Moto|28.03.2024 07:20

MotoGP Πορτογαλία: Vinales και Aprilia για πρώτη φορά μαζί στο πρώτο σκαλί του βάθρου, ξεφεύγει βαθμολογικά ο Martin

Κώστας Γκαζής
Σετ φωτογραφιών, σύρετε προς τα αριστερά
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)
MotoGP Πορτογαλία (gallery)

Η πίστα του Portimao στην Πορτογαλία, επεφύλασσε ένα δραματικό στο σύνολό του τριήμερο, με τον Vinales να καταφέρνει να πατήσει στο πρώτο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά με την Aprilia στον αγώνα Sprint, ενώ στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Marc Marquez, μόλις στον τρίτο του αγώνα με Ducati.

Το δράμα συνεχίστηκε και στον κυρίως αγώνα της Κυριακής, με τον Bagnaia να έχει μία καταστροφική εμφάνιση και τον Martin να παίρνει το προβάδισμα στην βαθμολογία. Εξαιρετική εμφάνιση στην Πορτογαλία για τον rookie, Pedro Acosta της GASGAS.

Αγώνας Sprint: O Vinales καταφέρνει να πάρει επιτέλους την νίκη, θεαματική μάχη για την δεύτερη θέση στο τέλος!

Η εκκίνηση του αγώνα Sprint βρίσκει τον Vinales να στρίβει πρώτος στην πρώτη στροφή. Μόλις, όμως στην δεύτερη στροφή, ο Miller χώθηκε από την εσωτερική, μην αφήνοντας περιθώρια στον αναβάτη της Aprilia. Τελικά, μετά από μία επαφή μεταξύ τους, ο αναβάτης της KTM είναι αυτός που θα περάσει μπροστά. Εξαιρετική ήταν η εκκίνηση και για τον Marc Marquez, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει γρήγορα μία θέση.

Από την άλλη, ο Bagnaia έχει μπει και αυτός στο κυνήγι του Miller, παίρνοντας την δεύτερη θέση από τον Vinales. Στην τέταρτη θέση, πίσω από τον Ισπανό, βρίσκεται ο poleman, Enea Bastianini, τον οποίο ακολουθεί ο Marc Marquez, αφού έχει περάσει και τον Martin. Πολύ κακή εκκίνηση είχε ο ταλαντούχος Pedro Acosta, ο οποίος από την 6η θέση έχει ήδη πέσει στην 11η!

Πριν καλά-καλά ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, ο Miller έχει καταφέρει να χτίσει μία μικρή διαφορά από τον Bagnaia που τον ακολουθεί. Ένα λάθος του Bastianini, θα τον αναγκάσει να ανοίξει την γραμμή του, με τον Marc Marquez που έχει κάνει αλματώδη πρόοδο, να μην αφήνει την ευκαιρία να πάει χαμένη και να περνάει στην τέταρτη θέση.

Κερδισμένος και ο Espargaro

Ένας ακόμα που καταφέρνει να κερδίσει γρήγορα 5 ολόκληρες θέσεις είναι ο Aleix Espargaro που έχει πλασαριστεί στην 8η, ενώ από την άλλη ο Bezzecchi έχει ακολουθήσει αντίστροφη πορεία, χάνοντας 6 θέσεις! Καλύτερα τοποθετημένος αναβάτης ιαπωνικού εργοστασίου εκείνη την στιγμή ήταν ο Quartararo στην… 11η θέση, με την Honda να έχει τον Zarco στην 17η.

Στο μεταξύ, ο Miller έχει χάσει την μικρή διαφορά που είχε με τον Bagnaia, ενώ ο Marquez συνεχίζει να ανεβάζει ρυθμό, περνώντας και τον Vinales για να πάρει την τρίτη θέση! Μπροστά του βρίσκονται οι Bagnaia και Miller. Στις πιο πίσω θέσεις, Martin και Bastianini δίνουν σκληρή μάχη, με τελικό νικητή τον αναβάτη της Prima Pramac, ο οποίος περνά στην 5η θέση, με τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati να δείχνει ότι πάσχει ακόμα στις μάχες του αγώνα.

Τελικά, 10 γύρους πριν το τέλος, ο Bagnaia καταφέρνει να περάσει τον Miller. Στην ουρά του Αυστραλού βρίσκεται ο Marc Marquez, ο οποίος εκείνη την στιγμή είχε σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με 1:38.893! Στο μεταξύ, ο Vinales θα κάνει την απόπειρά του να περάσει τον Marquez, όμως ανοίχτηκε στην έξοδο, ανοίγοντας την πόρτα στον 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή να περάσει ξανά μπροστά του.

