Παιδεία|16.09.2025 12:20

Σχολεία: Με προβλήματα ξεκίνησε η νέα χρονιά - Κενά σε καθηγητές, ελλείψεις σε παροχές και μπάχαλο με τη μεταφορά μαθητών

Ρωμανός Κοντογιαννίδης

Με τεράστια προβλήματα σχεδόν σε όλους τομείς ξεκίνησε μία ακόμα εκπαιδευτική χρονιά, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος (ΑΣΓΜΕ), Φίλιππο Φλουσκούνη, με μαθητές να χάνουν μαθήματα, να μην μπορούν να προσεγγίσουν το σχολείο τους ή να προσέρχονται καθημερινά σε μη συντηρημένα σχολικά κτίρια και τους γονείς να βρίσκονται σε απόγνωση, αφού, προκειμένου να αντιμετωπίσουν από μόνοι τους τα κενά της Πολιτείας, αναγκάζονται να χάνουν μεροκάματα για τη μεταφορά ή τη φύλαξη των παιδιών τους. Είναι αυτονόητο ότι σε ακόμα δυσχερέστερη θέση βρίσκονται οι μαθητές με ειδικές ανάγκες και οι οικογένειές τους.

Ειδικότερα και σύμφωνα με τον κ. Φλουσκούνη, προβλήματα υπάρχουν εξαιτίας της τεράστιας έλλειψης δασκάλων και καθηγητών σε σχολικές μονάδες, της κακής συντήρησης των σχολείων, της ιδιαίτερα προβληματικής μεταφοράς των μαθητών από και προς τα σχολεία, της έλλειψης σχολικών νοσηλευτών σε κάποιες εκπαιδευτικές δομές και της μη λειτουργίας πολλών ολοήμερων σχολείων.

«Μία ακόμα εκπαιδευτική χρονιά ξεκίνησε με τεράστια κενά δασκάλων και καθηγητών στα σχολεία και μάλιστα ακόμα και σε πολύ σημαντικές ειδικότητες. Εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών πολλά ολοήμερα σχολεία δεν ξεκίνησαν τη λειτουργία τους ακόμα, γεγονός που δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα σε γονείς, αφού πρέπει να αφήσουν τη δουλειά τους, για να πάρουν τα παιδιά τους νωρίτερα από το σχολείο. Για το λόγο αυτό το υπουργείο φέτος βιάζεται και προχωρεί από το Σεπτέμβριο σε δεύτερη προκήρυξη για την τοποθέτηση αναπληρωτών στα σχολεία, ενώ άλλες χρονιές το έκανε αυτό τον Οκτώβριο. Τα τεράστια κενά δεν καταγράφονται μόνο φέτος βέβαια. Είναι πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, σχολείο στο Περιστέρι δεν είχε πέρυσι μαθηματικό μέχρι τα Χριστούγεννα. Αφού γνωρίζουν το πρόβλημα, γιατί δεν εκκινούν τη διαδικασία από το καλοκαίρι, ώστε να μην αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο το ίδιο πρόβλημα;», τονίζει στο ethnos.gr ο κ. Φλουσκούνης.

Ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ, σημειώνει ακόμα ότι με εξαίρεση τα σχολεία που ανακαινίστηκαν και συντηρήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου», όπως λέει μόλις το 3% επί του συνόλου των σχολικών κτιρίων, τα υπόλοιπα άνοιξαν με την ίδια εικόνα που είχαν τον Ιούνιο, όταν έκλεισαν.

Τεράστιο μπάχαλο με τη μεταφορά των μαθητών

Κατά τον ίδιο, τεράστιο μπάχαλο επικρατεί φέτος σε πάρα πολλές περιοχές της χώρας με τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία. Το πρόβλημα είναι τεράστιο στην Αττική και για το λόγο αυτό η ΑΣΓΜΕ καλεί τους γονείς σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου, στη 1:00 το μεσημέρι, έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Αττικής, στην οδό Συγγρού, την ώρα που θα συνεδριάζει η αρμόδια επιτροπή για τη μεταφορά των μαθητών.

Είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστική η περίπτωση, όπως λέει ο κ. Φλουσκούνης, σχολείο στο Αιγάλεω, στο οποίο η εταιρεία που μεταφέρει με τα λεωφορεία μαθητές από και προς το σχολικό συγκρότημα, τους αναγκάζει να βρίσκονται το αργότερο στις 7:30 το πρωί σε αυτό, προκειμένου να παραλάβει στη συνέχεια τουρίστες από το Θησείο.

«Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι μαθητές του εν λόγω σχολείου θα πρέπει να φύγουν από τις 6:00 το πρωί από τα σπίτια τους. Από τη στιγμή που δεν δημιουργείται ένας δημόσιος φορέας για τη μεταφορά των μαθητών, όπως εμείς ζητάμε, θα έχουμε τέτοια φαινόμενα. Ο τουρισμός στην Αθήνα τελειώνει αργότερα από τα μέσα Σεπτεμβρίου, οπότε τα τουριστικά πρακτορεία θα κοιτάξουν να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες. Δυστυχώς, το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών είναι τεράστιο πρόβλημα, το οποίο φέτος, ιδίως στην Αττική, έχει πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις. Πολλά παιδιά έχουν μείνει εκτός των μεταφορικών λεωφορείων, μεταξύ των οποίων υπάρχουν και ΑμεΑ. Υπάρχουν σχολεία, στα οποία τα μισά παιδιά δεν μεταφέρονται με τα λεωφορεία, παρά το γεγονός ότι διαμένουν πολύ μακριά από το σχολείο τους, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται πάρα πολύ οι γονείς. Αυτό συμβαίνει, διότι έχει μειωθεί πολύ ο αριθμός των λεωφορείων που μεταφέρουν μαθητές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο – Λύκειο Περιστερίου, όπου πέρυσι εξυπηρετούσαν τους μαθητές δώδεκα λεωφορεία και φέτος μόλις έξι. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν μαθητές ΑΜΕΑ, οι οποίοι δεν μπορούν να πάνε καθόλου στο σχολείο, γιατί και οι γονείς τους είναι ΑΜΕΑ και δεν μπορούν να τους μεταφέρουν», τονίζει ο κ. Φλουσκούνης.

Ελλιπείς παροχές σε μαθητές με προβλήματα

Τέλος, ο πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ υπογραμμίζει ότι ένα διαχρονικά πολύ μεγάλο πρόβλημα, με σημαντικές διαστάσεις και φέτος, το οποίο αντιμετωπίζουν μαθητές που έχουν πρόβλημα υγείας αλλά και μαθησιακές δυσκολίες ταυτόχρονα, είναι ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν τους επιτρέπει να καταθέσουν αίτηση και για σχολικό νοσηλευτή και για παράλληλη στήριξη αλλά μόνο για μία από τις δύο παροχές.

«Αυτό σημαίνει ότι δεν παρέχουμε στα παιδιά όλη τη βοήθεια που χρειάζονται. Παράλληλα, σε κάποια σχολεία δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα σχολικοί νοσηλευτές», σημειώνει ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας.

ΑμεΑμαθητέςσχολείαπρόεδροςλεωφορείαγονείς