσουν μία μοτοσυκλέτα πιο κοντά στο Honda XL750 Transalp, με τον σπαρτιάτικο εξοπλισμό. Αυτή ήταν η πεποίθηση όσων είδαν απλώς τη νέα μοτοσυκλέτα της Suzuki, βγάζοντας συμπεράσματα πριν ακόμα τη δουν από κοντά -πόσο μάλλον να την οδηγήσουν. Και εκεί τελειώνει η κριτική τους. Τα πράγματα, ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση είναι εντελώς διαφορετικά, και το MOTO πήρε το νέο V-Strom 800, χωρίς το “DE” και με μπροστινό τροχό 19 ιντσών, για να το δοκιμάσει και να το εξετάσει ενδελεχώς. Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα με διαφορετικό πεδίο χρήσης, όχι απλώς μία φθηνότερη έκδοση.

Το MOTO έχει ήδη συγκρίνει το V-Strom 800 DE με το XL750 Transalp της Honda, τον πιο κοντινό ανταγωνιστή του, αναδεικνύοντας ότι η Suzuki έφτιαξε την DE με γνώμονα και επίκεντρο την εκτός δρόμου χρήση, απέχοντας και από τις δύο εκδόσεις V-Strom 650/XT, που μέχρι πρότινος ήταν οι μοναδικές επιλογές της Suzuki στα μεσαία κυβικά των on-off. Με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και πλούσιο εξοπλισμό, η έκδοση DE προορίζεται για τις βουνοκορφές και τους δύσβατους χωματόδρομους, που όμως φέρνει κάποιους συμβιβασμούς στην καθημερινή μετακίνηση. Λογικό, καθώς δεν γίνεται μία μοτοσυκλέτα να τα έχει όλα. Σε κάποιον τομέα θα είναι καλύτερη ή ακόμα και θα αριστεύει, όμως σε κάποιον άλλο θα απαιτεί παραχωρήσεις.

Ο βασικός λόγος που η Suzuki V-Strom 650 πρώτης γενιάς σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία στην ελληνική αγορά ήταν ξεκάθαρα οι ικανότητές της στην άσφαλτο. Οι χυτοί αλουμινένιοι τροχοί και τα street ελαστικά, χάριζαν σταθερότητα και ασφάλεια στις υψηλές ταχύτητες, χωρίς να επηρεάζει ιδιαίτερα την κατάσταση το φόρτωμα της μοτοσυκλέτας. Μαζί με τη χαμηλή μεγάλη σέλα και το ογκώδες φαίρινγκ, που προστάτευε από τα στοιχεία της φύσης τον αναβάτη, την καθιστούσαν μία εξαιρετική επιλογή, ειδικά για τα δεδομένα της εποχής της.

Επομένως, γίνεται κατανοητό ότι το V-Strom 650 δεν ήταν το απόλυτο όπλο που θα επέλεγε κάποιος που θέλει περιπέτειες στα βουνά και τα λαγκάδια, αλλά απευθυνόταν σε αυτούς που κάνουν πολλά χιλιόμετρα στην άσφαλτο. Το ίδιο συμβαίνει και με το νέο V-Strom 800, με πιο πλούσιο όμως εξοπλισμό και με νέες, πιο εντυπωσιακές ικανότητες από τον πρόγονό του. Μία από αυτές είναι η δυνατότητα να στρίβει σαν ένα μονοκύλινδρο Supermoto!

Μεγάλο κομμάτι σε αυτό, και γενικότερα στην ευελιξία, παίζει η αλλαγή που έχει δεχθεί στη γεωμετρία και τις διαστάσεις, σε σχέση με το DE. Το τι αλλαγές έχουν γίνει ακριβώς, αλλά και το πώς αυτές επηρεάζουν την οδηγική εμπειρία, υπάρχουν στον ιστότοπο motomag.gr ΕΔΩ, ενώ η πλήρης δοκιμή θα ακολουθήσει σε επόμενο τεύχος του περιοδικού MOTO.

Στο άρθρο για τις πρώτες εντυπώσεις, μπορεί όποιος ενδιαφέρεται να δει ακόμη τις διαφορές σε αναρτήσεις, ηλεκτρονικά αλλά και τις ελλείψεις απέναντι στην ακριβότερη έκδοση DE. Εννοείται ότι καμία μοτοσυκλέτα δεν είναι τέλεια, όλες έχουν κάποια μειονεκτήματα και το Suzuki V-Strom 800 δεν αποτελεί εξαίρεση. Αυτά όμως μαζί με πολλά ακόμα στοιχεία θα δημοσιευτούν σε επόμενο τεύχος του MOTO, αφού πρώτα περάσει τις απαραίτητες δοκιμασίες στην πολυήμερη δοκιμή που θα υποβληθεί, όπως συμβαίνει με κάθε μοτοσυκλέτα που έρχεται στο περιοδικό.

μοτοσικλέταSuzukiμηχανήειδήσεις τώρα