Κάπου εδώ, ο Alex Rins που είχε περάσει στην 9η θέση σημείωσε πτώση. Ευτυχώς, ο αναβάτης της Yamaha δεν τραυματίστηκε, όμως εγκατέλειψε τον αγώνα. Στον ίδιο γύρο, ο Marquez πέρασε τελικά τον Miller, βάζοντας στο στόχαστρό του τον πρωτοπώρο Bagnaia, ο οποίος έχει χτίσει μία διαφορά από τους διώκτες του.

Με 9 γύρους να απομένουν, ο rookie Pedro Acosta στην 9η θέση γράφει τον καλύτερο χρόνο, με 1:38.678!

Ταχύτατος ο Acosta 

Επόμενος στην λίστα με τις πτώσεις είναι ο Zarco, ο οποίος ανέβηκε ξανά στην Honda του, συνεχίζοντας από την τελευταία θέση. Θα ακολουθήσουν ο Brad Binder της KTM στην Στροφή 13, αλλά και ο Fabio di Giannantonio της VR46 στην Στροφή 11. Ευτυχώς χωρίς κανένας να τραυματιστεί.

Ο Acosta παραμένει ταχύτατος, οδηγώντας στο όριο, περνώντας και τον Aleix Espargaro για την 7η θέση, με όσους παρακολουθούν τον αγώνα να αναρωτιούνται αν τα ελαστικά του θα αντέξουν μέχρι το τέλος ή θα παιχτεί ο γύρος του Κατάρ σε επανάληψη.

Ο Marc Marquez, 8 γύρους πριν το τέλος, κάνει ένα λάθος στα φρένα, αποφεύγοντας την πτώση στο παρά πέντε. Άνοιξε όμως την γραμμή του και μαζί την πόρτα στον Vinales, ο οποίος περνά στην 2η θέση, με τον αναβάτη της Gresini να νιώθει πλέον πίσω του την ανάσα του Jorge Martin. Οι μάχες αυτές, ευνοούν τον Bagnaia, ο οποίος ξεφεύγει στο 1 δευτερόλεπτο. Όλα δείχνουν ότι είναι έτοιμος για την πρώτη του νίκη σε αγώνα Sprint από πέρυσι τον Αύγουστο, στην Αυστρία.

Ο Martin δεν αφήνει να περάσει πολύς χρόνος. Με 7 γύρους να απομένουν, περνά τον Marquez, με μία ιδιαίτερα επιθετική αλλά καθαρή κίνηση. Τρεις Ducati, μία Aprilia και μία KTM είναι μπροστά, με τους Bagnaia, Vinales, Martin, Marquez και Miller να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.

Ενώ όλα δείχνουν ότι ο Πρωταθλητής του 2023 οδεύει ολοταχώς για την πρώτη του νίκη σε αγώνα Sprint για φέτος, ένα λάθος του τα αλλάζει όλα. Ο Bagnaia φρέναρε πολύ αργά για την πρώτη στροφή, με την μοτοσυκλέτα να έρχεται στο πλάι. Θέλοντας να αποφύγει την πτώση, αφήνει τα φρένα, βγαίνει εκτός γραμμής και πίστας, χάνοντας τρεις θέσεις. Επιστρέφει έτσι στον αγώνα, στην 4η θέση. Η πρώτη τριάδα των Vinales, Martin και Marc Marquez καταφέρνει να δημιουργήσει μία διαφορά 1,2 δευτερολέπτων από τον Bagnaia, ο οποίος μετά το λάθος του βρέθηκε να παλεύει με τον Miller. O Bastianini είναι στην 6η θέση, ενώ πίσω του ακολουθεί ο Pedro Acosta.

Δύο γύρους πριν το τέλος και ενώ όλα δείχνουν ότι δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια αλλαγή, ο Martin κάνει λάθος, ανοίγοντας την ψαλίδα με τον Vinales και κλείνοντάς αυτή με τον Marc Marquez. Ο αναβάτης της Gresini δεν θα έμενε στην τρίτη θέση για πολύ, πληρώνοντας τον Martin με το ίδιο νόμισμα, στον τελευταίο γύρο!

Η καρό σημαία βρίσκει τον “Top Gun” της Aprilia να κερδίζει τον πρώτο του αγώνα στην τριετή θητεία του με την Aprilia. Πίσω του, ο Marquez έχει πάρει με την αξία του την δεύτερη θέση, αφήνοντας ένα από τα μεγάλα φαβορί για φέτος, τον Jorge Martin στην τελευταία θέση του βάθρου! Ο Bagnaia τερμάτισε 4ος, με τον ομόσταυλό του, Bastianini στην 5η θέση.

