Θέατρο|06.10.2022 10:47

John Malkovich: «Όταν θέλω να κάνω κάτι, θα το κάνω» - Σήμερα η παράσταση «Τhe Music Critic» στο Ηρώδειο

Άγγελος Γεραιουδάκης

«Αν είχα ακούσει τους κριτικούς στο ξεκίνημά μου δεν θα είχα προχωρήσει, δεν θα είχα γίνει αυτό που είμαι σήμερα» επισήμανε ο Τζον Μάλκοβιτς (John Malkovich), στη συνέντευξή Τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Athenee. Ο Αμερικανός ηθοποιός βρίσκεται στη χώρα μας για την παράσταση «The Music Critic» που θα παρουσιαστεί απόψε, Πέμπτη 6 Οκτωβρίου, στο Ηρώδειο και το Σάββατο (8/10) στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Το «The Music Critic» είναι ένα ξεκαρδιστικό αφηγηματικό κοκτέιλ για τις χειρότερες μουσικές κριτικές των τελευταίων αιώνων που συνέλαβε και έγραψε ο βιολιστής, συνθέτης, παραγωγός και ηθοποιός Αλεξέι Ιγκούντεσμαν (Aleksey Igudesman). Ένας αστείος καβγάς γύρω από τις επικρίσεις που αφορούσαν μερικούς από τους μεγαλύτερους δασκάλους της μουσικής, όπως ο Μπετόβεν, ο Σοπέν, ο Προκόφιεφ, ο Σούμαν, ο Μπραμς και ο Ντεμπισί. Ο Σούμαν θεωρεί ότι είναι «συνθέτης», ενώ ο Μπραμς είναι «ένα ατάλαντο κάθαρμα» και ο Claude Debussy είναι «απλά άσχημος». 

«Πιστεύω ότι υπάρχουν τρεις κατηγορίες κριτικής. Πρώτον, όταν προέρχεται από ανθρώπους, οι οποίοι λένε κάτι αληθές. Σε αυτή την περίπτωση, θέλω να τους ακούσω, θέλω να τους διαβάσω και να μάθω. Δεύτερον, είναι εκείνοι που απλά δεν τους αρέσει αυτό που κάνουμε. Είναι θέμα γεύσης, προσέγγισης. Και τρίτον, είναι οι άνθρωποι, οι οποίοι πολύ απλά μας μισούν, γιατί δεν τους αρέσει το πρόσωπό μας, η φυλή μας, η καταγωγή μας» ανέφερε ο Αλεξέι Ιγκούντεσμαν. «Ή απλά είναι φίλοι του πατέρα μου» πρόσθεσε, χαριτολογώντας, ο Τζον Μάλκοβιτς. «Σε καμία από αυτές τις τρεις κατηγορίες δεν θα προσβληθούμε είτε είναι ενυπόγραφες είτε είναι ανώνυμες» συμφώνησαν και οι δύο.

«Δεν έχω μάθει τίποτα από την αρνητική κριτική»

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, ο Μάλκοβιτς θυμήθηκε ό,τι την περίοδο που βρισκόταν σε μία ομάδα θεάτρου στο Πανεπιστήμιο, αν είχε ακούσει τότε τους κριτικούς δεν θα είχε γίνει αυτό που είναι σήμερα. «Δυστυχώς αυτός ο "εκδημοκρατισμός" της κριτικής έχει αποδυναμώσει την ισχύ της, καθώς όλοι μπορούν να εκφράσουν την άποψή τους. Δεν έχω μάθει τίποτα από την αρνητική κριτική, ούτε έχω αξιοποιήσει τις κακές κριτικές. Τις βρίσκω βέβαια αρκετά διασκεδαστικές. Μπορεί στην αρχή να με κάνουν να σκεφτώ, αλλά θα καταλήξω να γελάω τόσο δυνατά που κόντεψα να πνιγώ» είπε. 

«Δεν θεωρώ πως βρίσκομαι σε κάποιου είδους διαμάχη με τους κριτικούς, αυτοί κάνουν τη δουλειά τους, η οποία είναι να πληροφορούν το κοινό για κάτι που είδαν, άκουσαν ή ένιωσαν κι εγώ τη δική μου που είναι να δημιουργήσω κάτι όπως πρέπει. Αυτό που μ' ενδιαφέρει είναι να κάνω τη δουλειά μου όσο το δυνατόν καλύτερα και όπως πιστεύω εγώ, ανεξαρτήτως αν αρέσει ή όχι» πρόσθεσε. Μάλιστα, σημείωσε πως καμία κριτική δεν τον έχει βοηθήσει στην καριέρα του, καθώς από τριών ετών έμαθε από τον πατέρα του ότι «κάθε απόφαση που παίρνω στην ζωή μου θα πρέπει να είναι δική μου και κανενός άλλου».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το καλύτερο ή το χειρότερο σημείο της παράστασης είναι όταν απαγγέλει στο τέλος του έργου, με συνοδεία μουσικής, μία πάρα πολύ κακή κριτική που δέχτηκε στην Κωνσταντινούπολη. «Εύχομαι μόνο ο πατέρας μου να ήταν ζωντανός για να μπορούσε να διαβάσει αυτή την κριτική και πόσο χαρούμενος θα ήταν που θα δικαιώνονταν τελικά με όλα αυτά που σκεφτόταν για μένα από τότε που ήμουν μικρός». 

