Μουσική|22.08.2023 14:34

Ηρώδειο: Ελάχιστα εισιτήρια έχουν απομείνει για την εντυπωσιακή «Νόρμα» του Μπελίνι σε σκηνοθεσία Tom Volf

Newsroom

Ελάχιστα εισιτήρια έχουν απομείνει για την εντυπωσιακή «Νόρμα» του Μπελίνι, την πρώτη ανεξάρτητη διεθνή υπερπαραγωγή ελληνικής όπερας, που έρχεται από τον πολιτιστικό οργανισμό «Λυκόφως» στις 28 και 30 Αυγούστου στο Ηρώδειο, με 110 ερμηνευτές και μουσικούς επί σκηνής και ένα all-star cast πρωταγωνιστών απ' όλο τον κόσμο, οι οποίοι συνδέονται με τη ζωή και το έργο της Μαρίας Κάλλας.

Η αγαπημένη όπερα της Κάλλας -την τραγούδησε συνολικά 92 φορές στη σκηνή, περισσότερες από κάθε άλλη όπερα- ξεκινά στη χώρα μας την ευρωπαϊκή της περιοδεία με αφορμή τους διεθνείς εορτασμούς για τα 100 χρόνια από τη γέννηση της μεγάλης σοπράνο και μετατρέπεται σ' ένα μοναδικό υπερθέαμα από τον Γάλλο σκηνοθέτη Tom Volf.

Στο ρόλο της Νόρμα η περίφημη Λιβανο-Καναδή σοπράνο Joyce El-Khoury. Pollione ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας τενόρος Μάριος Φραγκούλης. Στην Αθήνα καταφθάνει και ο πιανίστας της Μαρίας Κάλλας, ο σπουδαίος Αμερικανός Eugene Kohn, για να διευθύνει την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

Σε βίντεο που έρχεται σήμερα στο φως της δημοσιότητας πρωταγωνιστές και δημιουργοί της παράστασης εξηγούν τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος και τη σημασία του για τη χώρα μας.

«Είχα την τύχη και την τιμή να είμαι ο πιανίστας της Μαρίας Κάλλας για κάποια χρόνια, συμπεριλαμβανομένων των Master Classes, για αυτό βρίσκομαι σήμερα εδώ. Έχω εντυπωσιαστεί από την ορχήστρα της ΕΡΤ και την ελληνική χορωδία ‘Fons Musicalis’ - κάνουν εξαιρετική δουλειά, έχουν τόσο πάθος και είναι τόσο εκφραστικοί. Είμαι εκστασιασμένος που βρίσκομαι στην Ελλάδα και ελπίζω να έχουμε στην παράσταση την τύχη και την ευλογία την Ελλήνων Θεών». - Eugene Kohn

«Επιχειρώ μια κλασική προσέγγιση στη Νόρμα, που πιστεύω ότι ως τρόπος έχει ξεχαστεί εδώ και αρκετό καιρό. Δίνουμε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια και σεβασμό απέναντι στο έργο, τον δημιουργό και το λιμπρέτο του. Έτσι προσεγγίζουμε τα συναισθήματα στην πιο αγνή τους μορφή και σε βάθος, με αποτέλεσμα ο καθένας να μπορεί να ταυτιστεί και να ζήσει ένα είδος κάθαρσης. Νιώθω τρομερή έμπνευση κάθε φορά που δουλεύω στην Ελλάδα και νιώθω προνομιούχος που μου επιτρέπεται να σκηνοθετήσω σε αυτό το διαμάντι που λέγεται Ηρώδειο. Υπάρχει μια ιδιαίτερη ενέργεια σε αυτό τον τόπο που πάει πολύ πίσω, σε τόσους καλλιτέχνες, σε τόσες παραστάσεις, σε τόσες όπερες που έχουν ανέβει εδώ - και όλα αυτά με εμπνέουν πολύ». - Tom Volf

«Το να κάνω το ντεμπούτο μου με τη Νόρμα, αυτή τη χρονική περίοδο στην Ελλάδα από όλα τα πιθανά μέρη του κόσμου είναι ένα όνειρο για μένα που γίνεται πραγματικότητα. Το να τραγουδήσω σε αυτό το μεγαλειώδες μέρος είναι τεράστια τιμή. Αν έπρεπε να σχεδιάσω πότε και που θα τραγουδούσα τη Νόρμα δεν θα μπορούσα να βρω καλύτερη συγκυρία». - Joyce El-Khoury

«Της χρωστάω πάρα πολλά της Μαρίας Κάλλας λόγω του ότι έγινα υπότροφος «Μαρία Κάλλας» και έτσι μπόρεσα να σπουδάσω κοντά στον Alfredo Kraus που είχε παίξει τον Alfredo Germont στην Τραβιάτα με την ίδια την Κάλλας. Και πιστεύω ότι αυτή η παράσταση θα είναι μια ιστορική προσφορά στον τόπο μας και σε όλο τον κόσμο». - Μάριος Φραγκούλης

Αυτό που μου αρέσει περισσότερο στη Νόμα είναι η τέχνη του Μπελίνι να έχει μια ισορροπία μεταξύ συγκινητικής μουσικής και ενός φανταστικού πραγματικά κειμένου. Αυτή η παράσταση αποτελεί μια επιμορφωτική εμπειρία, πρώτα για εμάς και μετά για τους θεατές. - Theresa Carlomagno

Το πιο δυνατό κίνητρο για μένα για να κάνω αυτή τη συνεργασία ήταν η πρόταση που μού έκανε ο Tom Volf, καθώς με εντυπωσίασε το πάθος του, αλλά και όλη η μελέτη που έχει κάνει για τη Μαρία Κάλλας, κάτι πραγματικά σπάνιο στην εποχή μας. – Έρση Πήττα

Η Νόρμα, ο αγαπημένος ρόλος της Κάλλας επανέρχεται στο Ηρώδειο, εκεί όπου η ίδια η Κάλλας τραγούδησε το 1944 και το 1957, και στην Ελλάδα, τη χώρα όπου έδωσε μια από τις πιο θρυλικές παραστάσεις της Νόρμα, το 1960 στην Επίδαυρο. Ο διάσημος Γάλλος σκηνοθέτης Τομ Βολφ, που έχει εξελιχθεί στον σημαντικότερο συλλέκτη και ειδικό του έργου της Μαρίας Κάλλας με το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ «Maria by Callas», μετά από τις sold out εμφανίσεις της Μόνικα Μπελούτσι, η οποία σαγήνευσε το κοινό της Αθήνας με την ανάγνωση των επιστολών της Μαρίας Κάλλας στο Ηρώδειο το 2021 υπό τις σκηνοθετικές του οδηγίες, συνεργάζεται ξανά με την πολιτιστικό οργανισμό «Λυκόφως» του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου και επιστρέφει στην Ελλάδα, αυτή τη φορά με μια ολοκαίνουργια παραγωγή αφιερωμένη στον μεγάλο εορτασμό.

Για το σπουδαίο αυτό εγχείρημα, ο Τομ Βολφ συγκέντρωσε ένα εξαιρετικό διεθνές καστ. Τη διάσημη Λιβανο-Καναδή σοπράνο Joyce El-Khoury στον ομώνυμο ρόλο, η οποία το 2022 ανακηρύχθηκε από την Όπερα του Ντάλας «Maria Callas Debut Artist of the Year» και με εμφανίσεις στις όπερες του Σικάγο, Ντάλας, Τόκυο και Μόντρεαλ,, ενώ στον ρόλο του Pollione ο διεθνώς καταξιωμένος Έλληνας τενόρος Μάριος Φραγκούλης, κάτοχος της υποτροφίας «Maria Callas» και με εμφανίσεις στα σημαντικότερα θέατρα του κόσμου (La Scala στο Μιλάνο, Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη, Novaya Opera στη Μόσχα και Royal Albert Hall στο Λονδίνο). Συνεργάστηκε με τη Montserrat Caballe, τη Maria Guleghina και την Angela Gheorgiu. Στο ρόλο της Adalgisa η αμερικανίδα σοπράνο Theresa Carlomagno, ενώ τον Oroveso, πατέρα της Νόρμα, ερμηνεύει ο καταξιωμένος νέος μπάσος Sava Vemic.

Διευθύνει ο Αμερικανός μαέστρος Eugene Kohn, που συνόδεψε στο πιάνο την Μαρία Κάλλας κατά τη διάρκεια των Masterclass της στη σχολή Juilliard στην Νέα Υόρκη το 1971 και υπήρξε μαθητής του θρυλικού μαέστρου Fausto Cleva. Στην μοναδική του πορεία έχει διευθύνει μερικούς από τους πιο ιστορικούς πρωταγωνιστές της όπερας όπως η Renata Tebaldi, ο Luciano Pavarotti και ο Placido Domingo. Την καλλιτεχνική ομάδα συμπληρώνουν η σπουδαία χορογράφος Έρση Πήττα και ο κορυφαίος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος Γιάννης Μετζικώφ και ο σκηνογράφος David Negrin. Συμμετέχει η Μεικτή Χορωδία «Fons Musicalis» υπό τη διεύθυνση του Κωστή Κωνσταντάρα.

σοπράνοΗρώδειοΜαρία Κάλλαςειδήσεις τώρα