Παιδεία|23.11.2018 11:27

Νέος «οδηγός» για την αξιολόγηση των µαθητών στα ΕΠΑΛ

Νικολίτσα Τρίγκα

Αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των µαθητών που φοιτούν στα Επαγγελµατικά Λύκεια ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας και οι οποίες αφορούν στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των µαθητών.

Οι αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες µετά τη µείωση των εξεταζόµενων µαθηµάτων σε έξι, προκειµένου οι µαθητές να απαλλαχθούν από τους εξεταστικούς µαραθώνιους µέσα στα σχολεία. 

Σύµφωνα µε το υπουργείο Παιδείας, για τον έλεγχο της επίδοσης των µαθητών ανά µάθηµα κατά τη διάρκεια των τετραµήνων, εκτός της ενδιάµεσης προφορικής και πρακτικής εξέτασης, διενεργούνται και ενδιάµεσες γραπτές εξετάσεις, τα αποτελέσµατα των οποίων αξιοποιούνται για την πληρέστερη και αντικειµενικότερη αξιολόγηση της επίδοσης των παιδιών.

Οι αλλαγές κρίθηκαν αναγκαίες µετά τη µείωση των εξεταζόµενων µαθηµάτων σε έξι

Οι ενδιάµεσες γραπτές εξετάσεις περιλαµβάνουν τις εξής κατηγορίες:

Γραπτές δοκιµασίες σύντοµης διάρκειας, που αποτελούν εναλλακτικό τρόπο εξέτασης των µαθητών στο µάθηµα της ηµέρας και πραγµατοποιούνται χωρίς προειδοποίηση αυτών στην ύλη του µαθήµατος της ηµέρας. Τα θέµατα των γραπτών δοκιµασιών σύντοµης διάρκειας θα πρέπει να είναι κατάλληλης έκτασης, µορφής και περιεχοµένου, ώστε να είναι εφικτό να απαντηθούν στον προβλεπόµενο χρόνο. Τα θέµατα των γραπτών δοκιµασιών σύντοµης διάρκειας µπορεί να βασίζονται σε σχετικά παραδείγµατα που εµπεριέχονται στα σχολικά βιβλία και στις οδηγίες του ΙΕΠ. Ο αριθµός των γραπτών δοκιµασιών σύντοµης διάρκειας εντός κάθε τετραµήνου εναπόκειται στην κρίση του εκπαιδευτικού.

Γραπτές ωριαίες δοκιµασίες επαναληπτικού χαρακτήρα οι οποίες καλύπτουν µία σειρά διδαγµένων κεφαλαίων-ενοτήτων και διεξάγονται ύστερα από βραχείας διάρκειας προειδοποίηση των µαθητών. ∆εν πρέπει να διεξάγονται περισσότερες από µία γραπτές δοκιµασίες κατά τη διάρκεια του ηµερήσιου διδακτικού προγράµµατος και οπωσδήποτε όχι περισσότερες από τρεις (3) κατά τη διάρκεια του εβδοµαδιαίου διδακτικού προγράµµατος για το ίδιο τµήµα. Ειδικά για το µάθηµα «Νέα Ελληνικά» η διάρκεια της γραπτής δοκιµασίας ορίζεται ως δίωρη.

Για την αξιολόγηση της επίδοσης των µαθητών κατά τη διάρκεια των τετραµήνων στα µαθήµατα ή κλάδους µαθηµάτων που έχουν χαρακτηριστεί ως γραπτώς εξεταζόµενα ή µη εξεταζόµενα κατά τις προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις, ο εκπαιδευτικός συνεκτιµά: 

  • Τη συµµετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Την επιµέλεια και το ενδιαφέρον για το συγκεκριµένο µάθηµα.
  • Τις εργασίες που εκπονούνται στο σπίτι ή στο σχολείο.
  • Την επίδοση στις ενδιάµεσες γραπτές, πρακτικές και προφορικές δοκιµασίες.
  • Τις δηµιουργικές εργασίες των µαθητών, σε προαιρετική βάση.
  • Τον φάκελο εκπαιδευτικών επιδόσεων και δραστηριοτήτων κάθε µαθητή, όπου αυτός τηρείται.

Η εξέταση στα γραπτώς εξεταζόµενα µαθήµατα Γενικής Παιδείας, Νέα Ελληνικά, Αλγεβρα, Γεωµετρία, Φυσική, Χηµεία, Ιστορία, θα πραγµατοποιείται στα χρονικά περιθώρια της µίας ή δύο ωρών ανά µάθηµα.

ΛύκειοΕΠΑΛυπουργείο Παιδείας