Το «Τhe Music Critic» γεννήθηκε πριν από 12 χρόνια

Η ιδέα του «Τhe Music Critic» γεννήθηκε πριν από 12 χρόνια, ενώ βρισκόταν ο Αλεξέι Ιγκούντεσμαν στο Ντουμπρόβνικ. Ο Μάλκοβιτς μπαίνει στο ρόλο του κακού κριτικού που πιστεύει ότι η μουσική αυτών των δημιουργών είναι βαρετή και θλιβερή. Ο Αλεξέι Ιγκούντεσμαν, ο Hyung-ki Joo και οι άλλοι μουσικοί, στη σκηνή μαζί του, διαφωνούν και αντιδρούν.

«Όταν άκουσα την πρόταση, μου φάνηκε φανταστική. Λατρεύω τη μουσική. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ιδέας αυτής είναι ότι απευθύνεται τόσο στους μυημένους όσο και στο απλό κοινό, σε αυτούς που είναι λάτρεις της κλασικής μουσικής ή της μουσικής στο σύνολό της. Το σημαντικό είναι ότι έχει να κάνει με όλους εκείνους που εμπλέκονται με το χώρο της δημιουργίας. Η παράσταση αυτή μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι όταν μια ιδέα, ένα δημιούργημα βγαίνει στη δημόσια σφαίρα μπορεί και να μην τύχει καλής υποδοχής και να μην αρέσει στον κόσμο» υπογράμμισε ο Τζον Μάλκοβιτς. 

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα»

Αξίζει να σημειωθεί πως ο ηθοποιός απάντησε θετικά σε σχετική ερώτηση που έγινε στη συνέντευξη Τύπου για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Μάλιστα, το πρωί της Τετάρτης (5/10), ο Μάλκοβιτς βρέθηκε στο μουσείο της Ακρόπολης και ξεναγήθηκε από τον Γενικό Διευθυντή της Ακρόπολης, Νίκο Σταμπολίδη

Ο ηθοποιός εντυπωσιάστηκε από το αρχαίο ελληνικό κάλλος, ρωτούσε με μεγάλο ενδιαφέρον να μάθει όλο και περισσότερες λεπτομέρειες. 

Τζον Μάλκοβιτς: Ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς όλων των εποχών

Ο Τζον Μάλκοβιτς γεννήθηκε στο Christopher του Illinois και μεγάλωσε στο Benton. Ο πατέρας του εργαζόταν στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος και εξέδιδε το περιοδικό «Outdoor Illinois». Η μητέρα του ήταν ιδιοκτήτρια της τοπικής εφημερίδας «Benton Evening News».

Στο σχολείο, ο Μάλκοβιτς διέπρεψε τόσο στον αθλητισμό όσο και στην υποκριτική, όπου εμφανίστηκε σε διάφορα θεατρικά έργα, όπως το «Carousel». Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του στο Benton High School, εμφανίστηκε επίσης ως μέλος ενός folk rock trip, καθώς και ως διοργανωτής ενός θερινού θεατρικού προγράμματος το 1972. Μετά το τέλος του λυκείου, φοίτησε αρχικά στο Eastern Illinois University και στη συνέχεια μεταγράφηκε στο Illinois State University, από όπου αποφοίτησε με ειδίκευση στο θέατρο.

Μια από τις πρώτες του ταινίες ήταν το «A Wedding», το 1978. Λίγα χρόνια αργότερα, όμως, εμφανίστηκε στην πρώτη του μεγάλη ταινία, «Places in the Heart», υποδυόμενος τον τυφλό ενοικιαστή της Sally Field. Εκεί έλαβε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου. Το 1992, πρωταγωνίστησε στην κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου «Of Mice and Men του John Steinbeck», μαζί με τον Γκάρι Σινίζ. Δύο χρόνια μετά, ήταν υποψήφιος για το επόμενο Όσκαρ του, για τον ρόλο που είχε στην ταινία «In the Line of Fire». 

Ο Τζον Μάλκοβιτς συνέχισε να υποδύεται πιο ασυνήθιστους ρόλους και να συμμετέχει σε ιδιαίτερες ταινίες, όπως το «The Hitchiker's Guide to the Galaxy», το «Beowulf» και το «Burn After Reading», μια κωμωδία των αδελφών Κοέν με πρωταγωνιστές τους Μπραντ Πιτ, Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Τίλντα Σουίντον. Εμφανίστηκε, επίσης, στο φιλμ «Changeling» με την Αντζελίνα Τζολί και τον Τζέφρι Ντόνοβαν, σε σκηνοθεσία Κλιντ Ίστγουντ.

Γνωστός για το κωμικό του ταλέντο, ο Μάλκοβιτς έχει βρεθεί σε ρόλο οικοδεσπότη σε τρία επεισόδια του «Saturday Night Live». Μάλιστα τη δεύτερη φορά είχε ως μουσικό καλεσμένο τον Μπίλι Τζόελ, ενώ την επόμενη είχαν εμφανιστεί η Τζέιμι - Λιν Σίγκλερ, η Μόλι Σιμς και ο Τζάστιν Τίμπερλεικ.

Όσον αφορά την προσωπική του ζωή, ο ηθοποιός ήταν, αρχικά, παντρεμένος με τη Γκλιν Χέντλι αλλά ο γάμος τους τερματίστηκε, όταν ο ηθοποιός γνώρισε τη Μισέλ Φάιφερ. Αργότερα, συνάντησε τη Νικολέτα Πεϊράν στα γυρίσματα της ταινίας «The Sheltering Sky» και έγιναν ζευγάρι. Μαζί έχουν αποκτήσει δύο παιδιά, την Αμαντίν και τον Λέβι Μάλκοβιτς. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ηθοποιόςΤζον ΜάλκοβιτςκριτικήΗρώδειοσυνέντευξη Τύπουειδήσεις τώραΜέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης