Παιδεία|09.01.2019 13:30

Εκπαιδευτικοί: Οι αλλαγές που σχεδιάζονται στη µοριοδότηση

Νικολίτσα Τρίγκα

Οι αλλαγές θα αφορούν στη µοριοδότηση των κριτηρίων και θα προκύψουν κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Βουλή.

«Οι βασικές αρχές αποτυπώνονται σε αυτό που έχουµε καταθέσει, αλλά είµαι σίγουρος ότι θα υπάρξουν κάποιες διαφοροποιήσεις, που αυτές, νοµίζω, πρέπει να γίνουν µε βάση αυτά τα οποία συζητήθηκαν στη διαβούλευση και αυτά που θα συζητήσουµε σήµερα» δήλωσε ο υπουργός, που θα λάβει τις τελικές αποφάσεις όταν ακούσει τις σχετικές προτάσεις τις οποίες θα κάνουν οι φορείς της εκπαίδευσης.

Σε κάθε περίπτωση, αµέσως µετά την ψήφιση της τροπολογίας, το ΑΣΕΠ θα εκδώσει την προκήρυξη, ώστε το φθινόπωρο του 2019 να ετοιµαστούν οι ενιαίοι πίνακες και να προχωρήσουν αρχικά οι 4.500 µόνιµοι διορισµοί στην ειδική αγωγή, αλλά και οι προσλήψεις αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2019-2020. Στη συνέχεια, µέσω του ενιαίου πίνακα γενικής αγωγής θα γίνουν οι υπόλοιποι 10.500 µόνιµοι διορισµοί (5.250 το 2020 και 5.250 το 2021).

Το φθινόπωρο θα ετοιµαστούν οι ενιαίοι πίνακες για τις πρώτες 4.500 προσλήψεις

Η προκήρυξη που θα εκδώσει το ΑΣΕΠ θα περιγράφει κάθε λεπτοµέρεια για την υποβολή αιτήσεων τόσο για τον µόνιµο διορισµό όσο και για την πρόσληψη αναπληρωτών. Οι πίνακες που θα προκύψουν αναµένεται να ισχύουν για δύο χρόνια, όπως και παλαιότερα µε τους διαγωνισµούς ΑΣΕΠ, αλλά για την πρώτη εφαρµογή του νόµου οι πίνακες θα ισχύσουν για τρία χρόνια.

Κείµενο-οδηγός

Με δεδοµένο ότι το νέο σύστηµα διορισµού µόνιµου προσωπικού στα δηµόσια σχολεία αφορά σχεδόν 150.000 άτοµα, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ένα κείµενο15 ερωτήσεων-απαντήσεων προκειµένου να λύσει τυχόν απορίες των υποψηφίων, οι οποίοι περιµένουν µε αγωνία να ψηφιστεί η τροπολογία και να εκδοθεί η σχετική προκήρυξη από το ΑΣΕΠ.

Οσον αφορά στην κρισιµότερη ερώτηση, δηλαδή γιατί δεν προσµετράται το σύνολο της προϋπηρεσίας, το υπουργείο τονίζει: Οι συνταγµατικά κατοχυρωµένες αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας επιβάλλουν ένα σύστηµα διορισµών στο οποίο η µοριοδότητηση τωνκριτηρίων των ακαδηµαϊκών προσόντων και της προϋπηρεσίας να είναι τέτοια που να µπορεί ένας υποψήφιος ο οποίος κατέχει το µέγιστο των ακαδηµαϊκών προσόντων να συναγωνιστεί υποψήφιο ο οποίος στερείται ακαδηµαϊκών προσόντων αλλά έχει συµπληρώσει το µέγιστο της µοριοδοτούµενης προϋπηρεσίας.

Επί της πραγµατικής συνθήκης των διορισµών, υποψήφιος χωρίς προϋπηρεσία, κατέχοντας το ανώτατο όριο των ακαδηµαϊκών προσόντων, πρέπει να µπορεί να διεκδικεί θέση διορισµού. Η µέγιστη προϋπηρεσία που θα προσµετρηθεί είναι 120 µήνες.

«∆εν είναι δυνατόν» To υπουργείο ξεκαθαρίζει ότι δενείναι δυνατόν να γίνουν διορισµοί µε µοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία, γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε επετηρίδα µονιµοποίησης των αναπληρωτών και θα απέκλειε κάθε άλλο εκπαιδευτικό από τη συµµετοχή του στη διαδικασία.Συνεπώς, αν γινόταν αποδεκτό το αίτηµα αυτό, ο νέος νόµος θα είχε πολλές πιθανότητες να κριθεί αντισυνταγµατικός.

Οσο αφορά στην παραµονή στον τόπο του πρώτου µόνιµου διορισµού, θα είναι υποχρεωτική για δύο χρόνια. Μετά ο εκπαιδευτικός θα µπορεί να αιτηθεί µετάθεσης ή απόσπασης. Οι εκπαιδευτικοί που θα διοριστούν στην ειδική αγωγή θα πρέπει να µείνουν δύο χρόνια στον τόπο διορισµού τους και πέντε χρόνια στην ειδική αγωγή, χωρίς δικαίωµα µετάθεσης ή απόσπασης στη γενική εκπαίδευση.

προσλήψεις εκπαιδευτικώνΚωνσταντίνος Γαβρόγλου