Ο Pedro Acosta βελτίωσε την απόδοσή του από το Κατάρ, τερματίζοντας στην 7η θέση, στήνοντας γερές βάσεις για ένα ρόδινο μέλλον στα MotoGP. Ο Miller στην 6η θέση, διατήρησε έστω και για λίγο το προβάδισμα από τον αναβάτη που αναμένεται να τον αντικαταστήσει του χρόνου στην εργοστασιακή ομάδα της KTM.

Καλύτερα τοποθετημένο ιαπωνικό εργοστάσιο ήταν η Yamaha, με τον Quartararo στην 9η θέση. Εκτός πρώτης δεκάδας έμεινε η Honda, με τον Joan Mir στην 14η θέση. Εφιαλτικά εξελίσσεται η σεζόν για τον Luca Marini, ο οποίος βρέθηκε και πάλι στην τελευταία θέση.

Αποτελέσματα αγώνα Sprint:

Αγώνας Κυριακής: Πρώτο βάθρο για τον Pedro Acosta στην μεγάλη κατηγορία, με τον Jorge Martin να παίρνει την νίκη σε ένα δραματικό αγώνα

Την Κυριακή, δεν ήταν η θερμοκρασία, όπως άλλες φορές, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Η σκόνη από την κατάσταση των προηγούμενων ημερών ήταν αυτή που περιόρισε τις επιλογές των αναβατών και αύξησε για όλους το ρίσκο. Η πίστα αυτή, άλλωστε, μπορεί να μεταμορφωθεί γρήγορα από έναν κανονικό παράδεισο σε ένα μέρος που το ρίσκο καραδοκεί σε σημεία που υπό κανονικές συνθήκες δεν υπάρχει. Οι πτώσεις που ήρθαν στον πρώτο κιόλας γύρο, με τον Morbidelli να κάνει την αρχή, ανέδειξαν το πρόβλημα αυτό. Augusto Fernandez και Alex Marquez θα ακολουθούσαν λίγο αργότερα.

Από την αρχή, ο Martin έφυγε μπροστά, δείχνοντας ότι δεν σκοπεύει να αφήσει να γίνει ότι και στον αγώνα Sprint. Ο Vinales τον ακολουθεί, ενώ πίσω του βρίσκεται ο Bastianini. Αυτοί διαμόρφωσαν την πρώτη τριάδα, παίζοντας μέχρι και τη μέση του αγώνα παιχνίδια στρατηγικής, ενώ ο σχηματισμός αυτός θα παρέμενε μέχρι και σχεδόν το τέλος του αγώνα.

Η τριάδα που ακολουθούσε ήταν αυτή που θα χάριζε το όποιο θέαμα υπήρξε στον αγώνα. Ο βασικός της πρωταγωνιστής, ο Acosta, ξεκίνησε από ακόμα πιο πίσω, όπου με κίνηση-δήλωση τα έβαλε και με τις δύο εργοστασιακές KTM και τις κατατρόπωσε. Αρχικά, πίσω από τον Bastianini που έκλεινε την πρώτη τριάδα, ήταν ο Bagnaia στην τέταρτη θέση. Πίσω του ήταν ο Marquez, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έδειξε τα δόντια του, κυνηγώντας τον Ιταλό για προσπέραση. Ο Miller ήταν στην 6η θέση, με τον Binder πίσω του και τον Acosta να ακολουθεί. Με τον Miller να αφήνει την ψαλίδα να μεγαλώνει με τους μπροστινούς του, ο Binder βρήκε την ευκαιρία στην πρώτη στροφή να κάνει την κίνησή του, με τον Acosta να ακολουθεί αμέσως μετά και τον Αυστραλό να ανοίγει αναγκαστικά την γραμμή του.

Το συγκεκριμένο σημείο ήταν το αγαπημένο του Acosta ήδη από την Moto2, έχοντας πάρει σημαντικές νίκες στο Portimao χάρη σε αυτή την δύσκολη στροφή, ενώ όπως φάνηκε το προτίμησε και στην μεγάλη κατηγορία για τις επιθέσεις του. O Binder δεν άντεξε για πολύ την πίεση του Acosta, με τον Ισπανό να γίνεται ο ταχύτερος αναβάτης του Pierer Group.

O Martin παρέμενε κάτω από το μισό δευτερόλεπτο απόσταση από τους διώκτες του, δείχνοντας ότι τα πάντα μπορούν να συμβούν και δημιουργώντας προσδοκίες για θέαμα. Στην πρώτη στροφή του 7ου γύρου ο Acosta σέρβιρε στον Binder το ίδιο πιάτο που είχε δώσει προηγουμένως στον Miller, προσπερνώντας τον στα δύσκολα φρένα. Η ευθεία της πίστας χαρακτηρίζεται από μία έντονη κατωφέρεια, που αναγκάζει τις μοτοσυκλέτες να φρενάρουν στην κατηφόρα με ένα τεράστιο runoff να βοηθά ώστε σε τυχόν λάθος να μην έρθει απευθείας η πτώση στο χαλίκι. Δεν είναι εύκολο σημείο για προσπεράσεις, παρά το ότι έχουν συμβεί συχνά ακριβώς εκεί, με πρώτο σε προσπάθειες την Κυριακή τον φοβερό και πολλά υποσχόμενο, Acosta.

Χωρίς να χάσει καθόλου χρόνο, ο αναβάτης της GASGAS έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα μέχρι εκείνη την στιγμή, ενώ στο ίδιο σημείο πέρασε και τον Marquez, οδηγώντας στο όριο με την μοτοσυκλέτα του να πλαγιολισθαίνει στα φρένα. Επόμενος στην λίστα του ήταν ο Bagnaia, ασκώντας του αμέσως πίεση. Τον ανάγκασε έτσι να ανεβάσει τον ρυθμό του, καθώς απείχε ήδη πάνω από ένα δευτερόλεπτο από τον Bastianini. Στο μεταξύ, η πρώτη τριάδα είχε αρχίσει ξανά να κλείνει την ψαλίδα.

Στην πρώτη στροφή του 12ου γύρου ήρθε μία από τις ομορφότερες στιγμές του αγώνα, καθώς ο Acosta επιχείρησε προσπέραση στον Bagnaia, ο οποίος όμως είχε κρατήσει τα φρένα πολύ βαθιά μέσα στην στροφή, μην αφήνοντας περιθώρια για τον νεαρό rookie. Με φοβερή μαεστρία και πιέζοντας στο όριο τα φρένα του, κατάφερε να κρατήσει την μοτοσυκλέτα του, ανοίγοντας ωστόσο την γραμμή του. Ο έμπειρος Bagnaia εκμεταλλεύτηκε το κενό, περνώντας ξανά μπροστά. Μέχρι και τον 21ο γύρο, δεν θα υπήρχε κάτι συνταρακτικό, όσον αφορά τις μάχες του βάθρου.

Λίγους γύρους πριν το τέλος, σε μία από τις πιο δύσκολες στροφές, όσον αφορά την διαθεσιμότητα επιλογών, ο Acosta, περνά τον Bagnaia, ο οποίος προσπάθησε να αμυνθεί πριν την τέταρτη στροφή που οδηγεί στην πίσω μικρή ευθεία, με τους δύο να έχουν μία ανώδυνη επαφή. Ο Acosta έχει πλέον κερδίσει δύο κορυφαίους αναβάτες, αφήνοντας τους Bagnaia και Marquez να παλεύουν μόνοι τους, έχοντας ξεμπερδέψει από νωρίς με τους εργοστασιακούς της KTM. Τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να δείχνουν καλύτερα γι’ αυτόν.

Ο Bagnaia χάνει συνεχώς έδαφος, με τον Marquez να είναι πλέον βέβαιο ότι θα επιχειρήσει την προσπέραση. Τελικά την επιχειρεί στην πέμπτη στροφή του 23ου γύρου, στο ίδιο σημείο που είχε ήδη πέσει ο αδερφός του, Alex Marquez. O Marc ανοίγει την γραμμή του, θέλοντας να αποφύγει το γλίστρημα. Όταν όμως την κλείνει ξανά για να υπερασπιστεί την θέση του, βρίσκει εκεί τον Bagnaia. Οι δυο τους ακουμπούν με δύναμη και πέφτουν, σε ένα περιστατικό που θα αποτελέσει σημείο συζήτησης μέχρι και τον επόμενο αγώνα.

Ο Vinales, στην δεύτερη θέση, αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο στην ευθεία του τελευταίου γύρου, βγαίνοντας εκτός στην πρώτη στροφή, ενώ τελικά έπεσε, αφήνοντας ένα κατά τα άλλα κλειδωμένο βάθρο. Η συγκυρία αυτή, ευνόησε τον Acosta, ο οποίος πήρε το πρώτο του βάθρο στα MotoGP. Μετά το τέλος του αγώνα ήταν εμφανώς χαρούμενος, όμως και προσγειωμένος, δείχνοντας με έναν ακόμα τρόπο, ότι έχει την στόφα του μεγάλου πρωταγωνιστή.

Αποτελέσματα αγώνα Κυριακής:

ειδήσειςMoto GPΠορτογαλίαειδήσεις τώρα