Πέντε λεπτά έκθεσης των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού οδηγούν σε αύξηση της κατανάλωσης θερμίδων
NewsroomΗ έκθεση των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει ως αποτέλεσμα παιδιά και έφηβοι να καταναλώνουν σημαντικά περισσότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τον τύπο της διαφήμισης στα μέσα ενημέρωσης, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα της Ισπανίας.
Οι ερευνητές θέλησαν να ποσοτικοποιήσουν τον αντίκτυπο της έκθεσης παιδιών σε διαφημίσεις τροφίμων και να αξιολογήσουν εάν η πρόσληψη τροφής επηρεάζεται είτε από το περιεχόμενο της διαφήμισης είτε από τον τύπο του μέσου ενημέρωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 240 παιδιά ηλικίας 7-15 ετών από σχολείο στην κομητεία του Μέρσεϊσαϊντ, στην Αγγλία. Οι συμμετέχοντες εκτέθηκαν για πέντε λεπτά σε διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων και στη συνέχεια σε διαφημίσεις μη τροφίμων, σε τέσσερις τύπους μέσων ενημέρωσης: οπτικοακουστικά (όπως τηλεόραση), οπτικά (αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης), ηχητικά (podcasts) και στατικά (χάρτινες διαφημιστικές πινακίδες).
Εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων
Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε μόλις πέντε λεπτά διαφημίσεων για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη ή/και αλάτι, κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες την ημέρα, ποσότητα που ισοδυναμεί με τις θερμίδες που περιέχονται σε δύο φέτες ψωμιού. Συγκεκριμένα, κατανάλωναν περισσότερα σνακ (+58,4 θερμίδες), περισσότερο μεσημεριανό γεύμα (+72,5 θερμίδες) και συνολικά περισσότερο φαγητό (σνακ και μεσημεριανό γεύμα συνδυαστικά +130,90 θερμίδες) από ό,τι μετά την έκθεση σε διαφημίσεις χωρίς τρόφιμα.
Ενδιαφέρον είναι ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης δεν μετρίασε αυτό το αποτέλεσμα και οι διαφημίσεις μόνο επωνυμίας ήταν εξίσου αποτελεσματικές με τις διαφημίσεις προϊόντων στην αύξηση της πρόσληψης τροφής. Επίσης, την πρόσληψη θερμίδων δεν μετρίασε ούτε το είδος των μέσων ενημέρωσης ούτε η κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών.
Η τυχαιοποιημένη έρευνα παρουσιάστηκε σε μια περίοδο που πολλές χώρες στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξετάζουν το ενδεχόμενο εφαρμογής περιορισμών στη διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων επιπέδων παιδικής παχυσαρκίας.
- Νέος συναγερμός στην ΕΛ.ΑΣ.: Άγρια συμπλοκή στο Ίλιον - Αναφορά για πυροβολισμούς
- Νέα επίθεση Μασκ στην Ευρώπη: Η Ε.Ε. δεν είναι Δημοκρατία - Πολλοί προδότες Ευρωπαίοι πολιτικοί
- «Θετικό βήμα» το νέο δόγμα Τραμπ για τη στρατηγική ασφάλεια, δηλώνει το Κρεμλίνο - Τα δεδομένα για το Ουκρανικό και ο φόβος της Ε.E.
- Οι μισοί Ευρωπαίοι χάνουν σημαντικές στιγμές βγάζοντας φωτογραφίες: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη τους βοηθά να παραμείνουν… παρόντες