Moto|17.02.2024 07:20

Δοκιμή Benelli TRK 702: Ολοκληρωμένο crossover στη σωστή τιμή

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
Δοκιμή Benelli TRK 702 (gallery)
Δοκιμή Benelli TRK 702 (gallery)

To Benelli TRK 702 θα ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος των crossover μοτοσυκλετών, για τον ολοκληρωμένο, απροβλημάτιστο και απίστευτα φιλικό χαρακτήρα του, ενώ την ίδια στιγμή η σωστή τιμή απόκτησης αυξάνει την πεποίθηση του ιδιοκτήτη ότι έχει κάνει τη σωστή επιλογή.

Το TRK 702 έχει λιτό εξοπλισμό, με θερμαινόμενα grip και σέλες, σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών TPMS, δυνατότητες πλοήγησης, Traction Control, Ride Modes, ρυθμιζόμενη ζελατίνα κ.α. να απουσιάζουν από τον βασικό εξοπλισμό. Στον πίσω τροχό του φτάνουν 56,92 ίπποι, νούμερο που δεν εντυπωσιάζει, κρίνεται όμως απολύτως ικανοποιητικό για όλες τις χρήσεις. Κατά την διάρκεια της δοκιμής του MOTO εκτέλεσε με κορυφαίο τρόπο τις πολλές και διαφορετικές αποστολές που κλήθηκε να ολοκληρώσει, υιοθετώντας από την μία την προβιά ενός “παπιού 700 κυβικών” μέσα στην πόλη, ενώ από την άλλη μετατράπηκε σε τουριστικό και διασκεδαστικό μέσο εκμηδένισης αποστάσεων.

Όχι μόνο αυτό, αλλά η Benelli έδειξε να μαθαίνει από τα λάθη του παρελθόντος της, με το 702 να πατάει στην επιτυχημένη συνταγή του best-seller TRK 502, βελτιώνοντας όμως όλα τα σημεία που ο μικρότερος αδελφός υπολειπόταν. Η μεγάλη εξέλιξη στη συγκέντρωση των μαζών, κάνει το 702 να είναι σαφώς πιο ευέλικτο, πιο διαχειρίσιμο και πιο “μανιτζέβελο” από το 502, ανεξάρτητα από το ανάστημα του αναβάτη. Σε αντίθεση με το 502, η ισχύς του κινητήρα είναι πλέον στον σωστό δρόμο, με +17 ίππους και +30 χ.α.ω. τελικής ταχύτητας, με το 702 να είναι την ίδια στιγμή 10 κιλά ελαφρύτερο από τον μικρότερο αδελφό του! Κι όλα αυτά, έρχονται με μόλις 1.680€ περισσότερα στην τελική τιμή.

Επιθετική σχεδίαση

Οπτικά το TRK 702 έχει σαφώς πιο επιθετική σχεδίαση από το 502, με τις χυτές ζάντες των 17 ιντσών, τα ασφάλτινα ελαστικά και τις σφιχτές αναρτήσεις με τις μικρές διαδρομές, να δηλώνουν τον 100% ασφάλτινο προσανατολισμό του μοντέλου. Η αισθητική του 702 είναι όμορφη και αιχμηρή, με το ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα να είναι εκτεθειμένο στα βλέμματα, ενώ το κτηνώδες ανεστραμμένο πιρούνι εντυπωσιάζει με τα 50 χιλιοστά της διαμέτρου του. Το τελικό της εξάτμισης που βγαίνει ψηλά, συντελεί με την σειρά του στην εντυπωσιακή εικόνα. Ιδιαίτερα άκαμπτο φαίνεται το κουρμπαριστό ψαλίδι, με το πίσω ρυθμιζόμενο αμορτισέρ να καλύπτεται τόσο καλά πίσω από πλαστικά, που δεν φαίνεται καν!

Δύο είναι τα σημεία που κόβουν πόντους από την άνεση στην τουριστική χρήση της μοτοσυκλέτας. Η κοντή και στενή ζελατίνα δεν ρυθμίζεται, ενώ η σέλα του συνεπιβάτη θυμίζει αυτές των superbike μοντέλων, όντας πολύ ψηλά από το έδαφος. Αναμφίβολα χαρίζουν σπορ εμφάνιση, όμως η χρηστικότητά τους περιορίζει τα ταξίδια σε μονοκάβαλα, καθώς ναι μεν η ξεχωριστή σέλα του συνεπιβάτη είναι πιο άνετη απ’ όσο δείχνει, όχι όμως για μακρινά ταξίδια. Τα στοιχεία που εντυπωσιάζουν στον εξοπλισμό είναι οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων πάνω στους δύο δίσκους των 320 χιλιοστών μπροστά, οι χούφτες στο τιμόνι, οι ρυθμιζόμενες μανέτες, οι διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό, οι 2 θύρες USB και η TFT οθόνη 5 ιντσών. Η τελευταία έχει εξαιρετικό κοντράστ, που αποτρέπει τις αντανακλάσεις, είναι όμως σχετικά μικρή σε μέγεθος, με τις λυχνίες να εντοπίζονται σε μία ξεχωριστή μικρή οθόνη από πάνω της, ενώ trip computer και χιλιομετρητής ρεζέρβας απουσιάζουν από τις ενδείξεις. Αν και μπορεί να συνδεθεί με το smartphone του αναβάτη, οι λειτουργίες περιορίζονται στη διαχείριση της τηλεφωνίας, χωρίς δυνατότητες πλοήγησης.

Μαγική δουλειά που έχει γίνει για την συγκέντρωση των μαζών

Τα 230 γεμάτα κιλά της μοτοσυκλέτας θα εμφανιστούν μόνο στους στατικούς ελιγμούς με σβησμένο τον κινητήρα, ή στην απευκταία περίπτωση της πτώσης. Σε κάθε άλλε περίπτωση, ο αναβάτης αισθάνεται ότι το Benelli ζυγίζει κοντά στα… 150 κιλάκια! Εδώ φαίνεται και η μαγική δουλειά που έχει γίνει για την συγκέντρωση των μαζών κοντά στο γεωμετρικό κέντρο της μοτοσυκλέτας. Ακόμα κι ένας αναβάτης που ζυγίζει 60 κιλά δεν θα υποφέρει στο μποτιλιάρισμα, όπου μάλιστα θα διαπιστώσει πόσο αδιανόητα ευέλικτη είναι η μοτοσυκλέτα, “βάζοντας τα γυαλιά” σε μικρότερου κυβισμού δίκυκλα, τα οποία δεν θα πιστεύουν ότι το 702 είναι τόσο ικανό στους ελιγμούς, αφήνοντας πίσω του τους πάντες και τα πάντα! Ακούγεται απίθανο και δύσκολα το πιστεύει κανείς, όμως μία βόλτα με το 702 μέσα στην πόλη θα πείσει και τον πιο άπιστο, δείχνοντάς του από πρώτο χέρι πώς μία μοτοσυκλέτα των 230 κιλών μπορεί να βάλει τα γυαλιά σε άλλες των 150. Σε αυτό συμβάλουν το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, οι καθρέπτες που περνούν πάνω από αυτούς των αυτοκινήτων, ο άμεμπτος ψεκασμός, ο συμπλέκτης “πούπουλο” και το κιβώτιο “βούτυρο”.

Το ύψος της εξαιρετικά άνετης σέλας δεν θα προβληματίσει αναβάτες από 1,7μ. και πάνω, επιτρέποντάς τους να πατήσουν κάτω ολόκληρο το πέλμα του ποδιού τους, χωρίς να χρειαστεί να βγάλουν το σώμα τους από την σέλα. Ταυτόχρονα οι γωνίες σε γόνατα και αγκώνες είναι χαλαρές και άνετες. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι ιδανικά για απροβλημάτιστο commuting.

Σταθερή σαν... βράχος

Τα φρένα έχουν δύναμη και καλή αίσθηση, με μόνη παραφωνία το ABS, το οποίο επεμβαίνει νωρίς και στερεί τις κορυφαίες επιδόσεις που θα μπορούσαν να έχουν. Αν και οι αναρτήσεις είναι καλές, τους λείπουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που συναντώνται σε ακριβότερα σύνολα, κάτι που συμβαίνει και στο 502. Έτσι, στις μικρές ανωμαλίες, αν η μοτοσυκλέτα είναι πλαγιασμένη και περάσει πάνω από σαμαράκι ή λακκούβα θα ανασηκωθεί λίγο, αλλάζοντας πορεία. Δεν είναι κάποια δραματική αλλαγή, ούτε κάτι που θα ενοχλήσει τον αναβάτη, ενώ συνηθίζεται γρήγορα. Οι μικρές διαδρομές και η σφιχτή λειτουργία τόσο του πιρουνιού, όσο και του μονού αμορτισέρ πίσω, κάνουν τον αναβάτη να προσέχει από μακριά τις λακκούβες και τα σαμάρια, ώστε να τα αποφεύγει. Σε μεγαλύτερες ταχύτητες, οι αναρτήσεις αλλάζουν συμπεριφορά προς το καλύτερο, με τη μοτοσυκλέτα να μένει σταθερή σαν βράχος μέχρι και την τελική της, που σε ιδανικές συνθήκες θα ξεπεράσει τα 180 χ.α.ω στο κοντέρ, ενώ στην κατηφόρα μπορεί να φτάσει μέχρι και 205 χ.α.ω., με τους κραδασμούς και τις αναταράξεις να λάμπουν δια της απουσίας τους.

Εντός αστικών τειχών η ζελατίνα κάνει καλά τη δουλειά της, προστατεύοντας τον κορμό του αναβάτη, όμως για ταξίδια χρήζει αλλαγής, καθώς είναι μικρή, στενή και δεν ρυθμίζεται. Η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή, χωρίς να εντυπωσιάζει αλλά ούτε και να τρομάζει, με τη γραμμική απόδοση να βοηθάει στην σβέλτη κίνηση παντού, ταξιδεύοντας εύκολα και απροβλημάτιστα με ταχύτητες 140-160 χ.α.ω. Ταυτόχρονα, είναι και οικονομικός, με τη μέση κατανάλωση στα 5,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και μεγάλη αυτονομία, χάρη στο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων. Η έκτη σχέση έχει χαρακτηριστικά overdrive, βοηθώντας τη μοτοσυκλέτα να ταξιδεύει κρατώντας χαμηλά τις στροφές του κινητήρα, ενώ οι εξαιρετικοί σε μέγεθος και ορατότητα καθρέπτες, μαρτυρούν την απουσία κραδασμών σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου.

Σε διαδρομές με στροφές, το TRK 702 θα διασκεδάσει τον αναβάτη του, κρατώντας σβέλτο ρυθμό και με καλή αίσθηση πλαισίου και αναρτήσεων, ενώ θα προειδοποιήσει αρκετά πριν φτάσει στα όριά του. Όταν ο ρυθμός γίνει… φρενήρης, τότε το Benelli θα σηκώσει τα χέρια ψηλά, δείχνοντας με γλιστρήματα και με την κοφτή λειτουργία των αναρτήσεων ότι στόχος του δεν είναι να βάλει φωτιά στους ελληνικούς δρόμους, αλλά να κινηθεί σβέλτα προσφέροντας διασκέδαση. Η σούζα θα έρθει με συμπλέκτη και πρώτη σχέση στο κιβώτιο, όμως για να έχει διάρκεια οι αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στο ιδανικό σημείο με τη μοτοσυκλέτα να βρίσκεται κοντά στο κέντρο ισορροπίας.

 100% ασφάλτινες προδιαγραφές

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, ένας μικρός συντονισμός εμφανιζόταν στις 3.500 στροφές με κάποιο εξάρτημα να τρίζει ελαφρώς, ενώ υπήρχε ένα χαμηλής στάθμης στρίγκλισμα πίσω κατά το φρενάρισμα, το οποίο ίσως να οφειλόταν σε κάποια ασυμφωνία στα τακάκια. Αν και το ψηλά τοποθετημένο τελικό μπορεί να πλησιάζει τον συνεπιβάτη, όμως στην πράξη δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα επαφής / θερμότητας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Το καλοκαίρι που η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι ψηλά, ίσως να υπάρξουν κάποια παράπονα για την ζέστη που εκπέμπει. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει 100% ασφάλτινες προδιαγραφές και προσανατολισμό, ενώ για όσους αναζητούν κάτι για το χώμα υπάρχει η έκδοση TRK 702 X.

Οι σχεδιαστές του TRK 702 δεν είχαν διάθεση για υπερβολές σε εξοπλισμό και απόδοση, καταφέρνοντας να παρουσιάσουν μία ιδανικά ισορροπημένη μοτοσυκλέτα, που στοχεύει και σε αγοραστές με χαμηλό προϋπολογισμό, η οποία κερδίζει τον αναβάτη της όλο και περισσότερο, όσο την οδηγεί. Η τιμή των 7.980€ κρίνεται αξιόμαχη, απέναντι σε έναν ανταγωνισμό που ασκεί ασφυκτική πίεση. Απέναντι στα υπόλοιπα crossover, η Benelli έχει να προτάξει πέρα από τον άριστο οδηγικό χαρακτήρα, το μοναδικά επιθετικό σχεδιασμό και το ιταλικό όνομα που έχει γεννήσει και το best-seller, TRK 502, που σιγά-σιγά δίνει την θέση του ως νούμερο 1 στο TRK 702.

 

μηχανήειδήσειςειδήσεις τώραMotocross